Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر،احمد آخوندی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی با بخشدار و شورای اسلامی شهر آبدان اظهار کرد: تعامل، همکاری، حساسیت و پیگیری امور بهداشتی و درمانی توسط بخشدار و شورای اسلامی شهر آبدان قابل تقدیر است و انصافا منشا خیر و پیشرفت حوزه سلامت بخش آبدان بوده‌اند و ما تمام توان خود را برای توسعه و بهبود حوزه سلامت آبدان و رضایتمندی مردم، بکار می‌گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با اجرای طرح تحول سلامت، ۱۱ میلیارد ریال به حوزه سلامت بخش آیدان تزریق شد و مرکز خدمات جامع سلامت این شهر به امکانات و تجهیزات بروزی مجهز شده که با این شرایط ارائه خدمات مطلوب به بیماران منطقه میسر شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تاکید بر لزوم رضایت‌مندی مردم از ارایه خدمات بهداشتی و درمانی گفت:: یکی از کار‌های اساسی و خوبی که در مرکز خدمات جامع سلامت آبدان انجام شد و رضایت‌مندی مردم را در پی داشت بحث بهسازی، تعمیرات کلی و تجهیز مرکز بود که با اعتبار ۲ میلیارد ریال انجام شد.

وی به تجهیزات خریداری شده برای مرکز خدمات جامع سلامت آبدان نیز اشاره کرد و گفت: یونیت دندانپزشکی، دستگاه‌های مانتیتورینک، دسی‌شک، ECG، اتوآنالایزر، الایزا، تخت CPR، ترالی اورژانس و وسائل زیستی، از جمله تجهیزات خربداری شده است که برای خرید آن، مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

آخوندی افزود: مرکز خدمات جامع سلامت آبدان هم اکنون و بعد از اجرای طرح تحول سلامت از وجود سه پزشک عمومی، یک دندانپزشک تمام وقت، یک ماما، شش کارشناس بهداشتی، یک نفر کارشناس آزمایشگاه، شش تکنسین فوریت‌های پزشکی، ۴ بهیار، ۲ نیروی خدماتی و پشتیبانی و در مجموع ۲۴ کارمند بهره‌مند است.

وی اضافه کرد: واحد‌های مبارزه با بیماری‌ها، بهداشت محیط و حرفه‌ای، بهداشت مدارس، اورژانس، سلامت خانواده، بهبود تغذیه، آزمایشگاه، دندانپزشکی و مطب پزشک این مرکز به مراجعه‌کنندگان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهد.

بهبود زیرساخت‌های بهداشتی

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به جمعیت حدود ۸ هزار و ۶۰۰ نفری بخش آبدان یادآور شد: طبق ضوابط و استاندارد‌های نظام شبکه برای ایجاد مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی علاوه بر فاصله تا مرکز ارایه دهنده خدمات بستری یا بستری موقت باید به لحاظ جمعیتی بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت تحت پوشش داشته باشد.

وی با بیان تفاوت سطوح مختلف مراکز خدمات جامع سلامت گفت: مراکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی مجهز به دو اتاق بستری موقت و امکانات احیاء قلبی ریوی است و خدمات پزشکی، پرستاری و پارکلینیک به صورت ۲۴ ساعته ارایه خواهد شد که در دیگر سطوح وجود ندارد.

آخوندی اضافه کرد: در مرکز خدمات جامع سلامت آبدان نیز اتاق CPR با تجهیزات و امکانات احیاء قلبی ریوی از قبیل: دستگاه‌های مانتیتورینک، دسی‌شک، ECG، تخت CPR، ترالی اورژانس و ست‌های مربوطه وجود دارد و همچنین دو اتاق با شش تخت برای خدمات بستری موقت فراهم است و خدمات پزشکی و پارکلینیک به صورت ۲۴ ساعته ارایه می‌شود که در ساعات شب به صورت بیتوته است.

وی ادامه داد: امکانات، تجهیزات و همچنین ساعات ارایه خدمات در مرکز خدمات جامع سلامت آبدان مانند مراکز شبانه‌روزی است و در صورت مراجعه بیماران اورژانسی در ساعات نیمه شب ضمن پذیرش بیمار خدمات پزشکی و پاراکلینیک به آن‌ها ارایه می‌شود.

وی به بازسازی خانه بهداشت سرمستان نیز اشاره کرد و گفت: خانه بهداشت روستای سرمستان در طرح تحول سلامت با اعتبار ۳ میلیون ریال بازسازی، تجهیز و افتتاح شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه یک دستگاه آمبولانس با یک کد در ناوگان اورژانس ۱۱۵ آبدان فعال است گفت: مرداد ماه امسال عملیات اجرایی ساختمان اورژانس ۱۱۵ آبدان شروع شده است و هم اکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

لزوم شبانه‌روزی شدن مرکز سلامت

بخشدار آبدان نیز با تقدیر از فعالیت‌های شبکه بهداشت و درمان دیر در حوزه تحت پوشش گفت: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر توجه ویژه‌ای به بهبود و توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت بخش آبدان داشته‌اند که شایسته تقدیر و تشکر است.

مسعود تنگستانی گفت: یکی از مواردی که مردم با آن روبرو هستند بحث سلامت است که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاه ویژه‌ای به این موضوع شده است و دست‌آورد‌های خوبی نیز به همراه داشته است که طرح موفق تحول سلامت از این دست موارد است.

وی با بیان اینکه در این طرح توجه ویژه‌ای به تحقق عدالت در سلامت و کاهش هزینه‌های پرداختی از جیب مردم شد، گفت: با اجرای این طرح یکی از مشکلات عمده بیماران به مراکز درمانی دولتی که میزان پرداخت هزینه‌های درمانی از سوی مردم بود کاهش بسیار زیادی یافت که همین مسئله موجب رضایت‌مندی مردم از حوزه سلامت شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان امام هادی (ع) دیر در دولت تدبیر و امید یادآور شد: بیمارستان امام هادی (ع) دیر که سال‌ها دغدغه مردم و خواسته اصلی آن‌ها بود بعد از ۲۸ سال با حمایت‌های ویژه دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت دولت تدبیر و امید، اردیبهشت ماه امسال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

بخشدار آبدان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اهمیت حوزه سلامت گفت: حوزه سلامت با جان و زندگی انسان‌ها سر و کار دارد و سرعت و دقت در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما دیگر حوزه‌ها اگر فعالیت‌شان با تاخیر انجام شود تاثیری چندانی بر زندگی انسان‌ها ندارد.

وی افزود: در زمینه مسایل خرد هم یک سری مسائل و مشکلاتی در همه حوزه‌ها وجود دارد که حوزه سلامت بخش آبدان نیز مستثنی از این مسئله نیست، اما با تلاش و تعهدی که در مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر سراغ دارم فطعا مرتفع خواهد شد.

تنگستانی شبانه‌روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت آبدان را یکی از خواسته‌های مردم دانست و گفت: با توجه به اینکه بخش آبدان قطب گوجه فرنگی خارج فصل کشور است که در زمان کشاورزی جمعیت زیادی از سایر نقاط کشور به این منطقه می‌آیند و نیمی از سال را در این بخش سکونت دارند و همچنین جمعیت بالغ بر ۸ هزار ۵۰۰ نفری آبدان، امیدواریم مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر این مسئله را در نظر بگیرند و پاسخی مثبت به درخواست اهالی بخش آبدان داشته باشند.

لزوم اختصاص آمبولانس به آبدان

رئیس شورای اسلامی شهر آبدان نیز با اعلام رضایت از بهسازی مرکز خدمات جامع سلامت این شهر گفت: خرید تجهیزات و فعالیت خوب واحد دندانپزشکی و حضور همیشگی دندانپزشک در طول ماه رضایت‎‌مندی مردم را به دنبال داشته است.

سید عبدالرسول حسینی گفت: بیشترین خواسته و مراجعات مردم به شورای اسلامی پس از بحث شبانه‌روزی شدن مرکز، اختصاص یک دستگاه آمبولانس به مرکز خدمات جامع سلامت است که با توجه به قرار گرفتن شهر آبدان در مسیر بزرگراه بوشهر- کنگان و حجم زیاد تردد‌های جاده‌ای در این محور مواصلاتی انتظار می‌رود دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اختصاص یک دستگاه آمبولانس به این مرکز موافقت کند.

وی اضافه کرد: نظارت بر کار داروخانه بخش خصوصی از دیگر درخواست‌های مردمی است.

انتهای پیام/ز

۱۱ میلیارد ریال به حوزه سلامت بخش آبدان تزریق شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۵۳۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز با حضور زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد.

این مرکز رشد با ارائه یک مدل تحقیقات محور و پتانسیل علمی بالا، یکی از پیشتازان تولید دانش در حوزه سلامت است. این مرکز قادر است توانایی خود را به صورت عملی در پشتیبانی از تبد یل دانش به فناور‌ی های دانش محور حوزه سالمت به ویژه در حوزه، تکنولوژ‌ی های نوین پزشکی، هوش مصنوعی، تجهیزات پزشکی، بیوتکنولوژی، روش‌های جد ید درمانی، پزشکی دقیق و ... به کار برد و با هدف حمایت از بنگاه‌ها‌ی نوآور و کارآفرین و تبد یل آنها به محصولات مبتنی بر نوآوری، بازاریابی و تجاری سازی آنها در بازار‌های داخلی و بین المللی
و کمک به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان، خودکفایی در تولید تجهیزات و ملزومات پزشکی و به حرکت درآوردن
چرخ‌های اقتصاد ملی اقدام به تاسیس مرکزرشد فناوری‌های بالینی نموده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • ارائه خدمات «مشاوره‌ای – آموزشی»، آنلاین و حضوری مرکز روانشناختی «جهت» برای عموم
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد