Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت با اشاره به مذاکره با نخست وزیر عراق برای تسهیل رفت و آمد زائران ایرانی در آستان اربعین حسینی، نسبت به اظهارات وزیر خارجه آمریکا در دیدار با حیدالعبادی واکنش نشان داد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم استقبال رسمی از نخست وزیر عراق درباره مذاکرات اقتصادی بین دو کشور گفت: قرار شده است کمیسیون مشترک همکاری های همه جانبه مسائل مورد گفتگو در این اجلاس را تا برگزاری شورای عالی مورد پیگیری قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی و اهمیتی که این مراسم برای هر دو کشور دارد طی مذاکراتی که انجام دادیم قرار شد تا شرایط ویژه ای برای تسهیل سفر زائران ازجانب دولت عراق در نظر گرفته شود.

شریعتمداری در باره توسعه روابط اقتصادی دو کشور گفت: باوجود روابط بسیار خوب سیاسی بین دو کشور ما در زمینه روابط بانکی دچار مشکلات بسیار جدی هستیم که توسعه روابط اقتصادی را دچار مشکلاتی بنیادی کرده است.

وی افزود: در سفرهای قبلی آقایان جهانگیری و سیف به عراق هم توافقاتی برای برطرف کردن این مشکلات به امضاء رسیده بود که متأسفانه تا امروز اجرایی نشده است. ما در این جلسه بر ضرورت اجرای آنها تاکید کردیم.

وی گفت: گفتگویی هم در باره نظام تعرفه های بازرگانی بین دو کشور انجام شد که در آن ایران خواستار روابط بدون تبعیض شد به این معنی که برای کالاهایی که از ایران و دیگر کشورها وارد عراق می شود تعرفه های یکسان در نظر گرفته شود.

وزیر صنعت در باره فعالیت های اقتصادی ایران در عراق هم افزود: ما اعلام آمادگی کردیم که برای انتقال دانش و فناوری تولید محصولاتی که عراق از دیگر کشورها وارد می کند همکاری کنیم البته این مستلزم ایجاد شرکت های مشترک بین ایران و عراق است.

شریعتمداری گفت: در حال حاضر ایران در اقلیم کردستان و بخش های دیگر عراق بالغ بر ۳ و نیم میلیون دلار طرح های فنی - مهندسی در دست دارد و این در حالی است که ایران کاملاً آماده است تا در اسرع وقت این سرمایه گذاری را دو برابر کند.

وی افزود: خط آهن ایران می تواند از طریق عراق به دریای مدیترانه و سوریه متصل شود اما مشکل ۳۰ کیلومتر مسیر خط آهن در عراق است که باید ازجانب دولت عراق کامل شود.

شریعتمداری گفت: ما در باره تکمیل خط آهن در عراق هم مذاکره کردیم چرا که راه اندازی این خط آهن برای هر سه کشور منافع بسیاری خواهد داشت.

وزیر صنعت درباره ملاقات تیلرسون وزیر خارجه آمریکا با آقای حیدرالعبادی و درخواست تیلرسون برای کاهش روابط عراق با ایران گفت: رابطه ایران و عراق رابطه دو کشور برادر است دو کشوری که بیشترین جمعیت شیعه را دارند و رابطه شان با حرف ها و پیام های دیگران گسستنی نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات

رئیس سازمان راهداری با بیان این‌که برای ایام اربعین با مشکل تامین ناوگان مواجه هستیم، گفت: این مشکل را از طریق واردات و استفاده از ظرفیت داخلی رفع می‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، داریوش امانی با اشاره به اقدامات سازمان راهداری برای اربعین 1403، اظهار کرد:‌ در حوزه زیرساخت‌ها اقداماتی در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی در حال انجام است، بر اساس پیش‌بینی‌ها یک هفته قبل از اربعین حسینی پروژه‌ها تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: بخشی از این پروژه‌ها مربوط به روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، روشنایی، نصب نیوجرسی و تابلو علائم بوده که در حال انجام است.

وی از برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات بهتر به زائران در اربعین امسال خبر داد و با اعلام این‌که امسال 14 هزار میلیارد ریال اعتبار در بخش پروژه‌های زیرساخت راه اربعین تأمین اعتبار شده است، یادآور شد: پروژه‌هایی که در پایانه‌های مرزی انجام می‌شود مربوط به بحث بهسازی و بازسازی سرویس‌های بهداشتی، افزایش سایبان‌ها، مه‌پاش و ایجاد تونل‌های سرد در ایام گرم از سال است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تأکید کرد: در پایانه برکت مهران نیز برنامه‌ریزی‌های لازم برای افزایش سایبان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و مسقف کردن سازه‌ها در این محوطه انجام شده است.

امانی تاکید کرد: در زمینه ناوگان حمل‌ونقل نیز که با مشکل کمبود و نوسازی مواجه هستیم، نشست‌هایی برگزار شده تا بتوانیم تعدادی اتوبوس را از خارج از کشور وارد و از ظرفیت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ نیز در این ایام و در زمان مسیر رفت زائران بهره بگیریم.

وی با بیان این که باید با تدابیر خود در بخش‌های سخت‌افزار و نرم‌افزار بتوانیم جوابگوی مردم باشیم، گفت: به فضل الهی و مدد امام حسین (ع) سال گذشته با وجود کمبود ناوگان با کمترین مشکلی اربعین باشکوهی برگزار شد و طبق آمار ستاد اربعین بیشترین معطلی دو ساعت بود. همه مدیران با تمام توان و امکانات سازمانی باید در خدمت اربعین و خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله الحسین باشند و هیچ‌گونه کوتاهی از هیچ مدیری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • هوشمندی ایران در از سرگیری سوآپ گاز ترکمنستان، تمدید صادرات گاز عراق و تکمیل خط لوله صلح
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است