Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@05:44:39 GMT

نخستین قرارداد گازی ایران و نروژ امضا شد

تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۵۶۷۰۴

نخستین قرارداد گازی ایران و نروژ امضا شد

رکنا: نخستین قرارداد فروش گاز طبیعی برای تولید گاز مایع‌شده (ال.ان.جی) صادراتی به مدت 20 سال میان شرکت ملی نفت ایران و یک شرکت نروژی- ایرانی امضا شد.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، به گزارش چهارشنبه شرکت ملی نفت ایران، این قرارداد را شرکت ملی نفت ایران و شرکت «آی.اف.ال.ان.جی» تحت مالکیت شرکت پالایش گاز خارگ و شرکت نروژی «هملا»* امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این شرکت با استفاده از شناور ویژه متعلق به شرکت بلژیکی «اکسمار» و در اجاره شرکت آی.اف.ال.ان.جی به عنوان نماینده انحصاری شرکت اکسمار، توانایی تولید سالیانه 500 هزار تن ال.ان.جی را دارد.
شرکت ملی نفت ایران و شرکت آی.اف.ال.ان.جی اقدام لازم را برای نافذ شدن این قرارداد 20 ساله فروش گاز طبیعی در سه ماه انجام داده اند.
با اجرای این قرارداد، پیش بینی می شود شناور ویژه تولید ال.ان.جی از اواسط سال 1397 در بندر خدماتی پارس مستقر شده و پس از طی مراحل راه اندازی، آمادگی دریافت روزانه حدود 2 میلیون و 300 هزار مترمکعب گاز طبیعی را از پالایشگاه هفتم گازی پارس جنوبی داشته باشد.
این شناور که مراحل آزمایش آن در چین به پایان رسیده دومین شناور ساخته شده در جهان با قابلیت تولید گاز مایع شده در دریاست.
بر اساس گزارش موسسه های معتبر بین المللی پیش بینی می شود تا سال 2020 ساخت سه شناور دیگر اف.ال.ان.جی به پایان برسد.
با توجه به محدودیت انتقال گاز از طریق خط لوله، بخشی از صادرات گاز ایران به مناطق دوردست مانند اروپا باید به صورت ال.ان.جی و از مسیر دریا انجام شود که تحقق آن به ایجاد زیرساخت ها و تامین تجهیزات ویژه نیاز دارد.
ال.ان.جی به گاز طبیعی اطلاق می شود که برای ذخیره سازی یا حمل و نقل در حجم زیاد به حالت مایع تبدیل شده است.
بیش از 30 درصد تجارت گاز دنیا از طریق ال.ان.جی صورت می گیرد.
این صنعت پیوسته درحال گسترش است اما روند اجرای این طرح ها در ایران مناسب نیست که علت اصلی آن به فقدان فناوری های نوین و اعمال تحریم ها بازمی گردد.
پس از رفع تحریم ها، گام هایی برای راه اندازی طرح های ال.ان.جی برداشته و مذاکراتی نیز با شرکت های بین المللی برای ساخت این مجتمع ها در ایران انجام شده است.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۶۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره، مهلت شرکت در نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی با توجه به استقبال گسترده علاقه‌مندان تمدید شد و هنرمندان می‌توانند تا ۱۵ اردیبهشت آثار خود را ارسال کنند.

نخستین جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» با انتشار فراخوان دعوت از گروه‌های نمایشی، کار خود را آغاز کرده است.

این جشنواره به میزبانی خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران از هنرمندان این حوزه در سراسر کشور دعوت می‌کند در این رویداد شرکت کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند به سایت خانه‌موزه خیمه‌شب‌بازی ایران با آدرس https://manacultureforum.com مراجعه کنند.‌

آثار ارسالی پس از بررسی اولیه برای شرکت در رقابت دعوت خواهند شد و علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره پس از دانلود و تکمیل فرم، فرم تکمیل‌شده را به همراه سایر مدارک به آدرس بلوار کشاورز، خیابان وصال شیرازی، کوچه اسلامی ندوشن، پلاک ۶، کد پستی: ۱۴۱۷۷۵۴۷۷۱، خانه فرهنگ مانا، از طریق پست یا به صورت حضوری ارسال کنند.

نخستین جشنواره سراسری خیمه‌شب‌بازی ایران از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۱ خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 6087716 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • ببینید | جهش ایران در تولید قوای پیشرانه، با ساخت نخستین موتور شش سیلندر بنزینی
  • پایان شایعات؛ قرارداد سرمربی محبوب طارمی تا سال ۲۰۲۸ امضا شد
  • استقبال از «مدل مشارکت» در حوزه حمل‌ونقل/ هفته آینده ۲ قرارداد همکاری مشارکت امضا می‌شود
  • تراکتور با نسخه یحیی مقابل استقلال؛دوئل احتمالی گل‌محمدی با نکونام در تبریز
  • آخرین خبر‌ها از تبریز؛ گل‌محمدی به بازی با استقلال می‌رسد؟
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • تمدید مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی»
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو