Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-07@16:15:52 GMT

۱۰۰ تخت icu کم داریم

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۵۰۱۵

۱۰۰ تخت icu کم داریم

 معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کمبود ۱۰۰ تخت icu در استان خبر داد به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب، افزود: با احتساب تخت‌های فعال استان و اینکه ۱۰ درصد تخت‌های استان باید تخت ویژه باشد، درحال حاضر ۱۰۰ تخت icu کمبود داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بهمن روشنی با اشاره به اینکه تعداد ۲۸ تخت icu در سه قسمت در بیمارستان آیت اله طالقانی به عنوان مرکز ترومای غرب کشور وجود دارد که درصد اشغال آن‌ها بیش ۹۸ درصد می‌باشد افزود: این نشانگر آن است که معمولا هیچگاه تخت icu خالی موجود نبوده و بیماران بلافاصله جایگزین می‌شوند.

روشنی گفت: در بخش جراحی مغز و اعصاب این بیمارستان نیز معمولا به ناچار برای ارائه خدمت به بیماران ۱۰ تا ۱۲ تخت اضافه یا فوق العاده در قسمت‌هایی از بخش از جمله در راهرو فعال می‌شود.
وی با اشاره به عکسی منتشر شده در فضای مجازی در مورد بیماری که بر روی تختی در راهرو بیمارستان قرار گرفته است گفت: این بیمار که از ساعت ۵ صبح برای عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان منتقل شده پس از انجام موفقیت آمیز عمل جراحی به دلیل نبود تخت icu خالی تا ساعت ۱۴:۳۰ روز پنجشنبه در ریکاوری اتاق عمل تحت نظارت بوده و از آنزمان به دلیل فرارسیدن زمان شستشوی اتاق عمل که جزو ضروریات می‌باشد، بیمار به بخش منتقل شده، تا تخلیه و آماده سازی تخت ویژه در کنار ایستگاه پرستاری وتحت نظر پرستاران قرار گرفته و کمتر از ۳ ساعت بعد به بخش icu منتقل گردیده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هرچند این مورد به دلیل نبود تخت icu انجام گرفته، اما روند مورد تایید ما نیست و ضمن پوزش از مردم فهیم و صبور استان درتلاش هستیم تا در آینده نزدیک ۲۸ تخت icu دیگر را نیز در این بیمارستان فعال کنیم و برنامه ریزی می‌کنیم تا در ماه‌های آینده این تخت‌ها به بهره برداری برسند.

وی افزود: دانشگاه به دنبال انتقال یکی از بخش‌های بیمارستان ایت اله طالقانی به مرکز دیگری نیز هست تا با فراهم کردن امکانات بیشتر، بتوانیم خدمت شایسته و درخور مردم را در این بیمارستان ارائه نماییم.
در استان کرمانشاه همینک تعداد ۱۶۴ تخت icu شامل ۱۳۳ تخت در بخش دانشگاهی و ۳۱ تخت در بخش غیر دانشگاهی فعال می‌باشد که درصد اشغال این تخت‌های ویژه در بخش دانشگاهی بیش از ۹۵ درصد است و این یعنی اینکه اکثر اوقات تخت خالی icu برای خدمت به بیمارانی که به مراقبت‌های ویژه نیاز دارند، وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این فایل صوتی را در ادامه بشنوید.

کد خبر 849666 برچسب‌ها خبر ویژه قاسم سلیمانی بیماری - بیمارستان منافقین

دیگر خبرها

  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • کمالشهر صاحب بیمارستان جدید می‌شود
  • سرمربی جدید تیم فوتبال بعثت کرمانشاه معرفی شد
  • تماس منافقین برای تخلیه اطلاعاتی پرستار بیمارستان محل حضور شهید سلیمانی‌ | بشنوید
  • از هوش رفتن بازیکن فرانسوی پس از برخورد توپ به سرش
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • ۶۵ درصد ظرفیت سدهای کرمانشاه پُر شد
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه