Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@18:17:19 GMT

ضرورت توسعه شهرک های اسکان موقت کلانشهر تبریز

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۱۷۲۵

ضرورت توسعه شهرک های اسکان موقت کلانشهر تبریز

به گزارش ایسکانیوز، جلسه کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر تبریز به ریاست عبداله تقی پور و با حضور اعضا و کارشناسان کمیسیون برگزار شده و مشکلات موجود در زمینه مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت.

تقی پور در این جلسه ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گر فته توسط مدیریت بحران در طی سال های گذشته، با اشاره به اینکه کلانشهر تبریز همواره آبستن حوادث طبیعی بوده به لزوم توجه بیش از پیش به موضوع مدیریت بحران تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وی با اشاره به به اولویت بندی نیازهای مدیریت بحران خواستار توسعه شهرک های اسکان موقت، پدهای هلیکوپتر، احداث مرکز فرماندهی مدیریت بحران و سایر موارد مورد نیاز شدند.

عضو کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تبریز نیز با تقدیر از اقدامات مدیریت بحران به تهدیدات موجوود در شهر تبریز از جمله گسل شمال شهر اشاره کرده و ایجاد مراکز معین برای شهر تبریز جهت امدادرسانی به موقع در مواقع بحرانی را ضروری دانستند.در ادامه حسن نژاد مدیر بحران شهرداری تبریز ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مدیریت بحران در طی سال جاری از جمله برگزاری دوره های آموزشی مختلف، تکمیل پد هلیکوپتر عباس میرزا با همکاری منطقه ۲، احداث پد هلیکوپتر در شهرداری منطقه ۱۰، شناسایی و اصلاح نقاط سیل خیز با همکاری معاونت های عمرانی و خدمات شهری و مناطق و ... به بیان مسائل و مشکلات این حوزه پرداختند.

901

آجودان زاده تقی پور مدیریت بحران تبریز حوادث طبیعی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سیدامیر سامع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از مهم‌ترین دستاوردهای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در سه سال اخیر، تدوین منشوری در دوره ششم شورای اسلامی شهر بود که طبق آن نقاط مهم شهر که باید به آن‌ها پرداخته شود، مشخص شد.

وی با بیان اینکه معاونت خدمات شهری یکی از ارگان‌هایی است که حدود ۱۰ کسب‌کار را مدیریت می‌کند، افزود: این معاونت باید در بخش‌های مختلف به شهروندان خدمت‌رسانی کند که این خدمات شامل ساماندهی فضای سبز، زیباسازی شهر، ساماندهی مشاغل شهر، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی و ایمنی و مدیریت بحران است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: کمیسیون سلامت محیط زیست با همکاری معاونت خدمات شهری از سه سال پیش ۲۲ بند را به‌عنوان اولویت اصلی عملکرد خود قرار داد و سعی کرد آن‌ها را دنبال کند، البته در ارزیابی سال جاری مشخص شد، برنامه‌هایی که برای هر حوزه برنامه‌ریزی شده بود، به‌طور کامل انجام شده است.

سامع با بیان اینکه یکی از دستاوردهای این سه سال، پیشبرد عملکرد طبق برنامه مشخص شده است، ادامه داد: این کمیسیون با همکاری معاونت خدمات شهری با یک شاخص و برنامه مشخص به فعالیت خود پرداختند و رعایت نظم در این مسیر یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سازماندهی فضای سبز اصفهان خاطر نشان کرد: افزایش سرانه فضای سبز یکی دیگر از دستاوردهای کمیسیون سلامت محیط زیست خدمات شهری شورای اسلامی است، البته در این کلان شهر اقدامات خوبی صورت گرفته است و فضای سبز هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی افزایش پیدا کرده است، اما سختی کار این کمیسیون با افزایش ساخت‌وسازها، محدود شدن فضای شهر، کمبود آب، خشکی زاینده‌رود بیشتر شده است.

از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا تفکیک می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مدیریت پسماند اضافه کرد: در این بخش باید اقداماتی از جمله توجه به موضوع کاهش تولید پسماند، اجتناب از تولید، تفکیک از مبدا، استفاده مجدد و تبدیل به ماده و انرژی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: میزان تفکیک از مبدا بخش پسماند در سال‌های قبل کاهش پیدا کرده بود، اما در سه سال قبل با اقدامات ویژه‌ای که در این زمینه صورت گرفت، عدد آن به بالای ۱۰ درصد رسید.

سامع گفت: از مجموع حدود ۹۰۰ تن پسماندی که تولید می‌شود، بیش از ۱۰۰ تن در مبدا، بعضی در چرخه‌های دیگر و بعضی توسط موارد غیر رسمی تفکیک می‌شود و پسماندهای تفکیک شده در کارخانه‌های مختلف استفاده می‌شود؛ به‌طور مثال کاغذ آن برای کارخانه کاغذسازی، پلاستیک برای کارخانه‌های پلاستیک استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه تبدیل به ماده و انرژی، ۱۰ تن پیرولیز در چند سال پیش و ۱۰ تن نیز در سال گذشته راه‌اندازی شد که این اقدام برای تبدیل مواد پلاستیکی به فرآورده سوخت است، در این مورد ما نیازمند کارخانه هاضم و زباله‌سوز هستیم که امیدواریم قرارداد آن به‌زودی با بخش خصوصی منعقد شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بازیافت دو هزار تن پسماند ساختمانی ادامه داد: قرارداد این موضوع منعقد شده است و سرمایه‌گذار آن حدود دو هزار تن پسماندی که در حاشیه شهر جمع‌آوردی شده و گردو غبار ایجاد کرده بود را بازیافت کرده است.

وی با اشاره به حوزه شیرابه اضافه کرد: این حوزه نیز با همکاری شرکت دانش‌بنیان آغاز به‌کار کرده است و حدود دو ماه دیگر اقدامات خود را به روش بیولوژیکی آغاز می‌کند.

سامع گفت: سامانه اصپاک یکی از دستاوردهای مهم است که شهروندان می‌توانند با بهره‌وری از آن به جمع‌آوری زباله بپردازند.

وی گفت: اعضای شورا تصمیم دارند تا آخرین روزی که خدمت‌رسان مردم هستند، با سرعت و دقت به امور شهر بپردازند و هیچ کار نیمه تمامی باقی نماند و تمام فعالیت‌ها در یک نظم خاصی به دوره بعد تحویل داده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: کار در شورای اسلامی شهر محل پذیرفتن و تفکر است، پذیرفتن این مسئولیت بسیار سخت نیازمند تجربه دقت و نظم در فعالیت است.

کد خبر 748053

دیگر خبرها

  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها به بالای ۱۰ درصد رسید/ مصمم هستیم کار نیمه تمامی باقی نماند
  • آواربرداری پس از نقشه‌برداری از خانه‌های آتش‌گرفته / ضرورت تسریع خدمات‌رسانی
  • تخلیه ناشی از آبگرفتگی‌ منازل و معابر شهری اصفهان با ۱۰۰ تیم عملیاتی
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • هشدار مدیرکل مدیریت بحران استانداری در پی تشدید بارش‌ها در کرمانشاه
  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • هشدار فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات استان تهران
  • پشتوانه‌ عملیات وعده صادق، جامعه علمی ما بود
  • انتصابات جدید در مناطق یک و چهار همچنین سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه