Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان از آغاز تدوین طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی روستای ابیانه خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ مدیر کل میراث فرهنگی استان امروز  با اشاره به تدوین طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی ابیانه، اظهار کرد: روستای ابیانه یکی از منحصر به فردترین روستاهای کشور است که بافت سنتی خاص خود  را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریدون الله یاری با اشاره به ارزش های منحصر به فرد این روستا، عنوان کرد: وجود این موارد منحصر به فرد موجب شده است که این روستان نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی باشد.

وی تصریح کرد: تدوین طرح های جامع و اسناد بالادستی نقش اساسی در حفاظت از بافت های تاریخی ایفا می کند، لذا با توجه به اینکه در زمینه حفاظت از بافت های تاریخی کشور، ارگان ها و نهادهای متعددی موثر می باشند، بنابراین تهیه و تدوین طرحی که با در نظر گرفتن تمامی قواعد و قوانین میراثی و قواعد سایر ارگانها هماهنگ بوده و به سندی جامع برای همگان تبدیل شود بسیار مفید و ضروری خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: برهمین اساس و با توجه به ارزش های تاریخی و میراث فرهنگی موجود در ابیانه، طرح جامع و ویژه جهت حفاظت از بافت این روستا با درخواست اداره کل میراث فرهنگی استان در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار گرفت.

الله یاری ادامه داد: با تدوین این طرح گامی بزرگ برای حفظ میراث ارزشمند این روستا برداشته خواهدشد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون مطالعات ارزشمندی با محوریت پژوهشکده میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و پایگاه ملی ابیانه انجام شده است، عنوان کرد: در این طرح حریم این روستا به روزرسانی شده و در پرونده جهانی این روستا به شورای جهانی ثبت ارائه می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • تدوین رویدادهای فصل گردشگری در استان اردبیل
  • تدوین رویدادهای مهم گردشگری در استان اردبیل
  • مسجد جامع ارومیه قابلیت جهانی شدن را دارد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد