Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:19:49 GMT

آزمون نظری قاریان و مدرسان قرائت برگزار شد

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۰۷۷۸

آزمون نظری قاریان و مدرسان قرائت برگزار شد

تهران - ایرنا - آزمون نظری ششمین دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم امروز(جمعه) با حضور 100 شرکت کننده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از شورای عالی قرآن، این طرح از دی سال گذشته با ثبت نام متقاضیان آغاز شد و پس از طی سه مرحله آزمون، در آذر سال جاری با اعطای گواهینامه به اتمام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزیابی این طرح از دو بخش مهارتی و علمی تشکیل می‌شود که آزمون امروز به منظور احراز صلاحیت‌های قاریان و مدرسان شرکت کننده در بخش معلومات تئوری ایشان تدارک شده بود.
مرحله آزمون تلاوت و مصاحبه این دوره در بخش مدرسان در روزهای 22 و 23 تیر ماه با حضور 56 شرکت کننده در سطوح یک تا چهار و در گرایش‌های مختلف از سراسر کشور برگزار شد.
شرکت کنندگان با حضور در شورای عالی قرآن در ابتدا توسط داوران و اساتید مورد ارزیابی و مصاحبه قرار گرفتند.
شرکت کنندگان باید به سوالاتی که در آیین نامه مشخص شده، پاسخ می دادند و سپس در مواردی که تبحر بیشتری داشتند، به انتخاب خود با روش های مختلف به تدریس می‌پرداختند. شرکت کننده ای که حدنصاب لازم را در بخش مصاحبه و تدریس کسب می‌کرد برای ضبط تلاوت تحقیق و ترتیل در استودیوی شورای عالی قرآن حضور می‌یافت.
آزمون تلاوت و مصاحبه این دوره از طرح ارزیابی در بخش قاریان نیز هفته اواسط تیرماه با حضور110 شرکت کننده برگزار شد که داوری و ارزیابی این تلاوت ها در روزهای پایانی تیر ماه با حضور جمعی از اساتید و کارشناسان انجام ‌شد.
سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن معتقد است برگزاری طرح ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن گامی در راستای استحکام جریان قرآنی کشور و هدایت آن به سوی بلوغ و کمال واقعی است.
سرابی گفت: تمامی امتحان ها و ضوابط دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرآن به عنوان عوامل تربیت یک استاد قرآنی محسوب می شود و این دوره در واقع مسیر رشد و کمال علمی و فنی یک قاری قرآن را ترسیم می کند تا قاریان قرآن بدانند برای رسیدن به درجه استادی باید چه توانمندی ها و دانشی را کسب کنند.
محمدتقی میرزاجانی رئیس حوزه ارتباطات شورای عالی قرآن نیز با مقایسه مسابقات بین المللی قرآن از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و دوره ارزیابی قاریان و مدرسان قرائت قرآن کریم گفت: قاریانی که در دوره ارزیابی شرکت می کنند به سطوح و درجات جامع دست پیدا می کنند.
وی افزود: قاریانی که در یکی از درجات طرح شرکت می کنند، از نظر فنی، محتوایی و علمی به سطوح و درجات جامع تری نسبت به مسابقات بین المللی قرآن دست پیدا می کنند.
فراهنگ ** 1003 ** خبرنگار: محمدرضا جعفرملک * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان،نوزدهمین دوره طرح اعطای مدرک تخصصی حافظان قران کریم در استان سیستان‌و‌بلوچستان برگزار شد.
مرتضی شجاعی مسول برگزاری آزمون سراسری طرح اعطای مدرک تخصصی خافظان قرآن کریم صبح امروز همزمان با سراسر کشور در سه شهرستان، زاهدان، ایرانشهر و‌چابهار با شرکت حدود ۵۰۰ نفر شرکت کننده برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • ۱۱۴ حافظ در آزمون ارزیابی و اعطای مدرک آذربایجان‌غربی شرکت کردند
  • ۱۲ هزار نفر در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم سراسر کشور شرکت کردند
  • ۷۱۷ قمی در آزمون تخصصی حافظان قرآن کریم شرکت کردند
  • آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در استان سمنان
  • برگزاری نوزدهمین دوره طرح آزمون اعطای مدرک
  • فضای قرآنی در جامعه رو به گسترش است