Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه از دولت خواست در پرداخت الباقی وجه گندم به گندم کاران تسریع کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما اردبل/ آیت الله عاملی افزود: بعضی از آنها در خرید بذر مورد نیاز برای کشت پاییزه با مشکل مواجه هستند و بعضی دیگر مقروض بازار و بعضی هم در اثر تاخیر اقساط، زیر فشار ربا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه همچنین از اختلال در تلفن های همراه که منجر به تماس های مضاعف می شود به شدت گلایه کرد.

در اثر فشار افکار عمومی جهان و دولت آمریکا؛

تجدید نظر دولت سعودی در افکار و اندیشه محمدبن عبدالوهاب

آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها به طور مبسوط به دست اندازی و تجددخواهی رژیم آل سعود وارد شد و گفت: در اثر فشار افکار عمومی جهان و فشار دولت آمریکا، دولت سعودی مجبور به تجدید نظر کلی و اساسی در افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب شده است.
وی با بیان اینکه وزیر خارجه عربستان اخیرا در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیه، پرده از اقدامات انجام شده دولت آل سعود برداشت، افزود: "تا حال هزاران تن از کتابهای ابن تیمیه و محمدبن عبدالوهاب را در آتش سوزانده اند" و آنها به این نتیجه رسیده اند که افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب گمراه کننده و سوء برداشت از دین است و باید از بین برود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل افزود: آنها در موسم حج هر سال بیش از 12 میلیون تیراژ از کتابهای وهابیت را چاپ و بین حجاج منتشر می کردند و همین کتاب ها باعث خون ریزی و قتل و دمار وحشتناک در منطقه شد و حالا که دنیا را محل آزمون و خطا کردند باید تاوان خطای خود را بدهند.
آیت الله عاملی گفت: عالم اسلام باید این مطالبه را از آنها داشته باشد تا آنها به این راحتی نتوانند از این جنایت وحشتناک خلاص شوند.
نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در ادامه اظهار داشت: وزیر خارجه سعود همچنین گفت "هزاران خطیب نمازجمعه و ائمه جماعت را از منصب خود عزل و مسجد و تریبون را از آنها گرفتیم چون همه آنها تندرو بودند" مراد او از تندرو، یعنی مروّج افکار و اندیشه محمد بن عبدالوهاب.
آیت الله عاملی گفت: وزیر خارجه آل سعود همچنین اضافه کرد "دولت ما در صدد است تا تغییرات ریشه ای در کتاب های درسی بدهد تا کتاب های درسی مدارس ما از تندروی خلاص شود. ما در حال بروز کردن نظام آموزشی خود هستیم تا دوری از هرگونه سوء برداشت از متون دینی، تضمین شود.
وی ادامه داد: این، اولین بار است که دولت آل سعود به طور رسمی اسم وهابیت را سوء برداشت از متون دینی نام می نهد. آنها اخیرا درس جهاد، امر به معروف و نهی از منکر و تکفیر سایر فرق، مذاهب، ادیان و سخنان ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب را از کتاب های درسی خود حذف کرده اند.
امام جمعه اردبیل افزود: آنها برای راضی نگه داشتن آمریکا نه تنها اندیشه وهابیت، بلکه از بسیاری از احکام دین را نیز تعطیل کرده اند. دستور جواز خوانندگی زن در تلویزیون دولت عربستان و بلافاصله پخش ترانه های ام کلثوم از آن و دستور برگزاری رقص باله دختران و آوردن مربیان رقص باله از روسیه و دستور جواز افتاء زنان و...

آیت الله عاملی گفت: در برابر این خلافها، روحانیت وهابی دو طائفه شده اند. روحانیت رسمی از جمله هیأت کبار علماء می گوید "هرچه دولت تصمیم بگیرد شرعی است" از آن جمله سدیس امام مسجد الحرام است که طی یک سخنرانی در آمریکا اعلام کرد "استقرار و آرامش و امنیت و رفاه دنیا مرهون دو قطب است، آمریکا و آل سعود" در برابر اینها جمع زیادی از علماء وهابی به وضع جدید اعتراض کرده اند و جمعی از آنها به زندان افتاده اند. مثل شیخ عبدالعزیز طریفی، شیخ خالد الراشد، دکتر محمد الحضیف، شیخ سلیمان العلوان و ...
حضرت آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: معترضین، روحانیت رسمی را به شدت مورد هجمه قرار داده و هیأت کبار علماء را هیأت کبار عملاء (مزدوران) و شیوخ للایجار ( آخوندهای اجاره ای) نام نهاده اند. با سکوت روحانیت رسمی هم مردودیت کتاب های محمد بن عبدالوهاب و هم خلاف شرع های دولت آل سعود به پای آنها نوشته می شود. این تحولات در نهایت پیروزی برای ایران و شیعه و اهل سنت است.
وی افزود: یکی از مهم ترین نتایج این تحولات، آگاهی بسیار ارزشمند اهل سنت ایران از ماهیت وهابیت و آل سعود است. همچنین با این تحولات بزرگترین ضربه به مراکز آموزشی و دینی وهابیت زده شد. گزارشات حاکی از انصراف بسیاری از طلاب دانشگاه مکه و مدینه از تحصیل در این دانشگاه هاست. این تحولات نتیجه خون هزاران مظلومی است که با فتاوای دستگاه افتاء وهابیت ریخته شد./

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در یک نشست صمیمی پای صحبت های اهالی رسانه نشست.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078462 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نماینده ولی فقیه در لرستان پای صحبت‌های اهالی رسانه نشست
  • نقش ۴۵ نماینده باقیمانده بر عملکرد مجلس
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست / در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد