Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نخست وزیر عراق پس از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای تاکید کرد که اقلیم کردستان باید به واگذاری گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به بغداد پایبند باشد، وزیرخارجه آمریکا نیز در این تماس تلفنی تاکید کرد که واشنگتن اعمال کنترل بغداد بر استان کرکوک و سایر مناطق را درک می‌کند.
به گزارش سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، در گفتگوی تلفنی روز پنج‌شنبه العبادی با رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، دو طرف به بررسی تحولات عملیات‌های نظامی علیه گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش،  آغاز عملیات آزادسازی القائم، استقرار دوباره نیروهای پلیس فدرال عراق در کرکوک و سایر مناطق و نیز شرایط سیاسی و امنیتی این کشور پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیلرسون در این تماس تلفنی آغاز عملیات آزادسازی القائم را به العبادی تبریک گفت و تاکید کرد: نیروهای عراقی قادر هستند به این نبرد پایان داده و گروه‌های تروریستی وابسته به داعش را نابود کنند.
وزیر خارجه آمریکا با اشاره به حمایت کشورش از وحدت عراق و درک علت پافشاری بغداد بر اعمال کنترل بر استان کرکوک و سایر مناطق، بر اهمیت همکاری اربیل با بغداد و لزوم آغاز گفتگویی در چارچوب قانون اساسی عراق تاکید کرد.
در ادامه این گفتگوی تلفنی تیلرسون از العبادی خواست طرح پیشنهادی اربیل بری آغاز گفتگویی در چارچوب قانون اساسی را بپذیرد.
وزیر خارجه آمریکا در ادامه بر آمادگی کشورش برای حمایت از بغداد و اربیل جهت تحقق عراقی یکپارچه و دموکرات تاکید کرد و از نیروهای پلیس فدرال عراق و نیروهای پیشمرگ خواست از درگیر با یکدیگر اجتناب کنند.
طبق بیانیه‌ای که امروز (جمعه)‌ دفتر العبادی منتشر کرد، وی پس از این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: اولویت ما همچنان عملیات ضد داعش است و ما امروز عملیات آزادسازی القائم را آغاز کردیم، ما برای نابودی داعش و پایان یافتن نبرد با آنها در آینده‌ای نزدیک مصمم هستیم.
نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه اربیل باید به واگذاری گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها به بغداد پایبند باشد، اظهار داشت: دولت برای اجرای قوانین و قانون اساسی کشور در تمامی مناطق مصمم است.
وی تاکید کرد: استقرار دوباره نیروهای پلیس فدرال در کرکوک و سایر مناطق اقدامی قانونی و مطابق با فصول قانون اساسی کشور است و ما به دنبال حفظ امنیت شهروندان در این مناطق هستیم.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد

هواپیمایی سپهران از ایران کم تاخیر ترین شرکت در بین تمامی شرکت های بین المللی فرودگاه نجف شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بر اساس اعلام رسمی کشور عراق ، هواپیمایی سپهران عنوان نخست کمترین تاخیر را در فرودگاه پرتردد نجف بدست آورد.

هواپیمایی سپهران در این رده بندی بالاتر از شرکت های مطرح جهان همچون قطر ایرویز، ترکیش ایرلاین، فلای دبی و حتی هواپیما ملی عراق قرار گرفت و برگ زرینی در صنعت هوانوردی ایران را خارج از مرزهای کشورمان ثبت کرد.

هواپیمایی سپهران بیش از 208 پرواز در ماه به فرودگاه نجف از تهران و مشهد انجام می دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سپهران کم تاخیرترین ایرلاین فرودگاه نجف شد
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تکذیب مسدود شدن گذرگاه های فراه و نیمروز