Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ذوالفقاری در خصوص امنیت کشور عراق در ایام اربعین حسینی گفت: احتمال حملات تروریستی در هر منطقه‌ای وجود دارد و نمی‌توانیم ادعا کنیم کشور عراق از وجود تروریست‌ها پاکسازی کامل شده است. با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای حفظ امنیت، هیچ تضمینی صد درصدی برای ایجاد امنیت کامل در این کشور وجود ندارد اما تمام تلاش برای حفظ امنیت انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ایران آمادگی کامل برای اعزام امنیتی_تامین_امنیت_مراسم_اربعین_را_برعهده_خواهند_داشت">نیروی امنیتی به کشور عراق را دارد اما کشور عراق در راستای ایجاد امنیت  و آرامش برای زائران اربعین حسینی، کمک از جانب کشور ما را قبول نکرده و در مذاکرات بارها اعلام کرده است که توان ایجاد امنیت در کشور خودمان را داریم و این وظیفه بر عهده نیروهای نظامی عراق است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین خاطر نشان کرد: از ایران هیچ نیروی امنیتی به منظور کمک به ایجاد امنیت در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی به کشور عراق اعزام نمی‌شود و تمامی فعالیت‌های امنیتی ایران در حوزه سرزمین خودمان است.این درحالی است که در ستاد عراق و سفارت ایران در این کشور کار مشاوره و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

معاون امنیتی- انتظامی وزیر کشور عنوان کرد: فعالیت‌های امنیتی تا مرزهای کشور ما به طور دقیق انجام می‌شود، اما اجازه دخالت در فعالیت‌های امنیتی کشور عراق را نداریم. نیروی انتظامی با همکاری وزارت اطلاعات فعال و آماده خدمت به مردم ایران هستند و از امنیت کشور حمایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: امنیت سامرا و کاظمین هنوز تکمیل نشده است و بهتر است زائران از تردد در مسیر این دو شهر خودداری کنند.

میزان

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۰۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه با رئیس جمهوری سومالی درباره تقویت همکاری‌های امنیتی اطلاعاتی میان دو کشور گفت وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « ابراهیم کالین» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در کاخ ریاست جمهوری سومالی با « حسن شیخ محمود» رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره گسترش همکاری‌های اطلاعاتی امنیتی میان ترکیه و سومالی با او گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه سومالی جدید، در این دیدار دو طرف در خصوص تقویت همکاری راهبردی ترکیه - سومالی در زمینه‌های مورد علاقه دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مبارزه با تروریسم بخصوص گروه تروریستی الشباب، افزایش ثبات و امنیت در شاخ آفریقا و گسترش همکاری اقتصادی میان ترکیه و سومالی از دیگر محورهای مورد بحث میان شیخ محمود و کالین بود.

موقعیت راهبردی سومالی و رویای ترکیه برای نفوذ در شاخ آفریقا

 رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه در سفر به موگادیشو با همتای سومالیایی خود دیدار و درخصوص راه‌های تقویت همکاری اطلاعاتی و امنیتی میان دو کشور با وی گفت وگو کرد.

ترکیه در سال 2108 توافقنامه تاسیس یک پایگاه نظامی در سومالی را  با دولت مودگادیشو امضای کرد و 24 فوریه 2024 توافقنامه تقویت همکاری‌های نظامی امنیتی میان ترکیه و سومالی امضاء شد. این توافقنامه شامل برگزاری رزمایش‌های مشترک، تبادل اطلاعات امنیتی و کمک‌های بشردوستانه است.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • بازگشت زائران عمره به کشور آغاز شد
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال