Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > لرستان - معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از برگزاری جلسه کمیته ارزیابی اثرات زیست محیطی خط انتقال گاز نهم سراسری گاز"گستره اهواز-کوهدشت"با حضور اکثریت اعضاء در سالن جلسات این اداره کل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،نبی اله قائد رحمت گفت: به موجب بند (الف) ماده (192) قانون برنامه پنجم توسعه وماده (71) قانون برنامه چهارم توسعه (تنفیذی ماده (105) قانون برنامه سوم توسعه )و مفاد تصویب نامه شماره 214287/ت 45880 ه مورخ 3/11/1390 هیات محترم وزیران کلیه واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی، عمرانی، خدماتی و زیربنایی موظفند، طرحها وپروژه های بزرگ تولیدی، خدماتی وعمرانی خود را پیش از اجرا و در مرحله انجام مطالعات امکان سنجی ومکان یابی براساس ضوابط مصوب شورایعالی حفاظت محیط زیست مورد ارزیابی قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ارزیابی زیست محیطی را یکی از عوامل موثر درپیشگیری و کاهش پیامدهای مخرب زیست محیطی دانست و افزود رعایت نتیجه ارزیابی ها توسط مجریان طرحها وپروژه ها الزامی است.

قائد رحمتی در ادامه گفت: طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی خط لوله نهم گاز سراسری اهواز-کوهدشت در سال 1389 تصویب شده و مجوز کمیته ماده 2 آن صادر گردیده ولی به دلیل عدم فعالیت و تغییرات جزئی و حساسیتهای زیستگاهی مسیر عبور؛ طرح مربوطه با هماهنگی کارفرما"شرکت مهندسی توسعه گاز ایران" بازنگری و تهیه که بر اساس درخواست و مکاتبات صورت گرفته از طرف کارفرما، در دستور کار این جلسه قرار گرفته است. وی افزود: طول خط لوله 355 کیلومتر است که حدود 80 کیلومتر آن در استان لرستان عبور می کند.

معاونت فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان بیان داشت: پس از ارائه گزارش طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی توسط نمایندگان مهندسین مشاور زیست انرژِی پارس، اعضای کمیته نظرات کارشناسی خود را اعلام و در مورد اهمیت محیط زیست و محورها و شاخص های تخصصی مربوطه مطالبی را بیان نمودند و مقرر شد که مشاور طرح و کارفرما با حساسیت خاصی مطالعات مربوطه و اصلاحات مورد نظر اعضاء را که به صورت رسمی از طرف دبیرخانه ابلاغ می شود انجام و سپس طرح تکمیلی و پیوست مربوطه جهت سیر مراحل قانونی در دستور کار کمیته ماده 2 قرار گیرد .

 

46

 

کلید واژه‌ها : استان لرستان -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  باقر مهرعلیلو گفت: در این پایش وضعیت زیست محیطی واحدها از جمله نحوه مدیریت پساب تولیدی واحد، استفاده از سیستم آبپاش در فرایند تولید، میزان فضای سبز و  میزان ذرات محیطی واحدها مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: ۷ واحد شن  و ماسه در شهرستان چایپاره فعال هستند و بر اساس ماده 27 قانون مالیات بر ارزش افزوده ، در صورت عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی مشمول یک درصد عوارض سبز می شوند.
 

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: رهاسازی چاه‌های نفت آب و خاک خوزستان را آلوده می‌کند
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کشف و ضبط یک قبضه اسلحه غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • پایش واحد های شن و ماسه شهرستان چایپاره
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر