Web Analytics Made Easy - Statcounter

   گویا سفارش برخی نمایندگان مجلس به برخی وزرای دولت برای استخدام های رابطه ای افراد در پست های مختلف همچنان ادامه دارد!

به گزارش «تابناک»؛ در هفته‌های گذشته بود که نامه یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر نفت برای انتقال فرزندش با مدرک غیر مرتبط به یکی از شرکت‌های تابعه این وزارت خانه و مساعدت زنگنه در مورد این انتقال ،خبرساز و با واکنش‌های بسیار از سوی مردم و برخی نمایندگان مجلس روبه رو شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همان زمان وزیر نفت در یک گفت و گوی تلویزیونی به منتقدان این انتقال رابطه ای گفت که شما باید فرق لیسانس و فوق لیسانس را با دکتری بدانید؛ شخصی را که من با یک نامه منتقل کرده امد دکتری دارد؛با این وجود علیرغم وجود این همه فارغ التحصیل بیکار با رشته های تحصیلی مرتبط، گویا آقای وزیر این بار خود تفاوت فوق لیسانس با دکتری را فراموش کرده است و این بار سفارشی برای یک فوق لیسانس کرده است؛همین گونه پیش برود شاید دستورات وزیر برای به کارگیری مدارک متفاوت و پایین تر و غیر مرتبط تر هم رونمایی شود. 
به این ترتیب، روز گذشته نیز یکی از نمایندگان کمیسیون انرژی مجلس، یکی از بستگان خود را به وزیر نفت معرفی کرد و با بیان اینکه وی فوق لیسانس دارد، در نامه ای از وزیر نفت خواست تا در دستگاه مربوطه، جایی برای نامبرده دست و پا کند.

البته ناگفته نماند که نامه هایی از این دست در سیستم اداری کشور کم نیستند و شاید افراد بی شماری باشند که سال هاست با این واسطه ها از سفره بیت المال ارتزاق می کنند؛ اما در این میان، حق کسانی که کسی را در سیستم حکومتی ندارند، ضایع می شود و علاوه بر توسعه فساد در سیستم اداری کشور، بحث رواج رانت خواری در بین مسئولان و مردم مطرح می شود.

حسن کامران در گفت و گو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: نظارت و قانون گذاری، تنها وظیفه نمایندگان مجلس است و هیچ نماینده مجلسی، حق دخالت در امور اجرایی کشور و به ویژه موضوعات مربوط به استخدام را ندارد، مگر این که کلی و از طریق لایحه و یا طرح در مجلس مطرح شده باشد.

این نماینده مجلس گفت: از آنجایی که سیستم اداری بسیاری مریضی بر کشور حاکم است، بسیاری از افراد جویای کار به نمایندگان مجلس مراجعه می کنند و نمایندگان نیز در پاره ای موارد و بنا بر حس نوع دوستی و یا موارد استثنایی در موضوع ورود می کنند و گاهی نیز با تماس با برخی افراد، سعی در رفع و رجوع موارد دارند.

کامران در ادامه افزود: اما گاهی دیده می شود، برخی نمایندگان از موقعیت خود سوءاستفاده می کنند و با استفاده از سیستم مریض حاکم بر اداره کشور کاسبی راه می اندازند. متأسفانه برخی نمایندگان ما کاسب هستند و می خواهند به هر نحو که شده، فرزند خود را در جایی منصوب کنند و یا کاری برای نزدیکان خود انجام دهند. به نظر من، آن وزیرانی هم که با این نوع از نماینده ها همراهی می کنند،شریک جهنم آنان هستند.

وی گفت: خروجی این بده، بستان ها چیزی جز فساد حاکم نیست و متأسفانه در این بین، هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم که باید این نوع موضوعات را رصد و از بروز این نوع تخلفات جلوگیری کند، عملا بی خاصیت است و هر قدر هم که جلوتر می رویم، اوضاع خراب تر می شود و فساد به همه جا رسوخ می کند.

این نماینده مجلس در پاسخ به اینکه چرا وزرا تحت تأثیر نماینده ها هستند، یادآور شد: فرقی ندارد نماینده باشد یا وزیر. اینها کار چاق کن همدیگر هستند و در یک سیکل ترکیبی که در آن قرار دارند، با بده، بستان کار همدیگر را راه می اندازند. به نظر من، تنها راه مبارزه با این نوع رفتار، افشاگری است و باید آنقدر این موضوعات را رسانه ای کرد که کسی جرأت چنین کاری نداشته باشد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از میان ۲۴۵ منتخب مرحله اول انتخابات مجلس دوازدهم، ۴ زن متولد دهه شصت در زمره جوان ترین نمایندگان این دوره از مجلس، هستند.

در این میان، زهرا خدادادی متولد ۱۳۶۵ از حوزه انتخابیه ملکان و لیلان، جوان ترین زن مجلس دوازدهم است. همچنین فاطمه جراره متولد ۱۳۶۳ از حوزه انتخابیه بندرعباس و قشم، زهرا سعیدی مبارکه متولد ۱۳۶۲ از حوزه انتخابیه مبارکه و بهشید برخوردار متولد ۱۳۶۰ از حوزه نماینده اقلیت زرتشتیان نیز نامشان در میان متولدین دهه شصت مجلس دوازدهم به چشم می خورد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903473

دیگر خبرها

  • عملکرد قابل قبولی از هیات نظارت مشاهده نشد
  • سلیمی نماینده مجلس: بعضی از نمایندگان کمتر از ۱۰۰ روز در مجلس حضور داشته‌اند
  • اعتراف دیرهنگام یک نماینده مجلس: برخی نمایندگان نه یکی بلکه چندتا شاسی‌بلند گرفته‌اند
  • تعهد و تقوای سیاسی از شاخصه های نماینده در تراز انقلاب است
  • این نماینده زن مجلس متولد سال ۱۳۶۵ است /کدام نمایندگان زن دهه شصتی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه‌کسانی هستند؟
  • ۴ گزینه اصلی ریاست مجلس دوازدهم چه کسانی هستند؟
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده