Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با تشریح اهمیت اجرای خط لوله گاز بین دو کشور گفت: خط لوله انتقال گاز از ایران موسوم به 'خط لوله صلح' می تواند چهره اقتصاد پاکستان را تغییر دهد ما در انتظار اجرای تعهداتی از سوی طرف پاکستانی هستیم که بر اساس آن توافقنامه خط لوله صلح به امضاء رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا 'مهدی هنردوست' روز پنجشنبه در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی و صنایع شهر اسلام آباد پاکستان، با بیان اینکه ایران دارای بزرگترین ذحائر منابع گاز طبیعی در جهان است گفت: کارخانه های پاکستانی با قیمت مناسب گاز طبیعی ایران می توانند تولیدات خود را افزایش دهند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از تاجران پاکستانی خواست ضمن توجه به اهمیت بازار ایران در سطح بین المللی از فواید آن استفاده کنند.
هنردوست با تشریح روابط حسنه و دوستان بین دو کشور همسایه و مسلمان گفت: با توجه به ظرفیت های غنی دو کشور برای تاجران و فعالان اقتصادی، گفت: حجم تبادلات تجاری بین اسلام آباد و تهران بسیار پایین تر از پتانسیل موجود بین دو کشور است به همین دلیل تلاش ها برای سرعت بخشیدن به این تبادلات باید افزایش یابد.
سفیر کشورمان در پاکستان همچنین با بیان توافق های صورت گرفته بین مسئولان بلند پایه دو کشور برای رساندن سطح تبادلات تجاری به پنج میلیارد دلار گفت: در حال حاضر حجم تبادلات به یک میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است اما همچنان تا هدف مورد نظر فاصله زیادی وجود دارد.
هنردوست در ادامه با بیان اینکه گسترش روابط تجاری بین دو کشور به یک وظیفه برای ما تبدیل شده است گفت: اگر بتوانیم روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را گسترش دهیم در واقع توانسته ایم فرصت های شغلی درست کنیم و ایجاد فرصتهای شغلی به نوبه خود به کاهش تجارت غیر قانونی و قاچاق کالا در مرزهای مشترک خواهد انجامید.
وی با اشاره به فواید جوان بودن جمعیت دو کشور گفت: بخش عظیمی از جمعیت دو کشور همسایه را جوانان تشکیل می دهد و این امر می طلبد تا دولت های دو کشور برای استفاده بهینه از منابع انسانی توجه ویژه ای کنند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان همچنین با تشریح اهمیت نقش مضاعف اتاق صنعت و تجارت اسلام آباد در گسترش روابط بین دو کشور مسلمان گفت: با بررسی صورت گرفته اتاق صنعت و تجارت دیگر شهرها در پاکستان در تجارت با ایران نسبت به اتاق صنعت و تجارت اسلام آباد فعال تر عمل می کنند.
وی با اشاره به برخی از تحریمهای آمریکا علیه ایران گفت درهای جمهوری اسلامی ایران به روی تاجران پاکستان باز است و ما آماده ایم تا مشکلات فعالان اقتصادی این کشور را حل و فصل کنیم قطعا مشکلاتی در تجارت با ایران در حوزه داد و ستد بر اساس دلار وجود دارد اما تاجران دو کشور می توانند با واحدهای پولی یکدیگر داد و ستد کنند.
هنردوست ضمن اشاره به اهمیت امضاء معاهده تجارت آزاد بین دو کشور گفت: تاجران از فرصت پیش آمده باید استفاده بهینه کنند البته توافقنامه تجارت ترجیحی نیز بین دو کشور به امضاء رسیده است اما باید تعداد کالاهایی که در این اسناد ذکر شده را افزایش دهیم .
سفیر کشورمان در پاکستان ادامه داد: دولت ایران آماده است تا مشکلات تاجران پاکستانی را حل و فصل کند دو کشور علاوه بر همکاری در طرح های بزرگ اقتصادی، تجارت در حوزه های کوچک را نیز باید در دستور کار خود قرار دهند.
وی ضمن اهمیت باز شدن کانال های بانکی بین دو کشور گفت: امیدوارم با حل این مشکل تجارت بین دو کشور رونق خیره کننده ای پیدا کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان در ادامه سخنان خود یاد آورشد: بر اساس توافقات صورت گرفته، دو دولت باید فهرست بانکهایی را که قرار است در دو کشور فعالیت کنند معرفی نمایند. قطعا بدون تبادلات منابع مالی از طریق بانکها امکان افزایش سطح تجارت تا پنج میلیارد دلار امکان پذیر نیست.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد تشکیل اتاق مشترک صنعت و تجارت را به پاکستان داد اما از سوی مقامات این کشور تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.
سفیر کشورمان در پاکستان با اشاره به اهمیت سازمان همکاری های اقتصادی گفت: پاکستان و ایران در چارچوب این سازمان که دو عضو فعال در این سازمان نیز هستند می توانند روابط دوطرف در حوزه تجارت و اقتصاد را افزایش دهند.
وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری برای گسترش روابط بین ایران و پاکستان گفت: دولت حسن روحانی نیز بر اساس توجه خاص مقام معظم رهبری حضرت در صدد است روابط اقتصادی و تجاری با پاکستان را گسترش دهد.
مهدی هنردوست آغاز پروازهای مستقیم بین پایتختهای دو کشور را پیشرفتی خوب توصیف کرد و گفت: پیش از این تنها یک پرواز از شهر کراچی تا تهران در طول هفته بین دو کشور وجود داشت.
به گزارش ایرنا آمار رسمی موجود درخصوص حجم مبادلات میان ایران و پاکستان، حاکی است در سال 1394، تجارت رسمی میان دو کشور تنها 861 میلیون دلار بوده است.
این رقم در سال 1395 سیر صعودی خود را آغاز کرد.
اعداد و ارقام مربوط به سال 1395 حاکی است حجم تجارت دوسویه بین ایران و پاکستان در این سال، به بیش از یک میلیارد و 150 میلیون دلار افزایش یافت. انتظار می رود در پایان سال جاری، تجارت میان دو کشور نسبت به سال گذشته نیز افزایش یابد.
ارزش اقلام صادراتی ایران به پاکستان در سال 1395 بیش از 795 میلیون دلار و واردات از این کشور همسایه حدود 365 میلیون دلار بود.
آساق**6125*1488 *شبس *سیدبهادر حسینی*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بابیان اینکه ایران و جمهوری آذربایجان برای گشایش مرز ارس در منطقه کلاله مصمم هستند، گفت: ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی پس از ساخت گذرگاه ارس افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی، در بازدید از محل ساخت یک پایانه مرزی در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: تقسیم کار بین دو کشور به‌این‌ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به‌موازات آن پل روی رودخانه ارس را می‌سازد.

وی با بیان این که تردد از این پایانه و پل روی رودخانه حداکثر ظرف مدت یک سال انجام خواهد شد، افزود: طرح ساخت به‌تازگی آغاز شده و در دو طرف مرز، دو همسایه با اراده کافی مصمم‌اند تا در زمانی کوتاه کار را به پایان برسانند.

امانی با بیان این که برای آزادسازی زمین و پیش‌بینی سایت موقت، منابع مالی لازم در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این پایانه مرزی در زمینی به مساحت هشت هکتار احداث خواهد شد که زمین آن هم‌زمان در حال تملک و آماده‌سازی است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: این طرح در قالب مدل مفهومی ایران راه باهدف توسعه مبادلات تجاری منطقه‌ای و افزایش ترانزیت اجرا می‌شود و در این زمینه قرار است جاده جلفا به کلاله نیز تعریض شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که قرارداد اولیه با پیمانکار برای ارتقای مشخصات این مسیر ۱۰۷ کیلومتری حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان است، افزود: پیش‌بینی می‌شود پس از ساخت گذرگاه ارس، ترانزیت کالا در مسیر شرقی - غربی و بالعکس افزایش یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکستان بر عزم خود برای اجرای پروژه خط لوله گاز صادراتی ایران تأکید دارد
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • افزایش دوبرابری سهم اقتصاد دیجیتال در کشور با اجرای برنامه هفتم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان+ فیلم
  • هزینه فایده سفر رئیس جمهور به پاکستان
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان