Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوفون دروازه بان ۳۹ ساله باشگاه یوونتوس و تیم ایتالیا را منتشر کرده که موفق شد اولین بازیکن دنیای فوتبال باشد که جایزه بهترین دروازه بان جهان را کسب می کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

وب سایت فیفا به مناسبت مراسم سالانه ۲۰۱۷، با برندگان عناوین مختلف مصاحبه های مفصلی را انجام داده است فیفا، امروز مصاحبه جانلوییجی بوفون ، دروازه بان ۳۹ ساله باشگاه یوونتوس و تیم ملی ایتالیا را منتشر کرده که موفق شد اولین بازیکن دنیای فوتبال باشد که جایزه بهترین دروازه بان جهان را کسب می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا: چقدر مهم است که جایزه ای داشته باشیم که کارِ به قول برخی، تنهاترین بازیکن زمین فوتبال را به رسمیت بشناسد. یک دروازه بان!

البته که خیلی خوب است. پستِ ما در زمین حیاتی است. ما می توانیم در برد یا باخت تاثیر تعیین کننده باشیم، ما به اندازه مهاجمانی که گل می زنند اهمیت داریم. مسئولیت پر کردن چنین جایگاه مهمی را حس می کنیم. این در حالی است که بازی ما در طول ۹۰ دقیقه می تواند خیلی مثبت یا خیلی منفی باشد. هرکس بیننده بازی باشد، خیلی راحت می تواند متوجه این موضوع شود. پس عملکرد یک دروازه بان، تاثیر زیادی در نتایج تیم دارد.

فیفا: بوفون وقتی جوانتر بودی، خیلی سریع تمام مسئولیت هایی که این پست(دروازه بانی) دارد را درک کردی؟

از زمان کودکی دوست داشتم کارهای سخت را انجام دهم. هرزمان که باید چیزی را انتخاب می کردم، به طبیعتم رجوع کرده ام. من انسانی هستم که همیشه می خواهد با ماجراجویی های سختی مواجه شود، آنهایی که تقریبا غیرممکن به نظر می رسند! بازی کردن به عنوان یک دروازه بان، نتیجه شخصیت و طبیعیت من است.

فیفا: بوفون به رکوردهای انفرادیت اهمیت می دهی یا خیلی به آنها نگاه نمی کنی؟

زمانی که به پایان دوران ورزشی خود نزدیک می شوید، البته که به همه موفقیت ها و رکوردهای گذشته نگاه می کنید و متوجه می شوید که چطور بازیکنی هستید. من به بیست سال حضورم در تیم ملی ایتالیا افتخار می کنم و امیدوارم این روند را در فصل بیست و یکم ادامه دهم. فکر می کنم اتفاق فوق العاده ای است که در یکی از بهترین تیم ملی های جهان ۲۱ سال بازی کنی. بالا نگه داشتن استانداردِ بازی و در عین حال قوی ماندن از نظر ذهنی. خیلی این اتفاق رخ نمی دهد.

 

فیفا: آیا این را می دانی که با همه این داستان ها، حالا جزئی از تاریخ فوتبال هستی؟

هرگز به گذشته نگاه نمی کنم و این احتمالا برایم مهم بود. من می دانم چه کارهایی انجام داده ام، به آن احترام می گذارم و همیشه در قلبم است اما من همیشه در زمانِ حال و شاید آینده زندگی می کنم. ترجیح می دهم تمرکزم را روی زمان حال بگذارم. اگر زیادی به گذشته فکر کنم، ناراحت می شوم زیرا می توانم حساب کنم چند سال گذشته است و لحظاتی که دیگر هرگز تکرار نمی شوند را به یاد آورم. چیزهای زیادی تغییر کرده است؛ سنِ من، هم تیمی ها و … . نمی خواهم در این خاطرات عمیق زندگی کنم، چیزهایی که امروز و تا ابد بخشی از من خواهند بود اما در حال حاضر، تنها در زمانِ حال زندگی می کنم و به آینده فکر می کنم.

فیفا: آیا صعود به جام جهانی ۲۰۱۸ در حال حاضر اولویتِ توست؟

البته که هست. هدف مهمی برای من و فوتبال ایتالیا است. ما باید برای جام جهانی بعدی و برای تاریخ و سنتِ فوتبالمان، به تورنمنت صعود کنیم. پلی آف سخت خواهد بود اما ما نیاز داریم که صعود کنیم.

فیفا: بوفون در مورد پلی آف جام جهانی چه نظری داری؟

سوئد قرعه سختی است. آنها فوتبال با کیفیتی را بازی می کنند و به شما در زمین فوتبال، هدیه ای نمی دهند! شما برای بردن، باید رنج بکشید و بهترین تلاش ممکن را انجام دهید. اگر در بهترین شرایط نباشید، خیلی راحت بازی را می بازید. احترام زیادی برای سوئد قائل هستم و کنجکاوم بدانم بازی برابر آنها چه شکلی خواهد بود.

فیفا: برخی می گویند تو بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال هستی. در این مورد چه نظری داری؟

این ایده را دوست دارم اما من کسی نیستم که از آن حمایت کنم و برای خودم جشن بگیرم! هر کسی می تواند بهترین را انتخاب کند. برای برخی، من شاید بهترین باشم و برای برخی نه. در مورد من، دوران فوتبال و اعداد، حرف های زیادی دارند اما در این سطح، حقایق، حقایق هستند و کلمات ارزشی ندارند.

منبع: پارس فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)

به گزارش ''ورزش سه''، هر دو نفر در ابتدای امسال از نواحی مختلف دچار آسیب دیدگی شده و هر یک در فیفادی قبلی به نحوی درد زیادی را پشت سر گذاتشند و پس از آن مجبور به ترک دروازه تیم‌شان برای مدتی شدند.

در طی این مدت، در سپاهان نیما میرزازاد و در پرسپولیس امیررضا رفیعی، سعی کردند جای خالی این دو گلر شاخص فوتبال ایران را پر کنند؛ ماموریتی که حتی اگر موفق هم بود، به بازگشت پیام و علیرضا به دروازه سپاهان و پرسپولیس منتهی شد.

این دو با وجود رقابت در سال‌های اخیر، نوعی علاقه و همدلی را در مسیر حرفه‌ای خود پیدا کرده و برای یکدیگر احترام قائل هستند. دو رقیبی که رقابت آن‌ها هرگز به تنش خاصی منتهی نشده و از این جهت در فوتبال ایران نمونه به شمار می‌روند.

این تصویر مربوط به پایان مصاف پرسپولیس و سپاهان است و همانطور که می‌بینید، گلر شماره ۱ و ۲ تیم ملی، دست در شانه یکدیگر، به شیوه رفقای فیلم‌های فارسی و هندی، زمین را ترک می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کیه لینی: حضور رونالدو در یوونتوس؟ او می‌خواست ثابت کند که از رئال مادرید قوی‌تر است
  • پیام احساسی بوفون پس از صعود پارما به سری آ: با تمام وجودم، زنده باد پارما
  • رویارویی تیم ملی فوتبال روسیه با بلاروس در مینسک
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ
  • فیلم هندی در پایان پرسپولیس - سپاهان (عکس)
  • شکایت علیه فوتبال: جان فوتبالیست‌ها بی‌اهمیت است
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • بوفون: دو بار تا آستانه پیوستن به رم رفتم
  • بوفون: در یک قدمی بارسلونا بودم؛ هدفم از بازگشت به یوونتوس، قهرمانی در لیگ قهرمانان بود
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند