Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اعلام این که 80 درصد تحت پوششان بیمه سلامت، رایگان بیمه شدند، گفت: در بخشنامه اخیر بیمه سلامت تمام تلاش مان صدمه ندیدن به افراد نیازمند است.

طاهر موهبتی روزچهارشنبه درنشست خبری بخشنامه جدید بیمه سلامت را تشریح کرد وافزود: در ابلاغ بخشنامه جدید مره قانون اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اعلام این که تا کنون 8 ماه است این قانون ابلاغ شده ولی اجرایی نشده، اظهارداشت: افرادی که از صندوق بیمه سلامت همگانی خارج می شوند، می توانند تنها با پرداخت ماهیانه حدود 20 هزار تومان وارد صندوق بیمه ایرانیان شوند و از امکانات و ظرفیت های این صندوق بهره مند شوند.
موهبتی درباره ابلاغیه اخیر این سازمان مبنی بر لزوم استفاده بیمه‌شدگان صندوق بیمه رایگان همگانی تنها از خدمات بخش دانشگاهی و دولتی و مباحث مطرح شده پیرامون این ابلاغیه، گفت: آنچه که اخیرا به استان‌ها ابلاغ شده، تصمیم جدیدی نیست و مصوبه مجلس شورای اسلامی است که در تبصره 17 قانون بودجه سال 96 (بند الف) بر آن تاکید شده است.
مدیرعامل سازمان بیمه ایران با اشاره به پنج صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت ایرانیان شامل صندوق‌های بیمه‌ای کارکنان دولت، روستاییان، سایر اقشار، بیمه ایرانیان و بیمه رایگان همگانی است، افزود: ابلاغیه اخیر تنها شامل بیمه‌شدگان صندوق بیمه رایگان همگانی است که بین 10 تا 11 میلیون نفر را شامل می شود.
به گفته وی حدود 23 درصد جمعیت تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایرانیان مشمول این ابلاغیه می‌شوند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه این مصوبه مجلس باید ازابتدای امسال جرا می‌شد، اما به هردلیلی تاکنون اجرایی نشده بود،افزود: دستگاه‌های نظارتی بر عدم اجرای این مصوبه قانونی از بیمه سلامت ایراد گرفته‌اند.
موهبتی با اشاره به سرانه 40هزار تومانی درمان و سهم 50 درصدی دولت در آن، ادامه داد: براساس مصوبه مجلس، افراد تحت پوشش صندوق بیمه رایگان همگانی تنها باید خدمات‌شان را از بخش دولتی خرید کنند.
وی افزود: علت آن هم روشن است؛ چرا که به لحاظ مبانی علمی و همچنین به لحاظ مبانی قانونی، کسی باید خدمات درمانی را به صورت رایگان دریافت کند که توان مالی پرداخت ماهانه 20 هزار تومان حق بیمه را نداشته باشد و قاعدتا در این صورت دولت باید حق بیمه وی را پرداخت کند.
موهبتی افزود: درعین حال با وجود تاکید مصوبه مجلس بر ارایه خدمات به این گروه از بیمه‌شدگان تنها در بخش دولتی، اما بیمه سلامت برای رفاه حال آنها تسهیلاتی قائل شده است.
وی افزود: اول اینکه هر فردی که بخواهد می‌تواند صندوق بیمه خود را عوض کند و در قالب بیمه ایرانیان از خدمات بخش خصوصی استفاده کند موهبتی تصریح کرد: از طرف دیگر ممکن است هجمه‌ای برای بخش دولتی ایجاد شود٬ به طوری که ممکن است بخش دولتی بویژه توان ارایه خدمت در بخش سرپایی را نداشته باشد.
وی گفت: برهمین اساس اعلام کردیم در استان‌هایی که دانشگاه علوم پزشکی مربوطه و اداره کل بیمه تفاهم کنند که ظرفیت بخش دولتی آن استان در بخش سرپایی کافی نیست، اجازه داده می‌شود که بیمه‌شدگان مذکور همچنان از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.
وی درباره برخی خدمات انحصاری مثلا شاید در یک استان تنها بخش خصوصی از خدمات پزشکی هسته‌ای برخوردار باشد، اظهارکرد: در این موارد هم اعلام شده که با تشخیص دانشگاه و اداره کل بیمه، بیمه‌شدگان می‌توانند به طور کامل از بخش خصوصی ستفاده کنند.
موهبتی افزود: از طرف دیگر ممکن است برخی از بیماران پروتکل درمانی‌شان در بخش خصوصی آغاز شده باشد، به عنوان مثال شیمی درمانی سرطان در فردی در بخش خصوصی آغاز شده؛ به این‌ افراد نیز اجازه داده شده تا پایان دوره و پروتکل درمانی‌شان از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.
وی با انتقاد از برخی افراد درباره طرح تحول سلامت، گفت: بر اساس قانون تمام افراد باید از بیمه درمانی برخوردار باشند و این ابلاغیه نیز در راستای کاهش هزینه ها در طرح تحول سلامت است.
موهبتی با تاکید بر این که زیبنده فضای کارشناسی کشور نیست که صرف مخالفت با بعضی از فرمول‌های طرح تحول، انتظار شکست آن را داشته باشیم‌، گفت: این انصاف نیست و با مبانی انسانی، اخلاقی و کارشناسی منطبق نخواهد بود.
وی اضافه کرد: باز هم تاکید می‌کنم که این ابلاغیه هیچ ربطی به طرح تحول ندارد و مجلس بر اساس مبانی علمی تصمیم را گرفته است که افراد بر اساس توانایی‌شان از خدمات بیمه ای استفاده کنند.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه که بیمه سلامت خود را مقید می‌داند که منابع مالی در مدیریت کند، گفت: در این راستا در نظر داریم بزودی بیمه شدگان بیمه سلامت که با بیمه تامین اجتماعی همپوشانی دارند را تعیین تکلیف کنیم.
اجتمام *1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سرپرست معاونت ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی گفت:  بزرگترین طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی در قالب طرح شهید سعید شبان در استان آغاز شده است.

حبیب اله قربانی افزود: در قالب این طرح، گروه‌های مشخص شده هر پنجشنبه از باشگاه‌های سطح استان بازدید و بر روند اصولی و وضعیت آنها در راستای ارتقای سلامت و کیفیت خدمات نظارت خواهندداشت.

وی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ابلاغی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ باشگاه‌های ورزشی دارا بودن مجوز، عضویت ورزشکاران در فدراسیون پزشکی ورزشی (بیمه ورزشی) به منظور برخورداری از خدمات درمانی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته، حضور مربیان واجد شرایط، رعایت استانداردهای محیطی، مسایل بهداشتی، رعایت تعرفه‌های مصوب بر اساس طرح رتبه بندی و ممنوعیت خرید و فروش مواد نیروزا  در اولویت بازرسین این طرح در مراجعه به باشگاه‌های ورزشی قرار دارد.

قربانی گفت: این طرح به نام شهید شاخص ورزش کشور، شهید سعید شبان نام‌گذاری شده و تلاش خواهدشد با اجرای آن شاهد ارتقای هر چه بهتر شاخص های سلامت باشگاه‌های ورزشی در استان باشیم.

 

دیگر خبرها

  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • پوشش بیمه‌ای برای کودکان زیر 7 سال استان کرمانشاه رایگان شد
  • آغاز طرح نظارت بر باشگاه‌های خصوصی و دولتی آذربایجان غربی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر ۷ سال در کرمانشاه
  • کم‌توانان خوزستانی از خدمات صندوق بیماران خاص برخوردار می‌شوند