Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به بهانه هشتاد و پنجمين دربي پايتخت ، کليه رکوردداران ، تاريخ سازان و تاثيرگذاران تاريخ دربي مورد بررسي قرار گرفته است.
به گزارش سرويس ورزشي "جام نيوز"، به بهانه هشتاد و پنجمين دربي پايتخت ، کليه رکوردداران ، تاريخ سازان و تاثيرگذاران تاريخ دربي مورد بررسي قرار گرفته است. دو تيم پرسپوليس و استقلال پنچشنبه چهارم آبان براي هشتاد و پنجمين بار به مصاف هم مي روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در هشتاد و چهار ديدار قبلي ، استقلال صاحب 25 پيروزي شده و پرسپوليس نيز 20 بار طعم برد را چشيده است.اما تقابل دو غول پايتخت 39 بار مساوي شده که نتيجه تساوي 1-1 با 19 بار تکرار، پر تکرارترين نتيجه تاريخ اين بازي است. شايان ذکر است که 6 دربي پياپي از دربي 62 تا 67 با اين نتيجه به پايان رسيد.
بهترين عملکرد يک تيم در يک مقطع به پيروزي دربي 3 تا 6 استقلال بر مي گردد که با 4 برد پياپي رکورددار تاريخ دربي است.هر چند که از اين 4 پيروزي 2 پيروزي با راي فدراسيون فوتبال بود.هر دو تيم در بدترين عملکرد تاريخشان در دربي، سابقه 10 دربي بدون برد را دارند.پرسپوليس از دربي 32 تا 41 موفق به پيروزي برابر استقلال نشد.استقلال نيز بعدها اين رکورد را تکرار کرد و از دربي 74 تا 83 برابر رقيب ديرينه ناکام بود.
قاطعترين پيروزي تاريخ دربي را پرسپوليسيها رقم زدند.دربي تاريخي شهريور 52 که با برتري 6 گله قرمزها به پايان انجاميد بهترين بردي است که تيمي در دربي تجربه کرده اين شهرآورد به همراه دربي 82 که با پيروزي 4-2 پرسپوليس به پايان رسيد.پر گل ترين دربيهاي تاريخ هستند.
بهترين بازگشت تاريخ دربي را هم پرسپوليسيها رقم زدند و توانستند در مدت ده دقيقه با 10 بازيکن باخت 2-0 را به پيروزي 3-2 تبديل کنند.
مرحوم صفر ايرانپاک با 7 گل زده بهترين گلزن تاريخ اين رقابت است از جمله گلزنان شاخص ديگر اين ديدار بايد به همايون بهزادي و ايمون زائد اشاره کرد که تنها بازيکناني هستند که موفق به هت تريک در اين بازي شدند.به جز اين گلزنان، 3 گلزن سابقه گلزني در 3 دربي پياپي را دارند.فرهاد مجيدي ، مهدي هاشمي نسب و صفر ايرانپاک بازيکناني هستند که در اين زمينه رکورددارند.مهدي هاشمي نسب به همراه شاهرخ بياني و غلام فتح ابادي سابقه گلزني براي هر دو تيم در دربي را دارند.
سريعترين گل دربي را علي سامره در ثانيه 48 دربي رفت ليگ دوم که در تبريز برگزار مي شد به ثمر رساند.ديرترين گل را هم استقلاليها زدند. گل دقيقه 107 اسماعيل شريفات ديرترين گل تاريخ اين مسابقه است که در وقت اضافه دربي جام حذفي در سال 1390 به ثمر رسيد.اما ديرترين گل در وقت قانوني سهم پرسپوليسهاست که در دربي رفت ليگ پانزدهم در دقيقه 95 توسط جري بنگستون زده شد.معمولا دقايق آخر دربي آبستن حوادث زيادي بوده و دقيقه 87 با 8 پر گل ترين دقيقه اين رقابت است.
دربي پايتخت به سبب حساسيت بالا اکثرا کم گل از آب درآمده و حتي سابقه داشته 405 دقيقه از دربي 74 تا دربي 79 هر دو تيم در گلزني ناکام باشند.اما طولاني ترين زمانيکه تيمي در دربي گل نزده متعلق به استقلال است که به مدت 547 دقيقه از دقيقه 36 دربي 40 ( مرداد سال 74 ) تا دقيقه 43 دربي 45 ( فروردين 78) موفق به گلزني نشد.
جوانترين گلزن تاريخ شهرآورد حسن روشن است که در زمانيکه در دربي خرداد 53 تک گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر ساند بر اساس شناسنامه کمتر از 19 سال سن داشت.
مسن ترين گلزن هم کريم باقري است که دربي 68 با يک ضربه مهار نشدني هم نوار تساوي 1-1 متوالي دربي را پاره کرد و هم با 36 سال سن مسن ترين گلزن تاريخ اين ديدار شد.
بازيکنان زيادي در تاريخ دربي حضور داشتند که پس از گذشت سالها رکورد علي پروين با 20 بازي در تاريخ دربي دست خورده باقي مانده است .چهره هاي شاخص ديگري نيز رکوردهاي جالبي را به نام خود ثبت کرده اند.علي جباري با 7 پيروزي در دربي رکورددار بردن در اين بازي است البته نتيجه 2 ديدار توسط فدراسيون تعيين شد به جز اين جباري با 11 بار کاپيتاني رکورددار کاپيتاني در اين بازي است.ديگر رکورددار اين بازي اکبرکارگر جم است که سابقه بازي در 15 شهرآورد متوالي را دارد.مجتبي جباري از استقلال و حميد استيلي از پرسپوليس با 10 دربي بدون شکست چهره هاي شکست ناپذير تيمشان در دربي هستند البته احمدرضا عابدزاده که سابقه حضور در هر دو تيم را دارد در 13 دربي که حضور داشته هيچ گاه بازنده از زمين خارج نشده شکست ناپذيرترين چهره تاريخ بازي است. اين دروازه بان با 8 کلين شيت رکورددار کلين شيت در دربي نيز به شمار مي آيد.مرحوم ناصر حجازي با 16 بار محافظت از دروازه استقلال با سابقه ترين دروازه بان تاريخ اين بازي است.
در بين مربيان ، علي پروين با مربيگري در 25 دربي رکوردداراست هر چند که اين مربي 2 بار نيز به عنوان مدير فني در کنار راينر زوبل تيم محبوبش را هدايت کرده است . منصور پورحيدري با 7 پيروزي در دربي بيش از هر مربي ديگري طعم برد را در اين ديدار چشيده است.امير قلعه نويي يکي از خاص ترين مربيان تاريخ اين مسابقه است.تعداد مساوي زيادي در پرونده دربيهاي اين مربي ديده مي شود که اين امر باعث شده اين مربي همزمان دو رکورد خوب و بد را به نام خود ثبت کند.قلعه نويي پس از شروع خوب که با چند برد همراه بود دربيهاي متعددي را با نتيجه مساوي تجربه کرد ولي شکست ناپذير باقي ماند تا اينکه در دو شهرآورد آخرش طعم تلخ شکست را چشيد. با اين اوصاف اين مربي با 12 دربي پياپي نباختن رکورددار تاريخ داربي است از طرف ديگر اين مربي با پيروز نشدن در 9 دربي متوالي در اين زمينه نيز رکورددار است.
رکورد مسن ترين مربي تاريخ دربي به مانوئل ژوزه با 66 سال سن تعلق داشت که در اين دربي وينفرد شفر با 67 سال اين رکورد را از آن خود خواهد کرد.
داوري و مسايل انضباطي از سوژه هاي هميشه داغ دربي بوده تاکنون در تاريخ اين رقابت 4 دربي نيمه کاره مانده است.حساسيت بالاي اين ديدار باعث شده بود تا 14 سال پياپي داوران اين ديدار خارجي باشند.محسن ترکي با 7 قضاوت رکورددار تاريخ اين بازيهاست.هر چند که تاکنون چندين داربي با جنجال و درگيري و محروميت به پايان رسيده ولي خشن ترين دربي از نظر تعداد کارت زرد دربي برگشت فصل 1377-78 بود که با 3 کارت قرمز و 7 کارت زرد به پايان رسيد.
حال بايد ديد در دربي 4 آبان 1396 کدام يک از اين رکوردها دست نخورده مي مانند و کدام يک دچار تغيير مي شوند.
نود
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۸۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!

کدام شکست‌ناپذیرتر است؛ بایرلورکوزن یا رودری؟

طرفداری | آمار شکست‌ناپذیری رودری با پیراهن منچسترسیتی به 70 بازی رسید.

به گزارش اسکواکا، منچسترسیتی در بازی مقابل ناتینگهام فارست با نتیجه 2-0 به پیروزی رسید تا رودری، هافبک توانمند سیتی، با ثبت رکورد 70 بازی متوالی بدون شکست، نام خودش را در تاریخ لیگ برتر انگلیس جاودانه کند. این آمار شگفت‌انگیز، او را به تنها بازیکن در تاریخ لیگ برتر تبدیل می‌کند که به چنین دستاورد بزرگی دست یافته است.

رودری که در سال 2019 از اتلتیکو مادرید به جمع سیتیزن‌ها ملحق شد، به سرعت به یکی از ارکان اصلی تیم تبدیل شد و نقشی کلیدی در موفقیت‌های اخیر این باشگاه ایفا کرده است. ثبات و عملکرد بدون نقص او در خط دفاعی، ستون اصلی قدرت منچسترسیتی به شمار می‌رود. در واقع از آخرین شکست رودری بیش از 400 روز می‌گذرد و او آخرین بار با پیراهن منچسترسیتی در فوریه 2023 مقابل تاتنهام باخت را تجربه کرد.

70 بازی متوالی بدون شکست با پیراهن منچسترسیتی

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • تاریخ‌سازی جنگجوی شکست‌ناپذیر؛ 448 روز از آخرین شکست رودری با منچسترسیتی گذشت!
  • آرتتا و موفقیتی که ونگر حسرتش را داشت!‏
  • کری‌خوانی خاص ستاره آرسنال برای اسپرز! (عکس)‏
  • آرسنال دربی لندن را برد و در صدر ماند/ کامبک تاتنهام کامل نشد!
  • آرسنال با فتح دربی شمال لندن به قهرمانی امیدوار ماند
  • شیطنت بچه تخس آرسنال در دربی! (عکس)‏
  • لیگ NBA| پیروزی لیکرز با آمار خیره‌کننده دیویس
  • صعود سخت سپاهان با پیروزی خفیف برابر استقلال ملاثانی
  • آمار جالب سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان