Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی امتداد نیوز؛ حمید محمدی در بازدید از بخشهای مختلف امتداد نیوز و در جمع مدیران و دبیران، درباره جایگاه این رسانه و عملکرد آن در سالهای گذشته اظهار کرد: این رسانه که به شکل حرفه‌ای به کار می‌پردازد به سرعت توانست جایگاه خود را در بین رسانه‌های کشور به دست آورد و امیدواریم در فعالیتهای خود موفق باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  صحت، دقت و عملکرد حرفه‌ای را از ملزومات رسانه‌ای دانست و گفت: صحت، راستگویی، صداقت و اهمیت مصالح نظام در بحث اطلاع رسانی رسانه‌ای، اثر بخش است و امتداد نیز یکی از همین رسانه‌های تاثیرگذار محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف سازمان حج و زیارت، رضایت نسبی مردم و زائران کشور است و در این رابطه نیازمند فرهنگ‌سازی مناسبی هستیم که این وظیفه بر عهده رسانه‌های و روزنامه‌نگاران کشور خواهد بود.

ستاد مرکزی اربعین به‌دنبال تسهیل امور زائران اربعین است

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه درباره موضوعاتی نظیر اربعین حسینی اظهار کرد: سازمان حج و زیارت یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد مرکزی اربعین حسینی محسوب می‌شود و این ستاد نیز به دنبال تسهیل مسیرها و کاهش هزینه‌ها برای زائران بوده و ساماندهی وضعیت زائران را به عهده دارد.

توقف اعزامهای سازمان حج و زیارت در ایام اربعین

محمدی در بخش دیگری از صحبتهای خود درباره اعزام کاروانهای مجاز به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی گفت:‌ اعزام کاروانهایی که در طول سال به‌صورت عادی انجام می‌گیرد در ایام اربعین حسینی متوقف خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزامهای کاروانی در مقطع اربعین انجام نمی‌گیرد، گفت: آخرین اعزام کاروانی ما در این ماه ۶ آبان خواهد بود؛ سه روز پس از اربعین نیز اعزامها مجدداً از سر گرفته خواهد شد.

آخرین وضعیت کاروانهای غیر مجاز و لزوم دقت مردم در این زمینه

محمدی همچنین درباره برخورد با کاروانهای غیر مجاز (آزاد‌بر) و دغدغه‌های مردم در این رابطه اظهار کرد: باید برخورد لازم با این دفاتر صورت گیرد چرا که هر کس می‌خواهد در این حوزه به فعالیت بپردازد باید تحت ضوابط و با مجوز سازمان حج و زیارت فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه گاهاً موارد خلاف قوانین از سوی غیرمجازها (آزادبرها) اتفاق می‌افتد، گفت: مردم باید در این حوزه و زمان نام‌نویسی در عتبات عالیات هوشیار باشند و رسانه‌ها و مراجع ذیربط نیز در این رابطه  اثرگذار هستند؛ ضمن اینکه سازمان حج و زیارت نیز در خدمات‌رسانی به زائران توجه لازم را خواهد داشت.

 رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای برخورد با این دفاتر غیر مجاز (آزادبر) ما به عنوان ضابط اجرای قانون نیستیم اما عملکرد این مراکز را به دستگاه قضایی و انتظامی گزارش می‌کنیم.

 محمدی افزود: بسیاری از این کاروانهای غیر مجاز ( آزادبر) برای کسب درآمد به این کار مبادرت می‌ورزند بنابراین این رویکرد آنها باعث کاهش خدمات و برخی مشکلات برای زائران می‌شود که نمونه بارز آن را در سرگردانی برخی زائران طی ماههای اخیر مشاهده کردیم.

آخرین برنامه‌ریزیها برای حج تمتع

وی همچنین در بحث حج نیز اظهار کرد: برنامه‌ریزی خود را روی بحث حج تمتع متمرکز کرده‌ایم و آسیب‌شناسیهای لازم نیز از سوی کارگروههای کارشناسی در حال انجام است.

مشروح کامل مصاحبه با رئیس سازمان حج و زیارت که به موضوعاتی نظیر عتبات عالیات، اربعین حسین، حج تمتع، حج عمره و … می‌پردازد در روزهای آتی منتشر خواهد شد.
انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۵۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به عتبات یک سفر توحیدی است

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه تمام مشکلات در دنیای امروز ناشی از عدم تدبر در آیات قرآن و پیام‌های امامان و پیامبران الهی است، گفت: سفر به عتبات و عالیات یک سفر توحیدی است و نباید درگیر ظواهر شد و باید در ساده‌ترین لباس حاضر شوید که پس از آن انقطاع الهی حاصل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سیدسلمان سیدافقهی قائم مقام بنیاد ملی نخبگان امروز در همایش عمره دانشجویی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: اسلام دینی است که پاسخ نیازهای بشریت برای سعادت را در خود دارد، آنچه که دین اسلام به آن دعوت کرده عبور از ظواهر به رسیدن باطن امور است که در نهایت دعوت می‌کند به تدبیر در امور و رسیدن به راه‌حل درستی منتهی خواهد شد.

وی افزود: اسلام یک دین است که با گفتن شهادتین وارد آن می شوند اما رسیدن به مراتب ایمانی نیازمند رسوخ و خلوص در بندگی دارد.

افقهی با بیان اینکه تمام مشکلات در دنیای امروز ناشی از عدم تدبر در آیات قرآن و پیام‌های امامان و پیامبران الهی است، گفت: بنابراین سفر به عتبات و عالیات یک سفر توحیدی است و نباید درگیر ظواهر شد و  باید در ساده‌ترین لباس حاضر شوید که پس از آن انقطاع الهی حاصل خواهد شد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: بعد از قریب نیم قرن از انقلاب اسلامی بسیاری از مکاتب غربی در بحران ‌های جهانی نتوانستند راهکار درستی ارائه دهند و این سبک زندگی باری بر دوش غربی‌ها قرار داده در حالی که آموزهای اسلام مسیر زندگی و سعادت بشری را ترسیم کرده است.

به گفته وی؛ انقلاب اسلامی به سطحی از اقتدار رسیده که می‌تواند به تمام تهدیدات موجود پاسخ قاطع دهد، این موضوع ناشی از حرکت انقلاب در مسیر الهی است و خداوند نیز توفیقات الهی خود را شامل ملت ایران کرده است.

افقهی گفت: فرصت سفر به عتبات و عالیات نقش مهمی در یکپارچگی و افزایش ایمان مومنان دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • سفر به عتبات یک سفر توحیدی است
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند