Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:14:19 GMT

بدهی بیمه ها بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۷۷۸۸

بدهی بیمه ها بر دوش نظام سلامت سنگینی می کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با یادآوری نقش ۸۰ درصدی دارو در حوزه سلامت و درمان، گفت: پرداخت بدهی بیمه ها به صنعت دارو باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بیگدلی با انتقاد از بدهی سنگین بیمه ها و مشکلات به وجود آمده  ناشی از آن برای حوزه سلامت، افزود: بیمه تامین اجتماعی و سلامت نه تنها به دانشگاه های علوم پزشکی بلکه به تجهیزات پزشکی و  بخش خصوصی نیز بدهکار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد بدهی بیمه ها مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است، تصریح کرد: دارو نقش ۸۰ درصدی و حائز اهمیتی در حوزه سلامت داشته و از مهم ترین اجزای تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری ها  به شمار می رود بنابراین از آنجایی که عدم پرداخت بدهی بیمه ها زنجیره تولید و تامین دارو و تجهیزات پزشکی را دچار خدشه و آسیب می کند، پرداخت بدهی بیمه ها به صنعت دارو باید در اولویت قرار گیرد.

بیگدلی با یادآوری اینکه بیمه ها برای حمایت از بیماران تعریف شده اند، افزود: همچنین باید از طرح تحول سلامت حمایت مناسبی را داشته باشند این در حالی است که بیمه ها به دلیل عدم وجود نقدینگی و طلب از دولت با مشکلات زیادی مواجه شده و ممکن است صنعت دارویی دچار بحران شود.

وی با یادآوری طلب ۱۴۰ هزار میلیاردی تامین اجتماعی از دولت، با انتقاد از اینکه پراکندگی منابع بیمه ای حوزه سلامت را با چالش مواجه کرده است، تصریح کرد: منابع پایه سلامت باید در یک صندوق تجمیع تا مشخص شود چه میزان در بحث درمان و سلامت هزینه می شود و تحقق این امر دغدغه مسئولان و کارشناسان است.

بیگدلی باید تاکید بر اینکه بیمه سلامت و تامین اجتماعی باید برای پرداخت بدهی داروخانه ها هر چه سریع تر چاره اندیشی کنند، تصریح کرد: بار سنگین بدهی بیمه ها بر دوش نظام سلامت و صنعت دارویی کشور است و نیاز است بیمه ها برای پرداخت آن تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات بیمه ها با تقویت آنها تحقق می یابد، گفت: متاسفانه بیمه تامین اجتماعی در حال حاضر وضعیت مناسبی نداشته و همانند بدنه دولت بیش از حد حجیم و فربه شده و بیشتر به سمت بنگاه و شرکت داری روی آورده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با یادآوری اینکه سازمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران بوده و  اگر به دنبال جلب اعتماد دوباره مردم و تامین آینده کارگران است باید از بنگاه داری فاصله بگیرد، افزود: تامین اجتماعی تمایل به بنگاه داری دارد در حالی که در بنگاه داری به هیچ وجه موفق نبوده و اگر از این موضوع کناره گیری نکند مشکلاتش دو چندان خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند

نرخ بیمه کارگران مشمول قانون کار، بر اساس حداقل دستمزد آن‌ها محاسبه می‌شود و معادل ۳۰ درصد حقوق و مزایای مشمول بیمه است. بر اساس مصوبه شورای عالی کار ۲۷ اسفند ۱۴۰۲، حداقل دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۳ به میزان ۹میلیون‌و۳۲۲هزار تومان تعیین شد.

بنابراین، میزان حق بیمه سهم پرداختی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱هزارو۱۸۰ تومان خواهد بود؛ به این ترتیب که ۷ درصد حق بیمه سهم کارگران است که کارفرما از حقوق و مزایای ماهانه کارگر کسر کرده بر روی آن ۲۳ درصد حق بیمه سهم کارفرما را اضافه کرده و به تامین اجتماعی واریز می‌کند.

به گزارش منیبان، در توضیح جزئیات حق بیمه تأمین اجتماعی کارگران، گفته شده که حق بیمه پایه کارگران، ۷ درصد از حداقل دستمزد آن‌ها یعنی معادل ۶۵۲هزارو۵۴۰ هزار تومان است. حق بیمه بیکاری هم یک درصد از حداقل حقوق و معادل ۳۹هزارو۲۲۰تومان تعیین شده است.

حق بیمه حوادث ناشی از کار هم ۲ درصد از حداقل دستمزد را به خود اختصاص داده که عددی معادل ۱۸۶هزارو۴۴۰ تومان می‌شود. بنابراین درمجموع میزان حق بیمه تامین اجتماعی کارگران در سال ۱۴۰۳ معادل ۹۳۱ هزار و ۱۸۰ تومان خواهد بود.

طبق ماده (۲۸) قانون تامین اجتماعی، مبلغ حق بیمه به میزان ۳۰ درصد مزد یا حقوق بیمه‌شدگان مشمول قانون کار است که از این میزان ۲۳ درصد (۲۰ درصد حق بیمه + سه درصد بیمه بیکاری) بر عهده کارفرما و هفت درصد بر عهده بیمه شده است (که علاوه بر میزان نرخ فوق الاشاره، سه درصد نیز به وسیله دولت تامین می‌شود).

همچنین طبق ماده (۳۶) قانون کارفرما مسئول پرداخت حق‌بیمه سهم خود و بیمه‌شده به سازمان بوده و مکلف است در موقع پرداخت مزد یا حقوق و مزایا سهم بیمه شده را کسر کرده و سهم خود را بر آن افزوده به سازمان تامین اجتماعی تأدیه کند.

هرچند که بر اساس قوانین وزارت کار، کارفرما وظایفی در قبال کارگر دارد و تمام موارد آن‌ به‌درستی اجرا می‌شود و در صورت اجرانشدن هر کدام از آن‌ها، قانون به‌تمامی به حقوق کارگران رسیدگی می‌کنند، اما باز هم لازم است کارفرما و کارگران به‌طور کامل از قوانین و حقوق خود آگاه باشند. می‌توانید در ازکی همه‌چیز درباره حق بیمه تأمین اجتماعی و شرایط و قوانین آن را بخوانید.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ​بیمه شدگان تامین اجتماعی فورا بخوانند
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ ۲۶ همت بدهی بیمه‌ها
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس