Web Analytics Made Easy - Statcounter

آن چه در این مطلب به آن اشاره خواهد شد، واکاوی زبان صورت و بدن «مسی» و «رونالدو» از عکس‌های منتشر شده از این مراسم، قبل از اعلام بهترین بازیکن سال جهان است. آفتاب‌‌نیوز : مراسم انتخاب بهترین های سال فوتبال جهان در حالی به پایان رسید که رونالدو برای پنجمین بار برنده توپ طلا شد. آن چه در این مطلب به آن اشاره خواهد شد، واکاوی زبان صورت و بدن «مسی» و «رونالدو» از عکس های منتشر شده از این مراسم، قبل از اعلام بهترین بازیکن سال جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی دست دادن مسی با پسر رونالدو، دیگری دست دادن مسی با رونالدو و عکس های لحظه ورود این دو نفر به سالن مراسم.

واکنش اطرافیان به این دیدار

اگر بخواهیم در اولین قدم، به افراد پشت سر «رونالدو» و «مسی» با دقت بیشتری نگاه کنیم، تعجب و غافل گیری را در صورت «لوکا مودریچ»(1) و «مارسلو» (2) می بینیم که نشان می دهد توقع دیدن چنین صحنه ای را نداشتند.

احتمالا توقع این که رونالدو با پسرش به دیدن مسی بیاید، برای افراد پشت سر وی حاوی پیام هایی است. نکته جالب تر، خنده یک طرفه «جورجو کیه لینی» (3) (فرد پشت سر رونالدو) است که بیانگر تمسخر اوست. باید توجه داشت که تمسخر به معنای کم اعتبار دیدن موضوعی نسبت به موضوع دیگر است.

بنابراین به نظر می رسد که «کیه لینی» این رفتار را نپسندیده است. اینستا (4) هم در پشت مسی، ظاهرا خیلی بی تفاوت است اما اگر به سمت چپ چهره اش دقت کنید، ابرو و گوشه دهانش کمی به سمت بالا کشیده شده که نشان دهنده کمی تعجب و تمسخر از سمت اوست.اگر این دو واکنش اطرافیان یعنی تعجب و تمسخر را در کنار هم قرار بدهیم، متوجه جو به وجود آمده در سالن درباره این دیدار خواهیم شد.

مسی در زمان دست دادن با پسر رونالدو

مسی در زمان دست دادن با پسر رونالدو، تقریبا چهره ای جدی به خود گرفته که در چشم ها، پلک ها، لب ها و حتی در ابروهایش به وضوح قابل تشخیص است. این نوع چهره بیانگر خشم هم هست. توجه داشته باشید که خشم همیشه به معنای عصبانیت نیست و به معنای جدیت هم می تواند باشد.

انسان گاهی ناباوری و شک خودش را به یک اتفاق، با خشم نشان می دهد. به طور مثال و احتمالا این سوال برای مسی پیش آمده که چرا رونالدو با پسرش در این مراسم شرکت کرده و دست در دست پسرش به سراغ او آمده است. این چهره مسی می تواند تا حدودی نشان دهنده بدبینی او هم باشد که این رفتار رونالدو را نپسندیده و شاید تصور کرده که رونالدو با این رفتارش، قصد فخر فروشی به او را داشته است. فراموش نکنید سه سال پیش و در شرایطی مشابه، رونالدو درباره پسرش به مسی گفته بود: «پسرم، خجالت ‌نکش از مسی! او خیلی خجالتی است.» با توجه به این نکته، شاید هم مسی با چهره جدی می خواسته به پسر رونالدو اجازه خجالت کشیدن ندهد و برخورد بهتری با وی داشته باشد. در این تصویر، نحوه نشستن مسی هم جالب است. ظاهرا او بین زمین و هوا یا نشستن و بلند شدن مردد است که نشان دهنده دو دل بودن اوست که نمی داند این رفتار رونالدو از روی تحقیر است یا هدف مثبت دیگری داشته است. در این عکس به دست مسی هم دقت کنید، بند انگشت های مسی منقبض و سفت شده که نشان دهنده محکم دست دادن مسی با پسر رونالدو است. پیام این رفتار می تواند دست کم نگرفتن پسر رونالدو و به نوعی احترام گذاشتن به او باشد.

مسی در لحظه ورود به سالن

این لبخند مسی در لحظات ابتدایی ورودش به سالن، شاید کاملا دروغین نباشد اما از سر خوشحالی درونی هم نیست که این موضوع نشان دهنده احتمال شکست او در این شب است یعنی خودش چنین احتمالی می داده و امیدوارانه به این مراسم نیامده است.

 

تفاوت مسی و رونالدو در ابراز صمیمیت

در این تصویر لبخندهای حقیقی مسی و رونالدو را می بینیم. بر خلاف دیدار با پسر رونالدو که جنبه های مثبت و منفی درباره آن مطرح بود، مسی و رونالدو در این عکس بدون هیچ حاشیه ای با یکدیگر خوش و بش می کنند که این لبخندها، واقعی و نشان دهنده صمیمیت است. در این تصویر، خجالتی بودن پسر رونالدو که قبلا هم به آن اشاره شده بود، قطعی می شود چون سر پسرش به سمت پایین است.

در این تصویر مسی نسبت به رونالدو صمیمی تر برخورد می کند. رونالدو دست چپش را روی بازوی مسی گذاشته که نشان دهنده احترام و تایید است اما از موضع برابر یا حتی بالاتر. اما مسی با دو دست به رونالدو دست داده که این صمیمیت بیشتری را نشان می دهد. جالب است بدانید افراد معمولا زمانی این گونه با دیگران دست می دهند که هنگام ورود طرف مقابل کمی معذب می شوند اما مسی بعد از چند لحظه تصمیم می گیرد برخورد اول را اصلاح کند و برخورد صمیمانه تری داشته باشد.

رونالدو در لحظه ورود به سالن

لبخند یک طرفه روی صورت رونالدو در این تصویر نشان دهنده احساس تمسخر و حالت دور چشم های وی نشان دهنده شادی اوست. زمانی که انسان خودش را برتر از رقبا می داند، چنین لبخندی بر صورتش نقش می بندد. توجه داشته باشید این لبخند نشان دهنده تحقیر نیست و فقط نشان دهنده حس خود برتر بینی رونالدوست. نکته دیگر، شست های رونالدو است که آن ها را رو به بالا گرفته است. این وضعیت شست ها نشان دهنده قدرت، رضایت از خود و اعتماد به نفس بالای اوست.

منبع:روزنامه خراسان

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۲۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی


 کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری از سری برنامه‌های هجدهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری با حضور دکتر سعید سلیمان پور دبیر جشنواره و بهرعلی محمودی رئیس گروه قرآن عترت و مدیر اجرایی جشنواره شعر رضوی در سالن مراسمات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوی برگزار شد. 

در این مراسم محمودی رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل ارشاد اسلامی و مدیر اجرایی جشنواره شعر ترکی رضوی گفت: شعرای ولایی که در مدح و وصف اهل بیت ع و مخصوصا در شان امام رضا ع شعر سرایی می‌کنند خادمان گمنام امام رضا و اهل بیت هستند.

وی افزود: همه خادمان به مرور زمان از دنیا می‌روند و بعد از مدتی از یاد می‌روند تنها چیزی که از خادمان شاعر به یادگار می‌ماند شعر‌های سروده شده آنهاست که تا آخرالزمان ماندگار هستند.
محمودی در ادامه گفت: در سال گذشته ۳۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۱۵ اثر از کشور‌های خارجی و ۹۵ اثر از داخل کشور بود.

وی تصریح کرد: امسال از ۵۳۶ اثر ارسال شده به دبیرخانه ۴۱۶ اثر داخلی و ۱۲۰ اثر از کشور‌های خارجی (آلمان، ترکیه، آذربایجان، عراق، هلند، روسیه، ترکمنستان و گرجستان) می‌باشد.

محمودی با اشاره به اینکه، قبل از آغار جشنواره که ۲۶ اردیبهشت در شهرستان سلماس برگزار می‌گرددافزود: برگزاری۶ کارگاه آموزشی شعر رضوی در شهر‌های مختلف و همچنین در ۶ استان از جمله:استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، قزوین و تهران محول شعر ارادت رضوی برگزار می‌شود. 

محمودی گفت: در بحث جریان سازی شعر رضوی سال گذشته این مراسم در شهر ایلدیر ترکیه برگزار شد که با استقبال بی نظیر شیعیان و دوستداران اهل بیت پیامبر قرار گرفت و امسال نیز بعداز جشنواره این همایش در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد و ان شاءالله در همایش بین‌المللی پیاده روی اربعین مراسم شعر رضوی در شهر کرکوک عراق اجرا خواهد شد.

 سعید سلیمان پور دبیر هجدهمین 
جشنواره بین‌المللی شعر ترکی آذری رضوی نیز در این مراسم با گرامی داشت جایگاه والای شعر خوی گفت: 
بنده شهرستان خوی را خانه دوم ادبی خودم می‌دانم و امروز افتخار می‌کنم که در این شهر فرهنگ و ادب در مراسم شعر رضوی حضوردارم.
وی افزود: شهرستان خوی در طول تاریخ شاعران بزرگ و بلند آوازه‌ای همچون استاد آغاسی، سید منصور دیبا، ملا مهرعلی فدوی و صد‌ها شاعر 
بنام دیگر که در مدح و منزلت اهل بیت پیامبر اکرم (ص) شعرسرایی کرده اند و آثار بی نظیر آنها در کتاب‌ها و دل وزبان عاشقان اهل بیت جاری است. 
سلیمان پور در ادامه با اشاره به تاثیر بسزایی شعر در جامعه گفت: همه ساله مراسم شعرخوانی که در شب ولادت امام حسن مجتبی ع در محضر مقام معظم رهبری برگزار می‌شود امسال رهبر معظم انقلاب در سخنان خود فرمودند: شعر یک رسانه بین المللی و مهمی است که اثر آن از صد موشک و پهباد هم بیشتر است و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و امروز هرکشوری که رسانه قوی داشته باشد پیروز میدان است.
وی در ادامه در باره ارزش معنوی مدح اهل بیت گفت: هر شاعری که در مدح و منزلت ۱۴ معصوم با اخلاص و قربت الی الله حتی یک بیت شعر بگوید پیروز است و در پیش ائمه اطهار جایگاه دارد و اجر و پاداش معنوی خود را خواهد گرفت.

سلیمان پور در ادامه گفت: و، اما باید این مسئله را در نظر داشته باشیم شعری را که در مدح و وصف اهل بیت ع می‌گوییم سیره نبوی و علوی و معرفتی آن بزرگواران را به ظهور برسانیم. 
در ادامه مراسم تعدادی از شعرای خوی در مدح ائمه اطهار ع شعرخوانی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای کسب جوایز بهترین‌های فوتبال فرانسه در سال ۲۰۲۴
  • عکسی جالب؛ دست سفت احمدی‌نژاد با احمد جنتی در مراسم ختم
  • عملیات اروپا در دریای سرخ نتوانست عملیات دریایی یمن را مهار کند
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • رونالدو در اندیشه فروش وایادولید
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • شرط جالب شمسایی برای تمدید قرارداد با تیم ملی
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!