Web Analytics Made Easy - Statcounter

در اکثر روستاهای شهرستان زیرکوه بخاطر مخالف بودن با دولت، محروم از امکانات ورزشی هستند اما روستای همراه با دولت اعتبار زیادی می گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، تعدادی از اهالی روستای بارنجگان شهرستان زیرکوه ازعدم ساخت سالن ورزشی در این روستا که جمعیت بالایی دارد و هشت سال قبل قول احداث سالن ورزشی در این روستا را از مسئولان گرفته اند اکنون بعد از گذشت مدت زمان چندین سال و اینکه برای ساخت سالن ورزشی هیچ اقدامی در این شهرستان  صورت نگرفته است گلایه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

گلایه مردم روستای بارنجگان در صورتی است که در روستای بهمن آباد با جمعیت کمتر کلنگ سالن ورزشی به زمین خورده و با توجه به اینکه در اولویت پروژه های ورزشی شهرستان نیست و تفاهم نامه ای امضا نشده است برای این روستا با جمعیت کمتر نسبت به بارنجگان، قراراست برای ساخت سالن ورزشی اقدام شود.

 

علاوه بر این در شهرستان زیرکوه چندین پروژه ورزشی نیمه تمام وجود دارد که به اتمام نرسیده و رها شده است.

 

یکی از اهالی شهرستان زیرکوه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: در شهرستان زیرکوه، بخش آبیز و شاسکوه جمعیت بالایی دارد که 12 روستا را در برمی‌گیرد که در حال حاضر دو سالن ورزشی دارد اما این دو سالن پاسخگوی نیاز مردم نیست.

 

وی افزود: علاوه بر این، در بخش مرکزی شهر شاهرخت هم یک سالن ورزشی به 650 متر مربع ساخته شده است که این سالن هم با توجه به جمعیت شاهرخت کوچک است.

 

این فرد بیان کرد: روستای بارنجگان در شرایطی که چندین روستا با هم تجمیع شده اند و جمعیتی بیش از دو هزار و 500 نفر را دارد در اولویت و برنامه برای ساخت سالن ورزشی نیست در صورتی که برای روستای بهمن آباد با 840 نفر جمعیت اقدام به کلنگ زنی برای سالن ورزشی کرده اند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اعتبار در نظر گرفته شده برای ساخت سالن ورزشی در روستای بهمن آباد دو میلیارد و 100 میلیون تومان در نظر گرفته شده و قرار است از تملک و دارایی های شهرستان هزینه شود باید ابتدای پروژه های نیمه تمامی که سالها است در این شهرستان رها شده را به اتمام برسانند نه اینکه برای روستای دیگری با جمعیت کمتر اقدام به ساخت سالن ورزشی کنند.

 

یکی از اهالی روستای بارنجگان در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: به دلیل اینکه روستای بارنجگان جمعیت جوان بالایی دارد برای جلوگیری از بیراهه رفتن جوانان این منطقه مرزی و فراهم شدن زمینه تفریح و سرگرمی جوانان روستا نامه ای به دفتر رهبر معظم انقلاب نوشته و درخواست کردیم که برای این شهرستان سالن ورزشی احداث شود و جوانان این منطقه از فضا و امکانات ورزشی استفاده کنند.

 

وی افزود: سه تا چهار بار اهالی روستای بارنجگان به دفتر رهبری نامه نگاری کردند که بالاخره حدود یکسال پیش از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب نامه ای به استانداری آمد و خواسته شده بود که در این روستا برای ساخت سالن ورزشی اقدام شود.

 

این فرد اذعان کرد: اهالی روستای بارنجگان حدود هشت سال است که پیگیر ساخت سالن ورزشی در این روستا هستند اما تاکنون که هیچ اقدامی نشده و هر زمانی که به اداره ورزش و جوانان مراجعه کرده ایم برای ساخت سالن ورزشی به ما گفته اند که به فرمانداری زیرکوه مربوط است و دست ما نیست که در روستای بارنجگان سالن ورزشی ساخته شود یا روستای دیگری.

 

وی ادامه داد: به فرمانداری هم که مراجعه کرده ایم فرماندار گفته که  فعلا برای روستای بهمن آباد سالن ورزشی ساخته شود بعد از آن نوبت بارنجگان است و برای روستای شما هم سالن ورزشی خواهیم ساخت.

 

این فرد عنوان کرد: با توجه به اینکه اولویت اصلی برای ساخت سالن ورزشی در روستای بارنجگان است اما در عمل هیچ اقدامی صورت نگرفته است و فقط قول می‌دهند و ازعملیاتی کردن کار هیچ خبری نیست.

 

وی خاطر نشان کرد: شنیده ها گواهی این را می‌دهد که مردم روستای بارنجگان و روستاهای مجاورش در ایام انتخابات با فرماندار همراه نبوده و فرد مد نظر فرماندار را انتخاب نکرده اند در صورتی که اهالی روستای بهمن آباد با فرماندار همراه بوده اند و همین همراهی دلیل شده است که در روستای بهمن آباد کلنگ ساخت سالن ورزشی به زمین زده شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مرتضایی نیا، امام جمعه شهرستان زیرکوه در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: اولویت اصلی برای ساخت سالن ورزشی با روستاهای کبودان و بارنجگان است.

 

وی افزود: متاسفانه بنا بر دلایل سیاسی و کارشناسی نشده مسئولان مربوط از احداث سالن ورزشی در این روستا امتناع می‌کنند.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه گفت: بر خلاف اینکه برای ساخت سالن ورزشی در روستای بارنجگان قول داده اند و اولویت با این شهرستان است اما مسئولین فقط به دلایل سیاسی می‌خواهند به قول خود عمل نکرده و برای روستای دیگری که  اولویت ندارد اقدام به ساخت سالن ورزشی کنند.

 

حجت الاسلام مرتضایی نیا بیان کرد: اهالی روستای بارنجگان و روستاهای مجاور از این اقدام ناراضی و گلایه دارند و چندین بار به دفتر امام جمعه برای انتقال گلایه هایشان مراجعه کرده اند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم چندین بار به فرمانداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان زیرکوه مراجعه کرده و پاسخ نگرفته اند تصمیم دارم این موضوع را از طریق تریبون نماز جمعه مطرح کرده و اعتراض مردم را به گوش مسئولان برسانم.

 

امام جمعه شهرستان زیرکوه گفت: هر شخصی که رئیس جمهور شود باید به مردم خدمت کند چرا نیروهای رده پایین دولت ازجمله فرماندار و سایر مسئولین ادارات با سیاسی کاری و سیاسی بازی دل مردم را به درد آورده و به خواسته ها و اولویت های شهرستان توجهی ندارند؟

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۶۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام یاسر مظاهری امام جمعه شهر مریانج در دیدار با عباس صوفی منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی که با حضور دهیاران روستاهای دهستان الوندکوه غربی برگزار شد، اظهار‌ کرد: مشکلات این منطقه (دهستان الوندکوه غربی) به‌خصوص روستاهای اطراف، همیشه دغدغه ما بوده، به طوری‌ که اولویت ما همواره تلاش برای رفع مشکلات روستائیان گرانقدر است و به این موضوع بارها در خطبه‌های نماز جمعه اشاره داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه نباید از مشکلات مختلف در روستاها غفلت کرد، افزود: مردم روستاها همواره پای کار نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌های والای آن بوده و با تلاش برای رفع مشکلات باید قدردان این ایستادگی باشیم.

امام جمعه شهر مریانج متذکر شد: تلاش برای رفع مشکلات مردم به‌خصوص روستائیان پرتلاش، نزد خداوندمتعال پاداش ویژه‌ای دارد و بر این باورم که نماینده منتخب مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس با پشتوانه و تجربه بالا در امور اجرایی و مدیریتی، می‌تواند موجبات توسعه همدان و بخش‌های تابعه را رقم بزند.

مظاهری، نبود سالن ورزشی در منطقه را یکی از مشکلات اصلی روستائیان دامنه غربی الوند دانست و تأکید کرد: روستاها سرشار از استعداد در زمینه‌های مختلف هستند، امیدواریم با پیگیری به این استعدادها توجه شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • روایت خاندوزی از دستور رئیسی در پی تذکر رهبر انقلاب
  • تصاویر تازه دفتر رهبر انقلاب از حمله به اسرائیل
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سالن ورزشی آلاشت بازسازی می شود
  • قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور
  • ساخت بیمارستان بهارستان از محل مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • نبود سالن ورزشی مشکل اصلی روستاهای دهستان الوندکوه غربی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است