Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد – ایرنا – مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: یکهزار و 100 فقره از دارایی های دولتی اعم از ساختمان های اداری، نیروگاهها، معادن و دیگر مراکز ثقل استان شناسایی و سطح بندی شده و تحت پوشش پدافند غیرعامل قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا سیدابوالفضل احمدی روز چهارشنبه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران افزود: دارایی های استان به سه بخش حیاتی، استانی و محلی تقسیم بندی و توسط خود دستگاه های اجرایی به عنوان اعضای مدیران کارگروه های شورای پدافند غیرعامل استان، مدیریت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: در خراسان رضوی 11 کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات، امداد و نجات، انرژی و آب، بهداشت، سلامت و بیولوژیک، پشتیبانی، خدمات شهری و روستایی، جهاد کشاورزی، دفاعی، امنیتی و انتظامی، راه و شهرسازی، سازماندهی و مشارکت مردمی، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در چهارچوب شورای پدافند غیرعامل با مدیریت دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: تهدیدات برای این دارایی ها شامل طبیعی و انسان ساز است که این 2 بخش دارای هشت زیرشاخه تهدیدات زیستی، اقتصادی، فرهنگی، مردم محور، کالبدی، سایبری و پرتوی است.
وی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور سند راهبردی و چهارچوب نهادی پدافند غیرعامل استانی در خراسان رضوی برای افق 1400 تدوین و تصویب شد که این سند دارای پنج هدف کلان، 13 راهبرد، 26 سیاست و 65 برنامه برای افق پنج ساله است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین برای نخستین بار طرحی برای سازماندهی و توانمند سازی مربیان پدافند غیرعامل طراحی و اجرا شد که در نتیجه این طرح یکهزار مربی انتخاب و در هفت گروه تخصصی سازماندهی می شوند که با این اقدام و آموزش پدافند غیرعامل توسط مربیان، تولیدات بومی و دانش بنیان را در حوزه علم و فناوری برای مدیریت تهدیدات خواهیم داشت.
احمدی افزود: در هفته پدافند غیرعامل استان 20 برنامه محوری، 112 مسابقه فرهنگی، 342 دوره آموزشی با رویکرد پدافند غیرعامل، 32 برنامه تجلیل از عاملان موفق پدافند غیرعامل، 70 رزمایش توسط دستگاه ها و فرمانداری ها، 112 مورد مسابقه فرهنگی، رزمایش ملی – استانی با رویکرد بیوتوریسم توسط سپاه امام رضا، تشکیل شورای پدافند غیرعامل در 11 هزار مدرسه، 62 نمایشگاه علمی – تخصصی، 36 نشست تخصصی و ارائه یکهزار و 274 محصول تولیدی در حوزه پدافند غیرعامل برگزار می شود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص جابه جایی ساختمان صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی نیز گفت: یکی از سیاست های پدافند غیرعامل از انحصار خارج کردن دارایی های منحصر به فرد است، لذا اگر دارایی منحصر به فردی وجود داشته باشد با سیاست پراکندگی، این دارایی به چند بخش تقسیم می شود.
احمدی اظهار کرد: درباره ساختمان صدا و سیما شاید خود آن دستگاه درباره جابه جایی آن پیشنهادی داده باشد اما هنوز در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.
5132/7489
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد

محمد علیشاهی گفت: در حادثه نخست بر اثر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری پژو پارس و سمند در بلوار «مجد» مشهد که صبح امروز رخ داد، ۶ نفر مصدوم شدند.

وی ادامه داد: برای امدادرسانی به مصدومان این حادثه سه دستگاه آمبولانس اورژانس به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مسوول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حادثه دیگر تصادف ۲ دستگاه خودروی سواری آردی با سمند ساعت ۱۱ و ۲۲ دقیقه امروز در محور سرخس به «چاهک» رخ داد که این حادثه پنج مصدوم در پی داشت.

وی بیان کرد: برای امدادرسانی به مصدومان یک دستگاه آمبولانس اورژانس و یک دستگاه آمبولانس هلال احمر به محل حادثه اعزام و تمامی مصدومان توسط اورژانس به بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.

مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • الحاق ۴۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی
  • سارقان ۴۰ فقره سرقت خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • سوانح رانندگی در خراسان رضوی ۱۱ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • تصادفات در مشهد یک کشته و ۴۳ مصدوم بر جای گذاشت
  • بازگشایی مسیر‌های جاده‌ای مسدود خراسان رضوی
  • مسیرهای جاده‌ای مسدود خراسان رضوی بازگشایی شده است
  • بهره‌برداری از ۱۱۰۰ مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از 1100 مسکن محرومین توسط بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی