Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه– ایرنا– مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: کارت های ملی قدیمی که هوشمند نشده اند از ابتدای سال آینده فاقد اعتبار می شوند و شهروندان این استان نیز باید نظیر دیگر استان های کشور، برای دریافت کارت های ملی هوشمند اقدام کنند.

محمد حیرت انگیز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم (قبلی) در آخرین روز اسفند امسال به پایان می رسد و از ابتدای سال 97 فاقد اعتبار است و ضروری است برای تمامی افراد بالای 15 سال کارت هوشمند ملی صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: اقدامات قابل توجهی در راستای سرعت بخشیدن به تحویل کارت های ملی هوشمند انجام داده ایم که نتیجه آن تحویل این کارت ها در بازه زمانی 15 تا 30 روز از تاریخ درخواست کارت هوشمند ملی است.
وی اضافه کرد: دفاتر پیشخوان و پست از تمامی ظرفیت ها برای ثبت نام و تحویل کارت هوشمند ملی استفاده می کنند تا درصد افراد دارنده کارت هوشمند ملی در استان افزایش یابد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از جمعیت استان کارت هوشمند ملی دریافت کرده اند.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی ادامه داد: در این استان حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر مشمول دریافت کارت هوشمند ملی هستند که از این تعداد، 46 درصد موفق به ثبت نام و دریافت این کارت شده اند.
وی اضافه کرد: افراد 15 سال تمام و بالاتر می توانند با مراجعه به مراکز ثبت احوال در سراسر آذربایجان غربی یا پیشخوان دولت فرم های لازم را پرکرده و مدارک لازم را نیز تحویل این مراکز دهند.
وی اظهار کرد: دریافت کارت هوشمند ملی مزیت های بسیاری دارد که امکان دریافت الکترونیکی خدمات شهروندی از جمله این مزیت ها به شمار می رود.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی درباره هزینه تعویض کارت ملی گفت: در مجموع هزینه تعویض کارت ملی 31 هزار تومان برآورد می شود.
به گزارش ایرنا، صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد، از سال 1391 آغاز شد و بر اساس هدفگذاری قرار است تا این کارت تا پایان سال 1397 برای تمام واجدان شرایط صادر شود.
وزارت کشور بر اساس بند د ماده 46 قانون برنامه پنج ساله توسعه کشور (مصوب 1389) مکلف است تا با همکاری دستگاه‌های ذیربط و با تکمیل و اصلاح پایگاه اطلاعات هویتی به صورتی که شامل تمام وقایع حیاتی و تغییرات مشخصات هویتی و صدور گواهی (امضاء دیجیتال) و سایر کاربردها باشد تا پایان برنامه نسبت به تامین و صدور کارت هوشمند ملی چندمنظوره برای آحاد مردم اقدام کند.
با پیاده‌سازی طرح کارت ملی هوشمند، این امکان فراهم می‌شود که خدمات به روشی ساده، سریع و با کیفیت بالاتر به مردم ارائه شود و این موضوع می‌تواند موجب بهبود سطح کیفی زندگی مردم و بالا بردن سطح رضایت مردم از دولت شود.
یکی از امکاناتی که در کارت ملی هوشمند قرار دارد، ویژگی‌های بیومتریکی صاحب کارت است، عکس و اثر انگشت صاحب کارت به صورت الکترونیکی در کارت وی ذخیره می‌شود.
به این ترتیب امنیت استفاده از کارت به طور قابل ملاحظه‌ای بالا می‌رود و دیگر هر کس با وارد کردن یک رمز عبور ساده امکان استفاده یا سو‌استفاده از یک کارت را ندارد.
برای استفاده از کارت حتما باید صاحب کارت حضور داشته باشد تا اثر انگشت وی به صورت دیجیتالی با اثر انگشتی که در هنگام ثبت‌نام در کارت ذخیره شده است مقایسه و تطبیق داده شود و سپس اجازه استفاده از امکانات کارت به وی داده می‌شود.
البته اطلاعات درون کارت ملی هوشمند به صورت رمزنگاری نگهداری می‌شود و خود کارت از دسترسی‌های غیرمجاز به آن جلوگیری می‌کند.
8137/2093 خبرنگار: سیده فاطمه سجادی انتشاردهنده: صابر چهرقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۴۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سردار جهانبخش در نشست با تشکل‌ها و فعالان حوزه عفاف و حجاب با اشاره به اجرای موفق طرح نور در استان گفت: طرح عفاف وحجاب و برخورد قانونی با ناهنجاری‌های اجتماعی از ۲۵ فروردین آغاز شده و بطور مستمر ادامه خواهد داشت.   فرمانده انتظامی استان وی با بیان اینکه قاطبه مردم به ویژه بانوان استان متدین و مقید به رعایت ارزش‌های اسلامی هستند افزود: از همراهی مردم، دختران و بانوان که در اجرای این طرح با پلیس همکاری و همراهی می‌کنند، قدردانی میکنیم.    حجت الاسلام مومن دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در این جلسه بر تداوم اجرای این طرح تاکید کرد و افزود: اجرای این طرح براساس قانون و وظایف محوله و در راستای پاسخگویی به مطالبه به حق مردم اجرا میشود.

دیگر خبرها

  • کارت سوخت این خودروها باطل می‌شود
  • ابطال ۲۳ هزار کارت سوخت تاکسی فاقد بیمه شخص ثالث
  • رئیس پلیس آگاهی تهران: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • پلیس آگاهی: مردم از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • تقاضای پلیس از مردم: از قانونشکنی‌ها فیلم بگیرند
  • اجرای موفق طرح عفاف و حجاب در آذربایجان غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند