Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@01:32:29 GMT

یادواره زنان شهید در شهرستان بوکان برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۴۰۶۳

یادواره زنان شهید در شهرستان بوکان برگزار می‌شود

معاون سیاسی - اجتماعی فرماندار بوکان گفت: یادواره زنان شهید بیست و سوم آبان ماه در شهرستان بوکان برگزار می‌شود.

ایوب آذین پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوکان، با اشاره به برگزاری یادواره شهدا در شهرستان بوکان اظهار داشت: در راستای کنگره 12 هزار شهید استان یادواره زنان شهید روز 23 آبان ماه و یادواره شهدا نیز 24 این ماه در شهرستان بوکان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آذین پور بیان کرد: در حال حاضر این زمان برای برگزاری یادواره‌ها تعیین شده است اما باتوجه به این که احتمال تاخیر در برگزاری کنگره استانی وجود دارد شاید در شهرستان هم با تاخیر برگزار شود.

وی با بیان این که اقدامات لازم برای برگزاری یادواره شهدا انجام شده است گفت: به تمامی دستگاه‌های مرتبط ابلاغ صادرشده است و اقدامات لازم انجام و به بهترین نحو و در شان شهدا یادواره‌ها برگزار می‌شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار بوکان با اشاره به نقش زنان در حوزه دفاع مقدس تصریح کرد: به طور قطع زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب اسلامی نقش آفرینی‌های زیادی داشته‌اند به طوری که بیشتر کارها و فعالیت‌های پشت جبهه را زنان انجام می‌دادند و به دفاع می‌پرداختند و کسی نمی2تواند منکر نقش برجسته زنان در دفاع مقدس باشد.

آذین پور افزود: در کنار برجسته سازی نقش مردان باید به اهمیت نقش زنان هم توجه کرد و یادواره زنان شهیده در بوکان هم در همین راستا برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است و اگر به کشورهای توسعه یافته هم نگاه شود می‌بینیم کشورهایی که از ظرفیت زن و مرد در جامعه خود استفاده کرده باشد موفق‌تر است و به توسعه پایدار رسیده است در کشور ما هم زنان در وقوع انقلاب نقش غیر قابل انکاری دارند.

آذین پور گفت: زنان در حوزه‌های مدیریتی و اجتماعی فارغ از نگاه تنگ نظرانه جنسیتی می‌توانند نقش موثر و موفقی داشته باشند و نسل امروزی می‌تواند با الگو برداری از زنان دوران دفاع مقدس در راستای موفقیت گام بردارند.

معاون سیاسی و اجتماعی بوکان بیان کرد: به همت و همراهی مسئولین شهرستان تا کنون در راستای باز تولید ایثار و شهادت و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و مقاومت اقدامات لازم و اساسی صورت گرفته و یادواره شهدای محله هم با همت سپاه برگزار شده است و نیز در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرماید امروزه زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست طرح سپاس حدود 3 سال است در فرمانداری بوکان با همکاری نهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و سپاه پاسداران سه شنبه هر هفته با خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران ضمن دیدار و تقدیر از نزدیک در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و برای حل آن تلاش می‌شود و نیز تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های حضرت امام(ره) و نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

آذین پور افزود: در یکی از میادین پرتردد سطح شهر المان 12 هزار شهید استان نصب می‌شود و با بسیج کامل نیروهای انسانی و تمام امکانات خودرویی برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن کنگره و فضاسازی سطح شهر با موضوع کنگره اقدامات لازم را انجام می‌دهیم و نیز سرکشی از خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و رزمندگان در دستور کار نهادها و ادارات شهرستان با پرداختن به کنگره 12 هزار شهید استان در دستور کار است و صدور ابلاغ برای مسئولان کمیته‌ها توسط فرماندار (12 کمیته) انجام شده است.

وی در رابطه با هداف کنگره اظهار داشت: عمل به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد شهدا، ترویج افرهنگ ایثار و شهادت و حفظ روحیه جهادی، جمع آوری آثار و سازماندهی این آثار قرانقدر شهدا و ودیعه گذاشتن آنها برای آیندگان، تقویت هویت دینی و ملی به عنوان مهمترین ابزار مقابله با پروژه نفوذ همه جانبه دشمن، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن از طریق توسعه و تهمیق فرهنگ غنی دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهدا به عنوان مهم‌ترین شیوه‌های جهادی در میدان راهبردی جنگ نرم از مهمترین اهداف کنگره است.

انتهای پیام/

R41361/P36447/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۴۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور

سردار نظري گفت : خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، محمد علی نظری فرمانده سپاه ثارالله کرمان شامگاه سه شنبه در جمع اعضای جبهه رسانه‌ای انقلاب اسلامی کرمان گفت: خردادماه، یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان و شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره با عنوان گرامیداشت شهید مغفوری و ١٥ نفر از شهدای حوزه رسانه استان کرمان برگزار خواهد شد.

او با اشاره به خصوصیات اخلاقی این شهید عارف که مزار وی مورد مراجعه بسیاری از مردم است بر ضرورت رویکرد مردمی این مراسم با توجه به علاقمندی بسیار زیاد مردم و جوانان به این شهید والا مقام تاکید کرد.

*پویش کتابخوانی "به رنگ خدا"

سپس مسئول سازمان بسیج رسانه استان کرمان نیز به اهمیت برگزاری این یادواره اشاره کرد و گفت: در همین راستا پویش کتابخوانی "به رنگ خدا" با همکاری اداره کل کتابخانه‌ها در حال برگزاری است و فراخوان پویش کتابخوانی و مسابقه با موضوع کتاب "به رنگ خدا" که روایت همسر شهید مغفوری است در سطح ملی راه اندازی شده و تداوم دارد و مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام شده است.

مجتبی سلطانی افزود: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه و پویش می‌توانند آثار خود را به نشانی اینترنتی سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوانی سماک samakpl.ir ارسال نمایند.

وی همچنین از رونمایی از سردیس شهید مغفوری همزمان با برگزاری این یادواره خبر داد و اظهار داشت: این سردیس با نظر خانواده ایشان در یکی از نقاط شهر کرمان نصب خواهد شد.


در ادامه این نشست حاضران به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص برگزاری این یادواره پرداختند.

شایان ذکر است شهید عبدالمهدی مغفوری مسئول اسبق روابط عمومی لشکر ٤١ ثارالله کرمان از شهدای برجسته استان کرمان است که آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کرمان وی را اینگونه توصیف کرده بود: "شهید مغفوری یک آیت الله بدون عمامه بود"؛ همچنین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده اسبق لشکر ٤١ ثارالله و فرمانده سابق نیروی قدس سپاه نیز با تمجید از خصوصیات اخلاقی و مومنانه شهید مغفوری درباره وی گفته بود: "مزارش، امامزاده شهرمان شده است".

وی همچنین به عنوان شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور انتخاب شده است.

دیگر خبرها

  • خردادماه، یادواره شهید مغفوری در کرمان برگزار می‌شود/ تجلیل از شهید شاخص سازمان بسیج رسانه کشور
  • یادواره‌های شهدا، دشمن‌ستیزی را در دلها زنده نگه می‌دارد
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت برگزار می شود
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند