Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند استفاده از تلفن همراه هوشمند به میزان زیاد سبب افت کیفیت آموزشی و نمره‌های کسب شده توسط دانشجویان در بیشتر کشور‌های جهان شده است.

یکی از خطرناکترین زمان‌هایی که استفاده از تلفن همراه سبب کاهش بازده دانشجو می‌شود در زمان ارائه و سخنرانی‌های کلاسی و دانشگاهی است که دانشجو به جای تمرکز بر مطلب‌های ارائه شده به بازی یا ارسال پیغام با تلفن همراه خود می‌پردازد تا به این ترتیب وقت کشی انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان علت کسب نمره‌های ضعیف دانشجویان درسال‌های اخیر را استفاده از تلفن همراه می‌دانند که سبب برهم خوردن تمرکز افرادمی شود، زیرا انسان زمانی که به طور همزمان چند کار را انجام می‌دهد میزان گیرایی و کنترل برکار را ازدست می‌دهد و احتمال بروز مشکل‌هایی از جمله خطای انسانی و اشتباه بسیار زیاد می‌شود.

برهمین اساس گروهی از استادان و پژوهشگران دانشگاه (Sungkyunkwan) استفاده از تلفن همراه را برسر کلاس و سخنرانی‌ها ممنوع اعلام کرده اند تا دانشجویان تمرکز بیشتری بر مطلب‌های درسی پیدا کنند.

این روز‌ها در بیشتر کشور‌های جهان درشهرها، ساختمان ها، اتوبوس، مترو حتی درحین رانندگی افراد از تلفن همراه استفاده می‌کنند.

این وسیله برای اطلاع رسانی وضعیت‌های ضروری، حساب‌های بانکی و اعلام شرایط آب و هوا ساخته و توسعه داده شده است، اما عده بسیار زیادی از افراد دچار نوعی اعتیاد به این وسیله به نام نومو فوبیا (nomofobia) شده اند و افزون بر آسیب به سلامت جسم و روح از کار‌های روزمره زندگی خود نیز عقب افتاده اند.

افراد مبتلا به نانوفوبیا تلفن همراه خود را همه جا حتی در حمام به همراه دارند و نگران تمام شدن باتری آن هستند. آن‌ها به میزان زیاد با استفاده از تلفن همراه خود پیام می‌فرستند و در بیشتر اوقات دچار گردن درد و مچ درد هستند.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای موفقیت در زندگی کاری، تحصیلی و خانوادگی از این وسیله به میزان استاندارد استفاده و سعی کنند بیشتر کار‌های خود را به شیوه سنتی سال‌های پیش انجام دهند تا حافظه آن‌ها تقویت شود.

همراه داشتن تلفن همراه و تبلت درکلاس‌های درس از اثربخشی مطالب درسی می‌کاهد و سبب کسب نمره‌های پایین و در بلند مدت کاهش توان حرفه‌ای می‌شود؛ کارشناسان همچنین دریافتند نوشتن و یادداشت برداری برروی کاغذ سبب ماندگاری بیشتر در ذهن به نسبت نوشتن با قلم لمسی برروی صفحه‌های دیجیتالی می‌شود.


همچنین پیچیدگی کاربا وسیله‌های دیجیتالی، سبب افزایش تمرکز برروی ثبت اطلاعات برروی آن به جای دقت برروی خود مطلب‌ها می‌شود.

اکنون طرحی دربرخی مدرسه‌های پیشرفته در دنیا درحال انجام است که تدریس به کودکان به شیوه بیست سال پیش انجام می‌شود تا خلاقیت و نوآوری در آن‌ها از کودکی نهادینه شود.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف مجیدیان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: آموزگاران در این کارگاه‌های آموزشی، روش‌های تدریس روخوانی و روان خوانی، و تدریس مبانی قرآن را فرا گرفتند.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی، تقویت شایستگی‌های حرفه‌ای و اعتقادی آموزگاران مدارس ابتدایی شاهد در درس قرآن، است.

مجیدیان افزود: در این کارگاه‌ها معلمان باروش‌های نوین تدریس قرآن، در بخش‌های روان خوانی و روخوانی دو مدرس برجسته قرآنی آشنا شدند.

وی تصریح کرد: در این کارگاه‌های آموزشی ۴۶ نفر از شهرستان کهگیلویه شهر دهدشت، ۳۹ نفر از شهر یاسوج و ۲۷ نفر نیز از شهرستان گچساران حضور داشتند.

مجیدیان با بیان اینکه فعالیت‌های تعلیم و تربیت باید به ایثارگری ختم شود، گفت: این کارگاه‌های آموزشی به منظور بررسی شیوه‌های نوین تدریس، چگونگی تکالیف مهارت محور و توانمندسازی آموزگاران دوره‌های ابتدایی برگزار شد و می‌تواند تأثیر به سزایی در روش تدریس آموزگاران و فرایند یاد دهی و یادگیری مطالب درسی دانش آموزان داشته باشد.

وی افزود: در فرایندهای آموزشی، پرورشی و تربیتی دانش آموزان به این بخش باید توجه ویژه و وافر داشت.

کد خبر 6091095

دیگر خبرها

  • بیش‌از ۲۷ میلیون مکالمه رومینگ ملی
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • پیام تشکر کودکان آواره فلسطینی از دانشجویان سراسر جهان
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد
  • اپل آی‌دی بسیاری از کاربران در سراسر جهان غیر فعال شده است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • تدریس برترین دانش‌های نظامی در نیروی زمینی ارتش
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی