Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: قانون توزیع عادلانه آب از جمله قوی‌ترین قانون‌ها در کشور است، ولی متاسفانه به شیوه‌ی درست اجرا نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در نشست تخصصی بحران آب در رسانه در حاشیه نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که همه‌ی مردم باید بحران آب را باور کنند، افزود: در حوزه‌ی تامین آب و به ویژه آب شرب با مشکل مواجه هستیم و در این راستا رسانه‌ها و آموزش و پرورش باید برای الگوسازی مصرف درست آب تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین اخگری در خصوص رابطه‌ی افزایش تعرفه مصرف آب و صرفه‌حویی در آن، بیان کرد: آب در گذشته ارزش اقتصادی چندانی نداشته و مردم توجه زیادی به مصرف درست آن نداشتند اما با بالا رفتن تعرفه‌ها، مردم مجبور می‌شوند که مصرف را به اجبار کم کنند. البته به طور کلی با افزایش میزان مصرف آب، قیمت‌ها با نرخ بالاتری محاسبه می‌شود و با این حال نمی‌توان از این طریق مصرف را کنترل کرد.

اخگری در بخشی از سخنان خود از انتقال 150میلیون متر مکعب آب تصفیه شده به دریاچه‌ی ارومیه در سال 98 خبر داد و گفت: این امر بعد از عاری سازی فاضلاب از آلودگی محقق می‌شود.

مدیر روابط عمومی با تاکید بر این‌که میانگین جهانی بارش سالانه 750 میلی‌متر است، ادامه داد: میانگین بارش سالانه در ایران 250 میلی‌متر است که که حدود یک سوم میزان بارش جهانی است و در سال جاری نیز این میزان به 244 میلی‌متر رسیده است و از طرفی جمعیت نیز افزایش می‌یابد.

محمد باقرزاده ادامه داد: در حال حاضر میانگین مصرف جهانی آب برای هر نفر در یک شبانه روز، 110 لیتر اعلام شده و در ایران  هر نفر در شبانه روز 190 تا 200 لیتر است البته تلاش می‌کنیم که با الگوسازی و کنترل مصرف آب این میزان را به 150 لیتر در روز کاهش دهیم.

وی با تاکید بر این‌که در صورت باز بودن شیر آب در هر دقیقه 10 لیتر آب به هدر می‌رود، افزود: با این بحران آب در ایران، آب از عمق 200 کیلومتری تامین می‌شود.

وی فلاش تانک‌ها را قاتلان آب دانست و افزود: فلاش تانک‌های قدیمی، 15 الی 20 لیتر آب را در خود ذخیره می‌کنند و در هر بار استفاده از فلاش تانک مقدار زیادی آب به هدر می‌رود، در حالیکه با نصب فلاش تانک‌های سه و شش متری دو مرحله‌ای تا حدودی می‌توان این پرت آب را کاهش داد.

باقرزاده از توزیع لوازم کاهنده‌ی مصرف آب از سوی شرکت آب و فاضلاب استان خبر داد و افزود: این بسته‌ها شامل یک سردوش و چهار پرلاتور یا سرشیر با هزینه‌ی 50 هزار تومان است که به طور میانگین 30 درصد از مصرف آب را کم می‌کند و این لوازم از دفتر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب تبریز و مناطق مربوطه آب می‌توان تهیه کرد.

وی در بخشی از سخنان خود از برگزاری جشنواره "نخستین واژه" با همکاری شرکت آب و فاضلاب استان و اداره کل آموزش و پرورش استان خبر داد و افزود: برای 6000 دانش آموز مقطع ابتدایی و 500 تن از معلمان و اعضای فعال در این حوزه، این جشنواره در سه قسمت زنگ مدیریت مصرف آب، آموزش معلمان و مربیان و نیز آموزش اولیا و والدین در آبان و آذرماه سال جاری برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۱۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه

محمد مرادی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته ۳۹ درصد سرقت تجهیزات شبکه برق در استان کاهش و وصول مطالبات ۸۶ درصد افزایش و شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه از گرید A به A+، در خدمتگزاری به مردم ارتقاء یافته است.

وی توسعه شبکه برق، اصلاح انشعاب‌های فرسوده، فرهنگ سازی و تشویق مشترکان به مدیریت مصرف را از جمله برنامه‌های این شرکت برای گذر از اوج بار تابستان امسال دانست.

مرادی به ۱۸۰ اقدام ابلاغی وزارت نیروی برای مدیریت مصرف برق در اوج بار مصرف تابستان امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به رشد فزاینده مصرف برق در سال‌های اخیر، عبور موفق از اوج مصرف برق در تابستان پیش رو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به همین دلیل با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر لازم، از بروز هرگونه خاموشی در این ایام باید جلوگیری کنیم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • پایداری تامین و توزیع آب شرب شهر‌ستانها و روستا‌های استان یزد
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • بازاندیشی نظری و روشی در شناخت کلان مفهوم عدالت اجتماعی
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه