Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران با اشاره به امکان تشخیص و درمان به موقع اختلالات و بیماری‌های مختلف با کمک فناوری‌های نوین پزشکی، گفت: تکنولوژی‌های پوشیدنی و کاشتنی به عنوان حوزه تحقیقات کلیدی در صنعت تشخیص و درمان پزشکی و کاربردهای سلامت انسان برای بهبود کیفیت زندگی نقش کلیدی دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احسان کامرانی در آستانه برگزاری چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران اظهار کرد: کاربرد فناوری‌های مهندسی در حوزه سلامت روزبه‌روز در حال توسعه است به طوری که پیشگیری، تشخیص، مراقب مناسب و در نهایت حتی درمان موثر بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات مستلزم شناخت و بکارگیری مناسب تکنیک‌ها و ابزارهای پیشرفته در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیچیدگی‌های تخصصی، هزینه‌های خرید و راه اندازی و نگهداری بسیار بالا، موانع تولید و عدم وجود متخصصین کافی در این زمینه مانعی بر سر راه توسعه، تولید بومی و بکارگیری مناسب و کافی این تکنولوژی‌ها به ویژه در امر تشخیص و مراقبت است.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران ادامه داد: تجهیزات مرتبط با نقشه‌برداری مغز نظیر MRI،OCT، fNIRS, PET ، CTـ SCAN از این قاعده مستثنی نیستند و در حال حاضر هیچ یک از این تجهیزات اساسی در داخل تولید و حتی پشتیبانی مناسب ندارند.

کامرانی گفت: این در حالی است که با بهره‌گیری از دانش فنی متخصصین مهندسی و پزشکی، پتانسیل طراحی و ساخت داخلی بسیاری از تجهیزات تشخیصی، مراقبتی، درمانی و توانبخشی به ویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب و روانشناسی در داخل با صرف هزینه‌های فوق العاده پایین‌تر وجود دارد.

وی بیان کرد: یکی از محورهای کنگره سالانه نقشه برداری مغز ایران که چهارمین دوره آن در تاریخ 3 تا 5 آبان ماه امسال در مرکز همایش‌های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی تهران و با حضور بزرگترین دانشمندان، متخصصین و مخترعان تکنولوژی‌های نقشه برداری مغز و علوم اعصاب و روانشناسی از سرتاسر دنیا برگزار می‌شود، معرفی پتانسیل‌های موجود و زمینه‌سازی برای توسعه داخلی فناوری‌های روز دنیا در این زمینه است.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه برداری مغز ایران اضافه کرد: از جمله دانشمندان شرکت‌کننده در این همایش، مخترعین دستگاه تصویربرداری مغز PET و همچنین مخترع دستگاه تحریک الکتریکی مغز TMS هستند که به همراه بیش از 20 سخنران مدعو از معتبرترین دانشگاه‌های دنیا نظیر هاروارد، آکسفورد، MIT، پنسیلوانیا، کالج لندن و از کشورهای مختلف نظیر ایران، آمریکا، انگلیس، آلمان، دانمارک، و کانادا نتایج آخرین تحقیقات و تجربیات خود را به اشتراک می‌گذارند.

کامرانی افزود: علاوه بر این، تکنولوژی‌های پوشیدنی و کاشتنی به عنوان یکی از مهمترین و کارآمدترین حوزه‌های کاربرد تکنولوژی به ویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب، روانشناسی، هوش مصنوعی و ارتباط بین مغز انسان و ماشین بوده که در این کنگره معرفی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی گفت: تحقیقات در این حوزه یک مفهوم بین رشته‌ای را شکل داده است برای تشخیص و غلبه بر بیماری‌ها، اختلالات و مشکلاتی که در امور روزمره با آنها روبرو هستیم.

دبیر علمی چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران ادامه داد: تکنولوژی‌های پوشیدنی و کاشتنی به عنوان حوزه تحقیقات کلیدی در صنعت تشخیص و درمان پزشکی و کاربردهای سلامت انسان برای بهبود کیفیت زندگی نقش کلیدی دارند.

کامرانی یادآور شد: کاربردهای گسترده تکنولوژی‌های پوشیدنی و کاشتنی محدوده وسیعی از پزشکی، بازی و تفریح، ورزش، تناسب اندام، ارتباطات، تعامل انسان با ماشین، حمل و نقل، بازار و کسب و کار، مدیریت اورژانس و مراقبت وابسته، مدیریت بیماری‌های مزمن و بسیاری از حوزه‌های دیگر را در بر می‌گیرد.

وی عنوان کرد: در کنار سایر محورهای کنگره، معرفی و ارزیابی، طراحی و ساخت و کاربردهای مختلف تجهیزات پزشکی پوشیدنی و کاشتنی هوشمند جدید به منظور تشخیص، درمان و بهبود کیفیت زندگی به ویژه در حوزه علوم مغز و اعصاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۳۹۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد

در حکمی از سوی رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به عنوان مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد

به گزارش ایسنا، با حکمی از سوی علی جاویدانه، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی به‌عنوان مدیر کل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری کشور منصوب شد.

در بخشی از این حکم آمده است: «انتظار می‌رود در گام دوم انقلاب اسلامی و متناسب با جایگاه حاکمیتی و شرح وظایف مصوب سازمان، با رویکرد فناورانه و تحول‌آفرینی، به افزایش بهره‌وری و کارآمدی فعالیت‌های آن مجموعه در راستای تحقق اهداف سازمان علی‌الخصوص حوزه استانداردسازی و نظارت عالیه بر فعالیت‌های نقشه‌برداری و اطلاعات مکانی کشور، اهتمام داشته باشید.»

به نقل از روابط عمومی سازمان نقشه‌برداری کشور، علی صفایی پیش از این، مسئولیت‌هایی چون رئیس اداره نظارت و کنترل سیستم اطلاعات جغرافیایی، معاون اداره کل نظارت و کنترل فنی، سرپرست اداره کل نظارت و کنترل فنی، رئیس اداره سفارش‌ها و قراردادها و مدیر خدمات فنی سازمان نقشه‌برداری کشور را بر عهده داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش «دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین» برگزار می‌شود
  • تهران و قم میزبان همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • دستاورد تازه پزشکی؛ تشخیص آرتروز ۸ سال قبل از ابتلا به این بیماری
  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • مدیرکل نظارت، کنترل فنی و استاندارد سازمان نقشه‌برداری معرفی شد