Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران بیان کرد: تخصیص عوارض بنزین و گازوئیل به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در کنار توجه به ماده 12 قانون حمایت از تولید داخلی از جمله مطالبات قابل پیگیری است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از شهرنوشت، محمد علی نجفی صبح امروز (جمعه) طی سخنانی در مراسم افتتاحیه نخستین اجلاس شهرداران کلانشهرهای کشور در دوره پنجم مدیریت شهری، به چالش‌های مشترک کلانشهرها در کشور اشاره کرد و گفت: در طول دو ماه گذشته به نمایندگی از کلانشهرها و شهرداری‌ها در دولت شرکت کرده و در حد ممکن نظرات خود را از موضع شهرداران کشور درباره مسایل مختلف بیان کردم؛ همچنین در این مدت ارتباطات وسیعی با کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و نمایندگان مجلس برقرار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به حضور خود در کمیسیون‌های عمران، امور شوراها و برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه گزارش از وضعیت کلانشهرها، منابع مالی شهرها و مسایل مربوط به تهران، تصریح کرد: همچنین در این مدت جلسه‌ای با نمایندگان شهر تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شده که این جلسات می‌تواند در سایر شهرها نیز ادامه پیدا کند.

نجفی در ادامه پیگیری سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده، تامین درآمدهای پایدار شهری، اختصاص دو میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی به منظور گسترش حمل و نقل ریلی در کلانشهرها و پرداخت ردیف‌های بودجه‌ای شهرداری‌ها را از مهم ترین مسایل پیش روی کلانشهرها عنوان کرد.

شهردار تهران با اشاره به شکل گیری کمیته‌ای مشترک برای پیگیری مطالبات متقابل دولت و شهرداری تهران، تصریح کرد: در کنار این موارد تخصیص عوارض بنزین و گازوئیل به منظور توسعه حمل و نقل عمومی در کنار توجه به ماده 12 قانون حمایت از تولید داخلی از دیگر مواردی است که در این دوره قابلیت پیگیری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت تعیین جایگاه حکومت‌های محلی در کشور و توجه به مسئله مدیریت یکپارچه شهری، عنوان کرد: در مرحله اول ضروری است، مدیریت هماهنگ شهری را داشته باشیم تا شهرداری‌ها محور هماهنگی همه خدمات ارائه شده در شهر شوند و سپس به صورت تدریجی به سمت مدیریت یکپارچه شهری حرکت کنیم تا هر بخشی که آمادگی دارد، به شهرداری‌ها واگذار شود.

شهردار تهران ضمن تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف مساله درآمدهای پایدار شهری، تصریح کرد: سهم شهرداری‌ها از مالیات‌های ملی، درآمد شهری از محل عوارض و تعرفه‌ها در کنار سهم مردم از تامین درآمد‌ها سه جزء اصلی درآمد‌های پایدار شهری را تشکیل می‌دهد.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد

به گزارش صدای ایران از ایلنا، جواد اوجی در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها و پتروشیمی‌ها در سرمایه گذاری میادین گازی رقم خواهد خورد که بر این مبنا برای نزدیک ۲۰ مخزن با ۱۴ شرکت تفاهمنامه امضا شد. این شرکت‌های بزرگ پتروشیمی با کمک شرکت‌های اکتشاف تولید بالغ بر ۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری روی میادین گازی خواهند داشت و ۱۳۰ میلیون متر مکعب گاز در ۲ تا ۳ سال آتی به بهره برداری می‌رسد که هم خوراک پتروشیمی‌ها خواهد بود و هم به توسعه میادین گازی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: تاکنون سابقه نداشت که واحد‌های پتروشیمی به توسعه میادین ورود کنند، مقام معظم رهبری بر استفاده از ظرفیت هلدینگ‌ها در توسعه میادین تاکید داشته‌اند و امروز این اتفاق رقم خورد.

وزیر نفت گفت: سال گذشته قرارداد‌های خوبی با شرکت‌های پتروشیمی در زمینه جمع آوری گاز‌های مشعل امضا کردیم که بخشی هم به بهره برداری رسیده است.

وی درباره تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی گفت: در زمینه تولید بنزین در مجتمع‌هایی که تولید متانول دارند تفاهمنامه‌هایی امضا شده است.

اوجی گفت: بخشی از تولید متانول کشور به سمت تولید بنزین سوق داده خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز در بستری از کشور‌ها از خوراک متانول به تولید بنزین دست یافتند که ما نیز دانش فنی و طرفیت و توانمندی این حوزه را داریم بنابرین در برخی پتروشیمی‌ها که سهامدارن آنها تمایل داشته باشند با همکاری شرکت صنایع ملی پتروشیمی این اتفاق رقم می‌خورد.

وی تاکید کرد: این ریل گذاری باتوجه به این قیمت چند سال گذشته در محصولات متانولی و همچنین تامین ناترازی بنزین انجام شده است امروز در کشور چین هم این پروژه‌ها در حال انجام است ما نیز از خوراک متانول اقدام به تولید بنزین خواهیم کرد.

خبر در حال تکمیل می‌باشد...

دیگر خبرها

  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • «طرح نور» مورد استقبال مردم قرار گرفته است | استان تهران تقسیم می شود؟ | قرارداد شهرداری تهران با چین هیچ نقطه منفی ندارد
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین