Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه توانایی دشمن در اشراف به اطلاعات فردی مردم در شبکه های اجتماعی است، گفت: شبکه های اجتماعی لازمه جامعه امروز است اما می تواند تهدید جدی برای کشور را رقم بزند که نیازمند نظارت و کنترل است.

به گزارش خبرنگار سیاسی دفاعی خبرگزاری شبستان، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل به مناسبت آغاز هفته پدافند در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به سالروز تشکیل این سازمان در 8 آبان سال 82 به فرمان رهبر انقلاب گفت: به دنبال آن هستیم تا فرهنگ پدافند غیرعامل را در جامعه گسترش دهیم به همین جهت رزمایش هایی را در سراسر کشور پیش بینی شده تا در این هفته برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تقدیر از فعالان حوزه پدافند غیرعامل در این هفته از برگزاری اولین همایش زن و پدافند غیرعامل خبر داد و افزود: این همایش برای پرداختن به اهمیت نقش زن در پدافند غیرعامل در هفته پدافند پیش بینی شده است از سوی دیگر برای بررسی علمی و حل مسایل فقهی درخصوص محصولات تراریخته مواد غذایی و زیست محیطی و همچنین حلیت (حلال بودن) مواد غذایی با مراجع تقلید دیداری را در این هفته خواهیم داشت و درخصوص محصولات تراریخته از آنها نظرخواهی می کنیم.

 

سردار جلالی با اشاره به حضور خود در خطبه های پیش از نماز جمعه اظهار کرد: سخنرانانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سراسر کشور درخصوص پدافند غیرعامل گفتگو خواهند کرد.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل ادامه داد: رزمایش و همایشی با عنوان کالبدی و مهندسی نیز در دانشگاه صنعتی شریف با موضوع پدافند غیرعامل برگزار می شود.

 

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بسیج درخصوص مقابله با تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل این مشارکت دستگاههای اجرایی و همچنین وزارت نفت برگزار می شود. همایشی فنی و مهندسی با عنوان سلمان فارسی در هفته پدافند برگزار می شود امسال سومین سالی است که از تولیدات علمی فنی و مهندسی و آثار مقالات و کتب برتر این موضوع تقدیر خواهد شد.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه با هماهنگی آموزش و پرورش رزمایشی در 700 مدرسه در سراسر کشور برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: این همایش در یک مدرسه در تهران نیز برگزار می شود در این همایش پیش بینی شده است مدرسه در شرایط اضطراری چه اقداماتی داشته باشد.

 

سردار جلالی با اشاره به پدافند نظام سلامت خاطرنشان کرد: همایشی نیز با همکاری سازمان بهداشت و درمان با اشاره به نقش پدافند در نظام سلامت در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود در این همایش راهکارهای مقابله با تهدیدات در حوزه سلامت بررسی شده و تفاهم نامه ای درخصوص نحوه عملکرد پدافند امضا می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی پدافند غیرعامل با حضور دستگاههای نظامی و غیرنظامی در 8 آبان تصریح کرد: در سال 88 ما تجربه حمله الکترونیکی را داشتیم و با یک تهاجم سایبری روبرو شدیم به همین منظور رزمایشی در صداوسیما با هدف مقابله با حمله های سایبری برگزار می شود که به دنبال ارتقاء آمادگی ها برای مقابله با تهدیدات احتمالی هستیم. همچنین برای اولین بار همایش پدافند غیرعامل در حوزه شهری نیز برگزار می شود تا شاهد حادثه قطع آب و برق مانند سال گذشته در خوزستان و اهواز نباشیم این قطعی به دلیل نداشتن سنسور اضطراری برق بود که با قطع شدن برق و نبود سنسور اضطراری برق موجب قطع شدن برق و آب در این دو منطقه شد.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری همایش مشترکی را با وزارت ارتباطات خبر داد و افزود: در این همایش ویدئو کنفرانسهایی به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار می شود. همچنین همایش مشترکی با سازمان انرژی هسته ای با عنوان نقش سازمان پدافند در صنعت هسته ای و حفظ تداوم کارکردها پس از برجام در هفته پدافند برگزار می شود.

 

وی با اشاره به پیش بینی تمهیدات پدافند شیمیایی درخصوص دستگاهها و وزارتخانه هایی که مواد خطرناکی شیمیایی تولید می کنند اظهار کرد: در مرکز شهید میثمی همایشی در قالب رزمایش شیمیایی برگزار می شود همچنین در ایستگاه متروی مصلی نیز رزمایشی با عنوان کموشیمیایی تروریستی در هفته پدافند برگزار خواهد شد.

 

سردار جلالی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه محصولات پدافندی بومی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه شرکت های داخلی محصولات پدافندی بومی خود را به معرض نمایش گذاشته این محصولات در حوزه ساختهای سایبری ساخته شده و در این نمایشگاه به عرضه گذاشته خواهند شد به همین جهت از حضور شرکتهای دانش بنیان در بخش تولیدات پدافندی در داخل کشور حمایت می کنیم.

 

وی از برگزاری نمایشگاه پدافند زیست و بیولوژیک در حوزه های تشخیصی خبر داد و افزود: در کنار این نمایشگاه همایش ملی پدافند سایبری با هدف هوشمندسازی زیرساختها را دنبال می کنیم هوشمندسازی زیرساختها از موضوعات جدی پدافندی است. همچنین در عرصه پدافند غیرعامل همایش ملی میان بخش نظامی و غیرنظامی در نیروی هوایی ارتش برگزار می شود که در این همایش نقش پدافند هوایی زمینی و دریایی را دنبال می کنیم.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل از برگزاری همایش تخلیه اضطراری جزیره خارک خبر داد و افزود: در این همایش به دنبال آن هستیم تا بدانیم چگونه در شرایط اضطراری مردم را از این جزیره خارج کنیم.

 

وی با اشاره به رویکرد جدید آمریکا در حوزه تهدیدات تصریح کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده از وظایف پدافند غیرعامل مقابله با تهدیدات و پیش بینی آن است که در هر حوزه آن را دنبال می کنیم رویکرد جدید تهدیدات امریکا مرکب بوده است و آمریکایی ها تهدیدات خود را با هدف هوشمندسازی دنبال می کند و در هر جا که بیشتر آسیب ببینند با همان رویکرد وارد آن می شوند. مهمترین موضوع تخاصم ما با امریکا موضوع جنگ اقتصادی است زیرا امریکایی ها احساس می کنند که توان اقتصادی آنها در حوزه تحریم و دلار می تواند در ما اثر کند بر همین اساس اصرار بر این حوزه دارند.

 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل افزود: به نظر می رسد بعد از پیگیری های قانونی سیاسی و دیپلماسی برای رفع موانع عاقبت باید طرح دفاعی اقتصادی را در شرایط اضطراری کشور پیش بینی کنیم به همین جهت لازم است به دنبال راه حلی در حوزه اقتصادی باشیم و در نهایت راه حلی جز محور مقاومت در حوزه اقتصادی نداریم.

 

وی افزود: آنچه به ما کمک می کند طرح دفاع اقتصادی است که با عنوان اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید داخلی باید آن را دنبال کنیم تا بتوانیم به سلامت از حوزه تحریم عبور کنیم.

 

سردار جلالی خاطرنشان کرد: حوزه دوم تهدیدات که می توان از سخنان ترامپ ان را برداشت کرد آفندهای سایبری است که بررسی ها نشان می دهد که ما با یک تهدید سایبری روبرو هستیم.

 

وی با اشاره به تاثیر شبکه های اجتماعی در تغییر رفتارهای فرهنگی و فردی به خودکشی دو دختربچه در اثر تاثیر از بازیهای رایانه ای خاطرنشان کرد: شبکه های اجتماعی لازمه جامعه امروز است اما می تواند تهدید جدی برای کشور را رقم بزند که نیازمند نظارت و کنترل و مراقبت سایبری است.

 

وی با اشاره به سخنان ترامپ و هدف آن از این سخنان اظهار کرد: یکی از محورهای تهدید در سخنان ترامپ دو قطبی کردن امنیت و اقتصاد و فشار از درون در جامعه است که آمریکا این هدف با تحریم سپاه دنبال می کند و در گام اول با پاسخ کوبنده ملت ایران در شبکه های اجتماعی روبرو شد. رسانه ها و مردم باید بدانند که قلم زدن و قدم زدن باید در راستای منافع ملی باشد.

 

وی با اشاره به رشد علمی پدافند غیرعلمی و رتبه الف در میان سازمانها و دستگاههای کشور تصریح کرد: سازمان پدافند غیرعامل از لحاظ رشد علمی پیشرفتهای چشمگیری داشته است.

 

سردار جلالی در مورد دیوارکشی در اطراف مجلس و علت این اقدام خاطرنشان کرد: ما از یکسال گذشته احتمال حمله داعش به مجلس را اعلام کرده ایم به همین دلیل با کمیسیون پدافند غیرعامل در مجلس جلسه ای با حضور کمیسیون پدافندغیرعامل در مجلس برگزار کردیم و در نتیجه طرحی را ارایه کردیم که در آن امکان حمله با خودروهای حامل مواد منفجره به ساختمان مجلس وجود نداشته باشد و البته دوستانمان در مجلس این اقدامات را تا حدودی اجرا کرده اند اما بعد از حادثه تروریستی که رخ داد هول شدند و شروع به دیوار کشی در اطراف مجلس کردند این دیوار کشیدن جزو طرح های ما برای بالا بردن امنیت مجلس نبود.

 

سردار جلالی با اشاره به تهدیدات جدید در حوزه هوشمندسازی زیرساختها اظهار کرد: ما با حوزه جدید تهدیدات در حوزه هوشمندسازی (IOET)زیرساختها مواجه هستیم. باید اقدامات مقابله با تهدیدات قبل از وقوع آسیب انجام شود به همین منظور در حوزه هوشمندسازی زیرساختها با افزایش تهدیدات مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه تسلط دشمن به حوزه اطلاعات در فضای مجازی و همچنین انتقال اطلاعات از طریق گوشیهای هوشمند در انواع و اقشام اندروید و لمسی تصریح کرد: این گوشیها قابلیت آن را دارند تا از طریق نصب نرم افزار اطلاعات شخصی هر فرد را از جمله اثر انگشت عکس قرنیه چشم و اطلاعات شخصی هر گوشی از جمله شماره مخاطبین را به مرکز کنترل خود انتقال دهند یا در موضوع شبکه های مجازی و تلگرام دشمن می تواند از این ظرفیت در تغییر رفتار فرهنگی جامعه و یا حتی تغییر اعمال حاکمیت استفاده کند و اگر کنترل و نظارت در این حوزه نداشته باشیم مدیریت فرهنگی در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن می تواند با استفاده از شبکه های مجازی و ابزاری از جمله تلگرام جریان سازی علیه حاکمیت تحت تاثیر قرار داده و حتی در مواقع انتخابات رای جامعه را هدایت کند. ضمن استفاده از ظرفیتهای شبکه مجازی باید مراقب تهدیدات این شبکه ها نیز باشیم.

 

وی با تاکید بر ضرورت توجه بیشتر در حوزه تغییر ژنتیکی محصولات تراریخته گیاهی و دامی گفت: باید ابزار کنترل آزمایشگاهی بیشتری بای در این حوزه مورد توجه قرار بگیرد اگر صرفاً این موضوع را فرصت بدانیم مطلوب نیست باید فرصت و تهدید را در این حوزه با هم ببینیم ما نیازمند تلاش جدی برای ارایه طرح نقشه زیست محیطی بر روی محصولات گیاهی و دامی هستیم.

 

وی با بیان اینکه می توان از هوشمندسازی در جهت رفاه اجتماعی استفاده کرد تصریح کرد: باید این هوشمندسازی ضابطه مند باشد و یله و رها نباشد تا نیروهایی خارج از کشور آن را نتوانند کنترل کنند.

 

سردار جلالی با بیان اینکه مرکز سرور تلگرام در داخل کشور نیست و اطلاعات دیتای آن در داخل کشور ذخیره نمی شود تصریح کرد: دشمن می تواند از طریق رصدیابی علاقه مندی مردم حتی در زمان انتخابات نوع انتخاب مردم را تغییر دهد و حتی می تواند درخصوص تغییر رفتارهای فرهنگی سیاسی مردم رویکردهای جدیدی را ارایه دهد شاید در نظر اول بگوییم این اطلاعات به درد چه کسی می خورد باید بگوییم این اطلاعات به درد اسراییل امریکا و عربستان می خورد که به راحتی می توانند با خریداری اطلاعات تلگرامی مردم پیش بینی های سیاسی خود را انجام دهند و یا موجب تحریک مردم علیه جریان خاصی در کشور شوند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۰۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و گفت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

او با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات افزود: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

رجبی گفت: این اداره کل هم اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعال دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

او شبکه‌های تخصصی سمن‌های وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیت‌های جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (حاشیه نشینی)، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی (پیشگیری ازاعتیاد)، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال پذیری معرفی کرد.

رجبی گفت: شبکه‌های تخصصی در راستای هم افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و شناسایی شبکه مسائل موجود ذیل موضوعات مشخص، ایده پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد که ساز و کار مناسبی را در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد فراهم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • همایش «قدس از چشمان آقای نادر» برگزار می‌شود
  • اجرای بیش از ۵۰ ویژه برنامه هفته عقیدتی سیاسی در آستارا
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی