Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-27@17:17:08 GMT

مدیران از باندبازی و مفاسد مالی پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۶۵۳۵۵

مدیران از باندبازی و مفاسد مالی پرهیز کنند

به گزارش امتداد نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی در نخستین جلسه ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در کرمان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همه گونه توصیه، ابلاغ و دستور را برای توسعه کشور صادر می کنند و باید به این موارد توجه لازم را داشته باشیم تا این توسعه تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: مدیران باید با حریت و آزادگی مسائل را در دستگاه های اجرایی دنبال کنند و خواهند دید که مردم، شهدا و مسئولان کشور خوشحال خواهند شد.

رزم حسینی عنوان کرد: مدیران و رسانه ها نباید جرات را از خود بگیرند و باید برای خدا کار کنند و حتی اگر ترکشی هم بخوریم باید تحمل کنیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه فرهنگ ما باید فرهنگ کار، تلاش و از خودگذشتگی باشد، گفت: در سایر کشورها تجربه های خوبی در مسیر توسعه وجود دارد که می توان از آنها برای پیشرفت کشور استفاده کرد.

وی تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا احکام برنامه ششم توسعه کشور را بشناسیم زیرا می تواند ظرفیت خوبی برای برون رفت از دولت سالاری باشد.

رئیس ستاد راهبردی و هماهنگی برنامه ششم توسعه کشور در کرمان ادامه داد: برنامه ششم توسعه کشور اهداف خوبی را برای استان کرمان در نظر گرفته است و مدیران باید به این موارد توجه لازم را داشته باشند و مجوزهای لازم را دریافت کنند تا توسعه استان با سرعت بیشتری انجام شود.

وی تصریح کرد: اگر در برنامه ششم توسعه کشور موفق به بازگرداندن اختیارات به استان ها شویم، موفق خواهیم بود.

رزم حسینی گفت: اگر به نحوی هم پوشانی استان با سواحل مکران صورت گیرد، می تواند فعالیت های منطقه مکران را گسترش داده و فعالیت های اقتصادی استان کرمان را تعمیق دهد.

رئیس شورای عالی بانک های استان کرمان افزود: کل دارایی های بانک های کشور ۱۰۰ میلیارد دلار معادل حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان است که حدود ۵۰ درصد این منابع یخ زده است و در حوزه های مختلف سرمایه گذاری شده و دارایی بورس نیز ۱۰۰ میلیارد دلار است و باید دید این منابع چگونه می تواند به توسعه کشور بیانجامد.

رزم حسینی یادآور شد: ۵۰۰ بانک بزرگ در دنیا وجود دارد که کل دارایی های آنها ۷۰ هزار میلیارد دلار است که ۲۵ درصد این دارایی ها در کشور چین است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ بورس جهانی، گفت: کل فروش نفت از ابتدا تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه برای تامین مالی پروژه ها باید از فضای بین المللی، شرکت های بزرگ و بورس های بین المللی استفاده کرد، ادامه داد: در دولت یازدهم شرکت هایی موفق شدند سه میلیارد دلار تامین مالی خارجی کنند که این میزان تامین مالی به تدریج دارد وارد اقتصاد استان کرمان می شود.

رزم حسینی در بخشی از سخنان خود با انتقاد از عملکرد برخی از بخش های خصوصی گفت: اکنون زمینه مناسبی برای ورود بخش خصوصی به پروژه های توسعه ای ایجاد شده و این موضوع باید مد نظر قرار گیرد.

وی بر مطالبه گری رسانه ها از دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در راستای اجرای وظایف و ماموریت های آنها تاکید کرد و گفت: در این مسیر رسانه ها بدون نگاه به جناح و خط سیاسی، اقدامات را مورد ارزیابی قرار داده و درباره کاستی ها مطالبه گری کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: به یقین شرایط کنونی ما از شرایط جنگ خیلی بهتر است، شرایط دولت کنونی هم از دولت بعد از جنگ خیلی بهتر است، مشکلات دولت فعلی با مشکلات دولت های هفتم و هشتم خیلی متفاوت است و از این هم بگذریم در دولت های نهم و دهم سیاست های نابخردانه ای در حوزه اقتصادی انجام شد، امروز دولتی خردگرا در مسند امور است و شرایط کنونی ما در حوزه زیرساخت ها بهتر شده است و باید از این فرصت برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: در ۴۱ سال گذشته تولید ناخالص داخلی ایران دو برابر شده و در همین دوره، رشد نقدینگی ۱۵ هزار و ۱۰۳ برابر شده و این امر بدین معناست که در هر سه سال رشد نقدینگی در کشور دو برابر شده و سطح قیمت ها نیز هزار برابر افزایش یافته است.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت ها و توسعه کشور انجام داده است، عنوان کرد: هر چه بتوانیم تصدی گری دولت و هزینه های دولتی را کاهش دهیم، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی تصریح کرد: نمی خواهیم در استان کرمان در راستای برنامه ششم توسعه کشور، نمایش اجرا کنیم و می خواهیم برای رسیدن به یک هدف به اجماع برسیم و برای اجرای آن پیمان ببندیم.

رئیس شورای مبارزه با مفاسد اقتصادی استان کرمان تاکید کرد: در دولت یازدهم شورای پیشگیری از مفاسد اقتصادی در استان کرمان با حضور دستگاه های نظارتی تشکیل شد و این شورا همچنان فعال است و می توان آن را ادامه داد.

استاندار کرمان اظهار کرد: دستگاه های نظارتی تاکنون همکاری بسیار خوبی با مدیران استان داشته اند و در برخی جاها قوانین دست و پاگیر بوده است.

وی تصریح کرد: مدیران دستگاه های نظارتی نیز علاقه‌مند به همکاری در پروژه های مختلف هستند و دراین رابطه مدیران دستگا های اجرایی باید با این مدیران همکاری کرده و جلسات مشترک برگزار کنند و فقط به بهانه دستگاه های نظارتی کارها را به تعویق نیندازند.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان اظهار کرد: سند راهبردی در حقیقت سندی کاربردی است و اعتقاد داریم که اقتصاد مقاومتی به معنای واگذار کردن اقتصاد ناکارآمد به عهده شرکت های توانمند و کارآمد است و در مسیر تربیت دانشجویان نیز باید به شکلی اقدام کنیم که کارهای بزرگی توسط آنها صورت گیرد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه چرا از آموزه های دوران دفاع مقدس استفاده نمی کنیم، گفت: در آن دوران در هر دو ماه با وجود همه کاستی های تجهیزاتی بر مبنای اراده آهنین خود یک عملیات داشتیم و فرماندهان نیز حداکثر ۳۰ ساله بودند.

وی گفت: شهدا از خود گذشته اند که ضمن حفظ تمامیت ارضی، کشور توسعه یابد و مردم در آزادی و استقلال زندگی کنند و از این رو از مدیران می خواهیم که در دولت دوازدهم، وقت خود را برای خدا وقف کنند.

رزم حسینی عنوان کرد: اگر به دنبال ایجاد نهاد پایدار اقتصاد مقاومتی در استان کرمان هستیم در حقیقت به دنبال استقرار دولتی روان، چابک، پاسخگو، سالم و پاک دست در استان کرمان هستیم و همه باید در این زمینه دست به دست هم دهیم.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه همه باید دعواهای سیاسی را کنار گذاشته و دست به دست هم دهیم، گفت: نباید نشاط و شادابی را از جوانان و دانشجویان این کشور بگیریم و آنها را تحت فشار قرار دهیم بلکه باید فضایی را ایجاد کنیم که اقدامات آنها به یک ایده اقتصادی و توسعه ای بیانجامد.

وی افزود: وقتی انتخاب ها به درستی انجام شود، کسی به خود اجازه نمی دهد که جوابگو و پاسخگوی مردم نباشد.

رزم حسینی ادامه داد: مدیران اگر با حریت کار کرده و باندبازی و رفیق بازی نکنند و مفاسد مالی نداشته باشند کار آنها مورد تائید دستگاه های نظارتی هم خواهد بود و گرفتاری نخواهند داشت.

true برچسب ها : استانداری کرمان برنامه ششم توسعه علیرضا رزم حسینی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: از ضروریات شکوفایی اقتصاد پسته این است که با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان، زنجیره ارزش این محصول تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، امیر حسن‌زاده در ششمین گردهمایی فعالان صنعت پسته ایران به میزبانی مشهد، اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان، شورای عالی پسته با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد.

وی با بیان اینکه دولت و مسئولان دولتی پشتیبان کشاورزان و تاجران هستند، افزود: ۱۳ استان کشور در کشت و تولید محصول پسته فعالیت دارند و میز پسته باید در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان تصریح کرد: تولیدکنندگان پسته در بالادست و پایین دست با یکدیگر زنجیره نشده‌اند و از ضروریات شکوفایی اقتصاد این محصول ارزشمند این است که با کمک خود تولیدکنندگان و صادرکنندگان این زنجیره تکمیل شود.

وی افزود: مدیران استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و تاجران، رایزنی‌های بسیاری انجام داده‌اند و در مسیر رفع آن‌ها می‌کوشند.

کد خبر 748034

دیگر خبرها

  • هشدار برای پرهیز از مصرف قارچ در طبیعت
  • شوراها از نگاه بخشی و کوتاه مدت پرهیز کنند
  • یک مقام دولتی عنوان کرد؛ ارتباط شبه سوییفت با برخی کشور‌ها داریم
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • بارسا چاره‌ای ندارد: فروش حداقل یک ستاره
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • زنجیره ارزش پسته باید با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان تکمیل شود
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان