Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@13:10:51 GMT

احتمال برخورد با یک شرکت بزرگ فروش اینترنتی

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۷۹۵۸۲

احتمال برخورد با یک شرکت بزرگ فروش اینترنتی

بعد از عدم صدور مجوز برای فعالیت‌ یک شرکت بزرگ فروش اینترنتی محصولات آرایشی، بهداشتی و نوشیدنی از سوی دستگاه‌های متصدی، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک گفت: درصورتی که اثبات شود واحدها از نماد اعتماد الکترونیکی صادر شده در امور تایید نشده استفاده می‌کنند به عنوان متخلف با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا، بعد از افزایش ضریب نفوذ اینترنت در بازارهای مصرف، بسیاری از کسب و کارها از جمله برخی شرکت های تولیدی در حوزه های مختلف بخش بزرگی از بازار فروش خود را در فضای مجازی قرار دادند و حتی برخی دیگر نیز اصل بازار خود را به فضای مجازی منتقل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موضوع باعث شده توجه ویژه ای به قوانین تجارت در حوزه فضای مجازی شود و قوانین سرسختانه ای نیز بر آن حاکم شود اما به هر حال نوپایی این حوزه از تجارت باعث شد برخی تخلف ها خارج از دید و نهادهای ناظر یا در بستر خلأهای قانونی فضای مجازی به وقوع بپیوندد که گاه این تخلفات به شرکت های بزرگ و نام دار تعلق دارد.

در پی مطرح شدن زمزمه های عدم صدور مجوز تولید، توزیع، فروش و صادرات یکی از شرکت‌های بزرگ آرایشی و بهداشتی و خوراکی که به صورت اینترنتی اقدام به بازاریابی و فروش می‌کرد، رمضانعلی صادق‌زاده - رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی - بیان کرد: اگر این شرکت مجوزهای تخصصی لازم را از نهاد و دستگاه‌های تخصصی خود را نداشته باشد به عنوانمتخلف با آنها برخورد خواهد شد.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت در کسب مجوزهای تخصصی شرکت‌ها برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی گفت: روال دریافت نماد الکترونیکی به این صورت است که یک شرکت یا کسب و کار که تقاضای دریافت نماد اعتماد را دارد باید مجوزهای لازم را در حوزه‌های عمومی دریافت کند و در صورتی که در شاخه‌های تخصصی مانند پزشکی یا مواد غذایی فعالیت می‌کند نیز باید مجوزهای تخصصی ادارات مربوطه را داشته باشد.

وی در ادامه درباره اینکه برخی شرکت‌ها با نماد اعتماد الکترونیکی در حال فعالیت هستند که مجوز فعالیت آنها از سوی نهادهای تخصصی مربوطه زیر سوال رفته است، افزود: اگر چنین موردی وجود داشته باشد، به احتمال زیاد شرکت مربوطه نماد اعتماد الکترونیکی خود را در زمینه دیگری دریافت کرده است و از آن در حوزه‌هایی استفاده می‌کند که مجوز لازم را نداشته و مورد اعتراض نهادهای تخصصی قرار گرفته‌ است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک افزود: در صورتی که در میان کسب و کارهای دارای مجوز چنین موردی مشاهده شود، با آن‌ها طبق ضوابط و قوانین به عنوان واحدی که از مجوز خود خارج از موضوع استفاده می‌کند، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش سازمان غذا و دارو طی نامه‌ای اعلام کرده که یکی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده و فروشنده برخی لوازم آرایشی، دمنوش و بسته‌های سلامت و بهداشت هیچ گونه مجوزی برای تولید، توزیع و فروش کالاهای خود ندارد و این در حالی است که این شرکت با سایت رسمی و علامت نماد الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تبلیغ گسترده و فروش محصولات خود در فضای مجازی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۹۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا بهروزی با اشاره به‌ضرورت ثبت شناسه یکتا توسط اصناف، اظهار کرد: دارندگان مجوزهای قدیمی و کاغذی فقط تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال فرصت دارند نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کرده و مجوزهای خود را الکترونیکی کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: بر اساس حکم تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوزها، همه مجوزهای قدیمی و کاغذی باید تا ۲۵ اردیبهشت‌ماه، تبدیل به مجوز الکترونیکی یا شناسه یکتا شوند.

وی گفت: فعالان اقتصادی که نام آنها در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور ثبت نباشد، از تاریخ ۲۶ اردیبهشت‌ماه، فاقد مجوز تلقی خواهد شد و طبق قانون با آنها برخورد می‌شود.

بهروزی با اشاره به هوشمند شدن خدمات دولت در آینده نزدیک، تصریح کرد: صاحبان کسب‌وکارهایی که مجوز الکترونیکی نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب‌وکار کشور به نشانی اینترنتی qr.mojavez.ir نباشد، برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهند شد .

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۷۳۲ فقره مجوز قدیمی کسب‌وکار در شهرستان وجود دارد که باید به شناسه یکتا تبدیل شود، افزود: تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال تعداد یک هزار و ۸۱۰ فقره پروانه کسب کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شده که برابر ۱۶ درصد کل دارندگان پروانه کسب در شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه فرایند تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی بسیار آسان، رایگان و غیرحضوری نیز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود و ورود فقط ۳ کد شامل شماره‌سریال کارت ملی، شناسه صنفی و کد پستی محل کسب در درگاه ملی مجوزها به نشانی mojavez.ir ، مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند.

بهروزی تصریح کرد: در این زمینه جلسه پیگیری شناسه یکتا با حضور معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری، رئیس اتاق اصناف و تمامی رؤسای و مدیران اجرایی اتحادیه‌های صنفی در محل اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب برگزار شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت میاندوآب افزود: اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی جهت ثبت و تبدیل مجوزها همه‌روزه پای‌کار بوده و دارندگان پروانه کسب‌های قدیمی می‌توانند در صورت نیاز با تماس تلفنی یا مراجعه حضوری راهنمایی‌های لازم را اخذ و با جدیت تمام دراسرع‌وقت نسبت به ثبت شناسه یکتا اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاه‌بردار اینترنتی خریدار احشام در کرمانشاه
  • ۴۰ درصد پروانه های کسب در لرستان الکترونیکی شد
  • مخالفت با مالیات ارزش افزوده تاکسی‌های اینترنتی
  • آخرین مهلت الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب وکار و دریافت شناسه یکتا
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیک با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی اینترنتی
  • سپیدار بهترین عملکرد فروش
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • الکترونیکی شدن ۴۷۷,۰۰۰ پروانه کسب کاغذی تا ۱۵ اردیبهشت ماه
  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS