Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم - مراسم اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی با تجلیل از برگزیدگان سومین دوره کنگره در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی قبل از ظهر پنج‌شنبه با حضور آیت الله رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز و برگزیدگان سومین دوره کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی در این مراسم اظهار کرد: کنگره چهارمین در حالی برگزار می‌شود که مجموعه مقالات کنگره اول در ۵ جلد حاوی ۹۰ مقاله برگزیده از ۶۶۰ مقاله دریافت شده منتشر شده است.

عطاالله رفیعی آتانی افزود: مجموعه مقالات کنگره دوم در ۷ جلد حاوی ۱۱۴ مقاله تأیید و آثار کنگره سوم از ۹۷ مقاله در قالب ۶ جلد منتشر شده است.

وی تصریح کرد: مقالات در سطح بالاتر در قالب دو مجله تحقیقات کاربردی علوم انسانی منتشر شده است.

به گفته رفیعی آتانی سهم اساتید حوزه‌ها و اعضای هیئت علمی در طول کنگره‌ها رو به افزایش بوده است، ارتباط ما با جامعه علمی رو به افزایش است.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی افزود: برای کنگره پنجم شناسایی مدیریت و کمک به نقش آفرینی جوان‌ترها الزامی و به همین دلیل دنبال تأسیس بنیاد نخبگان علوم انسانی و اسلامی خواهیم بود.

وی با تأکید بر تداوم ارتباطات علمی با خارج از ایران افزود: مجله اسلامی هیومنتیز منتشر خواهد شد، باید باور کنیم که علوم انسانی متعارف از محصولات پرقدرت حیات بشر است.

رفیعی آتانی تأکید کرد: جامعه شناسی و اقتصاد و سایر علوم انسانی گزارشی از تحول زندگی انسان است اما در حال حاضر دستاوردهای علوم انسانی سیر زندگی انسان غربی را به تصویر کشیده است.

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی افزود: درس‌های فراوانی برای ما از تجربه غرب وجود دارد اما زمانی برای ما مفید است که ما نخواهیم همواره شاگرد بمانیم.

به گفته وی نظرات علوم انسانی از سوی مکاتب مختلف تفاسیر مختلف پیدا می‌کنند، علاوه بر فلسفه اسلامی اخلاق اسلامی ظرفیت‌های بسیاری برای نظریه‌پردازی در حوزه علمیه به همراه دارند.

سومین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی در این همایش به سه تن از فعالان این عرصه از جمله حجت الاسلام پارسانیا به دلیل نظریه پردازی بر مبنای فلسفه اسلامی، حسن سبحانی به دلیل تربیت شاگرد و تولید دانش با محوریت اقتصاد اسلامی و حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه به دلیل ترویج گفتمان علوم انسانیِ اسلامی تقدیر شد.

همچنین از طه عبدالرحمن از کشور مراکش هم به دلیل ارائه دیدگاه‌های ممتاز و تحول آفرین در عرصه معنا شناختی و فلسفه زبان قدردانی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است

به گزارش قدس آنلاین، جواد کریمی‌ثابت صبح امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهش‌ماه) در آیین آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای گفت: شاهد برگزاری نخستین کنفرانس هسته‌ای در سطح بین‌المللی و به‌صورت گسترده هستیم که این رویداد علمی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران درباره تعداد آثار ارائه شده به این کنفرانس عنوان کرد: بیش از ۵۰۰ مقاله در سطح علمی بسیار بالا را دریافت کردیم که از میان آن‌ها، ۴۲۰ مقاله توسط داوران پذیرفته شد.

وی افزود: در جریان این کنفرانس ۳ روزه، برنامه‌ریزی شده تا ۱۶ میزگرد و پنل تخصصی برگزار شود که در حوزه‌های گوناگون که تمام فعالیت‌های هسته‌ای را پوشش خواهند داد.

کریمی‌ثابت گفت: حدود ۱۰۰ سخنرانی علمی در قسمت‌های گوناگون ارایه می‌شود که در مجموع بیش از ۵۰ سخنران خارجی خواهیم داشت که به‌صورت مجازی و حضوری در کنفرانس سخنرانی حضور دارند و به ارایه آخرین دستاوردهای علمی خود می‌پردازند.


رئیس مرکز ملی نظام کیفیت و استانداردهای اتمی ایران تصریح کرد: نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در ۴ بخش سخنرانی‌های علمی، پوسترها، میزگردها و پنل‌های تخصصی و نمایشگاه جانبی برگزار خواهد شد.

گفتنی است مراسم افتتاحیه سی امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، معاون وی، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز (دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت‌ماه) در اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین دوره جشنواره گروه های کر ایران به میزبانی شیراز
  • مجلات مطالعات اسلامی وپژوهش‌نامه تبلیغ و ارتباطات دینی رونمایی شد
  • جشنواره فرهیختگان جوان فردا آغاز می‌شود
  • فیلم‌های سیاه ما با فیلم‌های سیاه آمریکایی تفاوت‌هایی دارد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • ایران میزبان یک رویداد علمی - هسته‌ای در سطح بین‌المللی است
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است