Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، مجلس نمایندگان آمریکا طرح هایی را علیه ایران و حزب الله لبنان تصویب کرد.

در همین راستا، مجلس نمایندگان آمریکا در یک رأی‌گیری شفاهی، به طرح ۳۳۴۲ که از سوی «مایک گالاگر» ارائه شده بود، رأی مثبت داد.

این طرح با ادعاهای واهی استفاده حزب‌الله از شهروندان به عنوان سپر نظامی، خواستار اعمال تحریم علیه این گروه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح رئیس‌جمهور آمریکا را موظف می‌کند ظرف حداکثر ۱۲۰ روز بعد از تبدیل شدن طرح به قانون گزارشی شامل نفراتی از حزب‌الله که مطابق ادعاها از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده کرده‌اند تقدیم کنگره کند.

رئیس‌جمهور آمریکا بایستی این نفرات را مشمول تحریم‌ هایی مانند مسدود کردن دارایی‌ ها و منع سفر به آمریکا کند.

طرح تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله

دومین طرح که روز چهارشنبه تصویب شد، طرح شماره ۳۳۲۹ است که توسط «اد رویس» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و مورد حمایت قانونگذاران هر دو حزب قرار دارد خواستار اصلاح متن یک قانون مصوب سال ۲۰۱۵ علیه حزب‌الله لبنان به منظور تشدید تحریم‌ها علیه این گروه است.

تصویب طرح علیه برنامه موشکی ایران

طرح موسوم به «قانون موشک‌های بالستیک ایران و اجرای تحریم‌های بین‌المللی» که از سوی «اد رویس» رئیس جمهوری‌خواه این کمیته ارائه شده، مستقیما تحریم تازه‌ای علیه برنامه موشکی ایران اعمال نمی‌کند، اما راه را برای اعمال تحریم‌های تازه از سوی دولت آمریکا باز می‌کند.

گفتنی است که مجلس نمایندگان آمریکا قرار بود روز چهارشنبه چهار لایحه ای را به رأی گذارد که هدف اصلی آنها، اِعمال فشار بیشتر بر تهران و حزب الله لبنان است.
این لوایح در حالی به رأی گذاشته می شوند که چند هفته پیش، رئیس جمهور آمریکا راهبرد جدیدی را برای مقابله با ایران تدوین کرد و تصمیم خود را برای عدم تأیید پایبندی تهران به توافق هسته ای - موسوم به برجام- اعلام نمود.

این لوایح در صورت تصویب برنامه موشکی ایران را هدف قرار می دهد و کشورهای اروپایی را برای قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست سازمانهای تروریستی تحت فشار می گذارد.

لایحه نخست «سند موشکهای بالستیک ایران و اجرای تحریمهای بین المللی» نام دارد که با حمایت مالی «اِد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تهیه شده و از حمایت دوحزبی برخوردار است. هدف این لایحه، جلوگیری از هرگونه حمایت خارجی از برنامه موشک بالستیک ایران است.

یک کارشناس حوزه ایران در «بنیاد دفاع از دموکراسی»- اندیشکده ای در شهر واشنگتن- به روزنامه نشنال گفت که هدف این قطعنامه «تشدید تحریمها علیه برنامه موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است.

مجلس نمایندگان آمریکا سه لایحه دیگر را که به تحریمها علیه حزب الله مرتبط است، به رأی می گذارد: لایحه نخست با عنوان «سند تصدیق استفاده نامشروع حزب الله از غیرنظامیان به عنوان سپرهای بی پناه»؛ لایحه دوم با عنوان «اصلاحیه قانون ممانعت از حمایت مالی بین المللی از حزب الله» که شبکه مالی و اجتماعی این گروه را هدف قرار می دهد؛ و لایحه سوم که یک قطعنامه غیرالزام آور است، «بر ترغیب اتحادیه اروپا به قرار دادن حزب الله در فهرست سازمانهای تروریستی و به اعمال فشار بر آن اتحادیه و اعضای آن تأکید می کند».

این در حالی است که دولت لبنان در مورد پیامدهای ناشی از وضع تحریمها علیه حزب الله بر اقتصاد ضعیف این کشور ابراز نگرانی کرد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۷۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله رادیو ارتش اسرائیل پس از حمله ایران می‌گویند پدافند پاتریوت‌های آمریکا از عهده موشک‌های بالستیک شلیک شده ایران برنیامده‌اند.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: وبسایت اینترنتی فلسطین کرونیکل در گزارشی می‌نویسد: رادیو ارتش اسرائیل به تازگی اذعان کرد سامانه‌های پاتریوت آمریکا در رهگیری موشک‌های ایرانی موفق عمل نکردند و ایران ۱۲ موشک بالستیک مدرن خود را به پایگاه‌های نظامی اسرائیل کوبید. پس از پایان حمله تلافی‌جویانه ایران‌، تل‌آویو ادعای «رهگیری ۹۹ درصدی» پرتابه‌های ایرانی را مطرح کرد. اما در واقع، سپاه پاسداران ایران، مجموعه‌ای از پهپادها و موشک‌های قدیمی را با هدف ایجاد وحشت بزرگ و همچنین مشغول و اشباع کردن واکنش پدافند هوائی اسرائیل شلیک کرد. سپس، حدود ۱۲ فروند موشک بالستیک مدرن شلیک کرد که اکثر آنها به اهداف خود اصابت کردند. سایت‌های نظامی هدف گرفته شده، محافظت‌شده‌ترین مکان‌های روی زمین در مقابل حملات موشکی بالستیک محسوب می‌شدند. بعدها، مقامات ناشناس آمریکایی و اسرائیلی اعتراف کردند ادعای رهگیری ۹۹ درصدی ادعایی ساختگی است.

عملیات پدافند هوائی شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه، اسرائیل، اردن- و احتمالا عربستان و امارات- بیش از یک میلیارد دلار هزینه، خرج روی دست ائتلاف آمریکایی- اسرائیلی گذاشت. این در حالی بود که آنها ۷۲ ساعت قبل هشدار دریافت کرده بودند.

بر اساس گزارش رادیو ارتش اسرائیل، سیستم دفاعی موشکی استاندارد RIM-۱۶۱ آمریکا روی کشتی (SM-۳) در رهگیری پرتابه‌های ایرانی متحمل شکست ۷۵ درصدی شده و از ۸ موشک شلیک شده آنها تنها ۲ مورد به هدف اصابت کرده است. بلومبرگ اخیرا مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن می‌گوید اسرائیل اکنون سیستم‌های موشکی پاتریوت را بازنشسته می‌کند. اسرائیل از زمان جنگ اول خلیج‌فارس از سیستم موشکی پاتریوت آمریکا ناراضی بوده است. در سال ۱۹۹۱، عراق موشک‌های اسکاد را به سمت اسرائیل و عربستان سعودی شلیک کرد. ایالات متحده و رسانه‌های آن مدعی شدند که سامانه موشکی پاتریوت ۸۹ درصد از اسکادهای شلیک شده به سمت عربستان سعودی و ۴۴ درصد از کلاهک‌های هدایت شده به سمت اسرائیلی‌ها را رهگیری کرده است. با این حال، ماه‌ها بعد حقیقت آشکار شد و اکنون پذیرفته شده است که عملکرد سیستم موشکی معروف پاتریوت این بود که تنها بین ۱ تا صفر درصد از کل اسکادهای شلیک شده را سرنگون کرد.

با وجود تبلیغات زیاد درباره کارآیی سامانه‌های پدافند هوائی اسرائیل و آمریکا، اگر تعداد زیادی پرتابه به سمت هدفی شلیک شود، هیچ سیستم دفاعی روی کره زمین وجود ندارد که در مبارزه کامل با یک حمله بزرگ و متمرکز موفق باشد.

دیگر خبرها

  • ببینید | ادعای جنجالی یک کاندیدای انتخابات علیه نمایندگان مجلس
  • اتحادیه اروپا چهاردهمین بسته تحریمی علیه روسیه را تصویب می‌کند
  • حمله پهپادی یمن به ناو جنگی ایتالیا در خلیج عدن/ زخمی شدن ده ها سرباز ناتو در سوئد/ قتل یک بازرگان مشهور اسرائیلی در اسکندریه مصر/ آماده شدن مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقامات دیوان بین‌المللی کیفری
  • آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه
  • پیش‌نویس لایحه تحریم مقامات دیوان لاهه در مجلس نمایندگان آمریکا در دست اقدام است
  • دولت برنامه‌ای برای ارسال لایحه واگذاری حقوق کارگران به مجلس ندارد
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • موشک‌های پاتریوت آمریکا مقهور موشک‌های بالستیک ایران شد