Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد اقدامات این مرکز در راستای برگزاری مطلوب نخستین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان را تشریح کرد.

یه گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، یوسف افشار نیا، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد امروز ( 3 آبان ) به خبرنگاران، گفت: نخستین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان فردا در یاسوج برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

افشار نیا به عملکرد این مرکز در زمینه کنگره ملی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در این دو ماه اخیر اشاره و اظهار داشت: در این مدت در حوزه سیما ۲ هزار و ۲۹۵ دقیقه برنامه، ۱۰۰ گزارش تولیدی در ۱۲۰ بخش خبری تلویزیون و ۱۴۰ بخش خبری رادیویی تولید و پخش شده است.

 

وی با بیان اینکه سه مستند پرتره ویژه شخصیتی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی از شخصیت ‌های برجسته حوزه و دانشگاه مصاحبه گرفته شده، اضافه کرد: با شخصیت‌ های حوزه علمیه مشهد، قم، شیراز در مورد شخصیت آیت الله ملک حسینی نیز مصاحبه شده است.

 

افشار نیا با بیان اینکه از برنامه‌ های جنبی کنگره مصاحبه با میهمانان کشوری، شخصیت‌ ها و مفاخر شرکت کننده در کنگره است، ادامه داد: کار زیرنویس و تیزر، فراخوان مقاله، دعوت از شخصیت‌ ها و اطلاع رسانی در مورد زمان و مکان برگزاری کنگره از دو ماه پیش در دستور صدا و سیمای استان قرار گرفت.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه مستند در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله ملک حسینی و زندگی نامه آن مرحوم و یک مستند هم در مورد شخصیت شهید عبدالهادی ملک حسینی فرزند آیت الله ملک حسینی در این مرکز تولید شده است.

 

وی یادآور شد: یکی از مهم ترین مستند‌هایی که در دستور کار قرار گرفت، تولید مستند «کرامت ایل» در مورد زندگی نامه آیت الله ملک حسینی است که این مستند ضمن پخش در روز برگزاری کنگره، همزمان از شبکه ‌های استان ‌های فارس، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز پخش خواهد شد.

 

افشار نیا اظهار داشت: با هماهنگی‌ های انجام شده قرار است این مراسم ضمن پخش زنده از سیمای شبکه دنا به صورت همزمان از سیمای شبکه‌ های استان های خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و بوشهر نیز پخش ‌شود.

 

مدیر پخش سیمای شبکه دنا هم گفت: سه مستند کرامت ایل، شب می‌گذرد و صد قافله دل در مورد ابعاد شخصیتی آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سیمای شبکه استانی دنا تولید و در حال پخش است.

 

رمضانی گفت: در مستند کرامت ایل ضمن بررسی زندگی نامه آیت لله ملک حسینی و دوران مبارزاتش از زبان مراجع و علما، به ابعاد شخصیتی آن مرحوم پرداخته شده است.

 

شایان ذکر است، آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی در سال ۱۳۰۳ هجری شمسی در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد در جوار حرم جدش امامزاده قاسم (ع) در خانواده ای متدین و اهل علم متولد شد.

 

سید کرامت الله، پس از پایان تحصیلات ابتدائی در تل خسرو در سال ۱۳۱۵ به شیراز رفته و ضمن گذراندن کلاس سوم متوسطه، به فراگیری علوم دینی پرداخت.

 

مقدمه علوم و ادبیات عرب را در خدمت پدرش پی گرفت و سپس تحصیلات حوزوی خود را در مدرسه منصوریه از محضر اساتید مسلمی چون حکیم احمد دارابی و آقا میرزا عبدالکریم یزدی ادامه داد.

 

وی از سال ۱۳۲۵ به قم عزیمت و حدود ۱۶ سال در محضر استوانه های فقاهت و اساتید برجسته ای از جمله آیت الله العظمی بروجردی، مرحوم آیت الله آقا سید محمد تقی خوانساری، مرحوم آیت الله حجت کوه کمری و مرحوم آیت الله سید داماد یزدی گذراند، حدود ۹ سال در حوزه تدریس امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) از مسجد محمدیه تا مسجد سلماسی مشغول و تقریرات درس او را به رشته تحریر در آورد که به همین علت مورد عنایت و توجه خاص حضرت امام (رحمه الله تعالی علیه) قرار می گرفت .

 

در سال ۱۳۴۰ به درجه اجتهاد نائل و در اواخر عمر با برکت آیت الله العظمی بروجردی به صلاحدید ایشان به شیراز عزیمت و در مدرسه خان (امام قلی خان)، به تدریس طلاب علوم دین پرداخت.

 

از سال ۴۱ پس از خروش و قیام امام خمینی (رحمه الله تعالی علیه) و به تأسی از استاد خود به صف انقلابیون پیوست .

 

وی به تحقیق و به موجب بخش به دست آمده از اسناد ساواک ارگان امنیتی انتظامی سابق و به زعم آنها از جمله خطرناک ترین شاگردان امام و از افراطی ترین روحانیون تحت مراقبت بوده است.

 

تعقیب مداوم و لحظه به لحظه در مسافرت ها و بازدیدها خصوصاً هنگام ورود به عرصه ایلات عشایر، تعرض های مکرر به مدارس و بیت ایشان، متواری بودن چند ماهه، احضار و بازداشت و بازجوئی های سخت گیرانه، تعطیل کردن مدرسه علمیه و حوزه تدریس توسط رژیم، همگی نمونه ای از سوابق مبارزاتی اوست .

 

آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه و همچنین نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری پس از ۸۸ سال عمر با عزت و برکت خود سحرگاه جمعه، ۱۲ آبان ماه سال ۱۳۹۱ هجری شمسی دارفانی را وداع گفت و به ملکوت اعلی پیوست و با حضور گسترده اقشار مردم به خاک سپرده شد.

 

نخستین کنگره ملی بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدکرامت الله ملک حسینی، نماینده فقید ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد فردا با حضور مسئولان کشوری، لشکری، مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، استان های جنوبی کشور در سالن دکتر عسکریان دانشگاه یاسوج برگزار می شود.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۲۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت
  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • کلنگ‌زنی ۲ پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی در سنندج
  • خبر‌هایی از بزرگداشت مرحوم آیت الله ترابی در دامغان
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • تصاویری متفاوت از سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش
  • وضعیت منـزل سید حسین خمینی بعد از فوت مادرش را ببینید | تصویـر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش + تصاویر
  • تصاویری از حال و هوای منزل سیدحسین خمینی بعد از فوت مادرش