Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران: ۵ و نیم میلیون نفر علاوه بر دارا بودن بیمه تامین اجتماعی از خدمات بیمه سلامت ایران هم استفاده می‌کنند و هر دو دفترچه را دارند.

ایران آنلاین /   طاهر موهبتی در نشست خبری ظهر امروز در اداره کل بیمه سلامت ایران افزود: ۸۰ درصد جمعیت بیمه شده کشور به صورت رایگان بیمه هستند و همین امر بار مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای کشور دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مصوبه هیئت وزیران مبنی بر استفاده از بیمه رایگان فقط در مراکز دولتی، با تاخیر اجرایی می‌شود و ما فقط بر اجرای آن تاکید کردیم و از اختیارات خود روش اجرا را با حداقل مشکل برای مردم در پیش گرفتیم.
موهبتی افزود: این موضوع شامل روستائیان و افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و کارکنان دولت نمی‌شود.
وی گفت: در بخش سرپایی مراجعات بسیار بالاست و بعضی استان‌ها توان پذیرش بیمار سرپایی ندارند، اما باز ما گفتیم در برخی استان‌ها که شرایط بهتری دارند مردم می‌توانند با دفترچه خود به بخش خصوصی مراجعه کنند.
موهبتی افزود: کسانی که می‌خواهند با دفترچه بیمه سلامت به بخش خصوصی مراجعه کنند تنها با پرداخت ۲۰ هزار تومان در ماه می‌توانند صندوق خود را تغییر دهند و اگر توان پرداخت همین رقم را هم در ماه نداشت با تأییدیه کمیته امداد، دفترچه آن‌ها قابلیت استفاده در مراکز خصوصی را هم پیدا می‌کند.

جزئیات تغییرات پوشش بیمه سلامت ایرانیان

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ابلاغیه اخیر این سازمان مبنی بر پوشش بیمه‌شدگان صندوق «بیمه رایگان همگانی» صرفا در خدمات بخش دانشگاهی و دولتی و مصوبه مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۹۶ را تشریح کرد.

موهبتی گفت: ۵ صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان شامل صندوق‌های بیمه‌ای «کارکنان دولت»، «روستاییان»، «سایر اقشار»، «بیمه ایرانیان» و «بیمه رایگان همگانی» است که ابلاغیه اخیر تنها شامل بیمه‌شدگان صندوق «بیمه رایگان همگانی» است.

وی افزود: حدود ۲۳ درصد جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایرانیان مشمول این ابلاغیه می‌شوند و این مصوبه مجلس باید از ابتدای امسال اجرا می‌شد، اما به هر دلیلی تا کنون اجرایی نشده بود.

موهبتی گفت: افراد علاقه‌مند به دریافت خدمات از بخش خصوصی، می‌توانند صندوق بیمه‌ای خود را عوض کنند و در قالب صندوق بیمه ایرانیان و با پرداخت حق بیمه ماهانه حدود ۲۰ هزار تومان، خدمات مورد نیاز خود را از بخش خصوصی دریافت کنند.

وی افزود: ما اعلام کردیم در استان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مربوط و اداره کل بیمه تفاهم کنند که ظرفیت بخش دولتی آن استان در بخش سرپایی کافی نیست، اجازه داده می‌شود که بیمه‌شدگان مذکور همچنان از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: این مصوبه مجلس، داروخانه‌ها را شامل نمی‌شود و بحث دارو از این مصوبه مستثنی شده و از سوی سازمان پرداخت می‌شود البته نسخه باید در بخش دولتی صادر شده باشد.

وی با اشاره به همپوشانی بیمه‌ها افزود: یکی از روش‌های مدیریت هزینه‌ها، رفع همپوشانی‌های بیمه‌ای است، نامه‌ای هم زده‌ایم تا اطلاعات برخط از سازمان تامین اجتماعی بگیریم و به این ترتیب همپوشانی‌ها را به طور کامل حذف کنیم./ صداوسیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • تاثیر افزایش دستمزدها در رشد تعداد بیمه‌شدگان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • تراز منابع و مصارف تامین اجتماعی استان مرکزی پس از ۱۰ سال مثبت شد
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری