Web Analytics Made Easy - Statcounter

ازدواج های اینترنتی بدلیل نوع آشنایی عمدتا بر پایه دوسی اولیه شکل گرفته و این یعنی سرانجامی تلخ در انتظار زوجین خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، امیر حسین اسدی مشاور ستاد فناوری نرم معاونت علمی ریاست جمهوری صبح امروز در گردهمایی دبیران شورای اقامه نماز که با عنوان نماز و فضای مجازی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد اظهار کرد: فضای مجازی بهترین ابزار دین سالاری، توسعه ی فرهنگ نماز و بهترین ابزار برای تاثیر بر کودکان و نوجوانان است اما به شرطی که درست ترین استفاده ها از آن صورت ذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: اینترنت در حدود 45 سال پیش توسط وزارت دفاع آمریکا بوجود آمد و قانونگذار اصلی نیز آمریکاست به طوری که 3 میلیارد و 300 میلیون کاربر فضای مجازی در دنیا وجود دارد که 8/1 میلیارد آن تعداد کاربران فیسبوک است و البته بهترین ظرفیت اشتغال و تولید در دنیا ، فضای مجازی است .

 

وی اظهار کرد: افزایش تولید ناخالص ملی، اشتغال و کارآفرینی، تسهیل ارتباطات و ... میتواند بهترین تاثیر اینترنت و سوء استفاده از کودکان، تبلیغ مواد مخدر و الکل ، انیت خانواده و حریم خصوصی ، قطع ارتباط نوجوان ... بدترین تاثیر فضای مجازی است .

 

اسدی خاطر نشان کرد: 80 درصد از ازدواج های اینترنتی به طلاق ختم می شود و متاسفانه دوستی و ازدواج اینترنتی در حال گسترش است.

 

وی با اشاره به بحث بازی های رایانه ای افزود: تعداد مخاطبان بازی های رایانه ای در ایران، 20 میلیون نفر است که در کشور حدود 46 میلیون ساعت زمان مصرف می کنند و در سال 2013 ، این صنعت به فروش حدود 70 میلیارد دلار رسیده است و این مبلغ حدود دو برابر درآمد نفتی کشور در شرایط عای است.

 

وی با اشاره به اینکه حدود 60 درصد کل ترافیک اینترنت را تلگرام در دست گرفته است یادآور شد: تعداد کانال های تلگرام فارسی زبان از مرز 555 هزار کانال گذته که بیش از 20 هزار کانال دارای حداقل 5 هزار عضو هستندو از میان مطالب منتشر شده در کانال های تلگرام 88 درصد به صورت تولید مطالب جدید و 12 درصد فروارد مطالب کانال های دیگر بوده و متوسط این کانال ها 312 روز بوده است.

 

اسدی از برگزاری اولین ماراتن تولی محتوای دیجیالی نماز در استان کردستان اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه اجرایی استان کردستان همکاری لازمه را داشته باشند و بتوانیم این چنین ماراتنی را به صور دیجیتالی مخصوص دانش آموزان برگزار نماییم می تواند قدمی مثمر ثمر در اجرا و پیش برد برنامه های نماز و فضای مجازی داشته باشد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۶۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی