Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@13:52:22 GMT

۵۰ میلیارد چک برگشتی روی دست شهرداری شیراز

تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۲۶۲۶

۵۰ میلیارد چک برگشتی روی دست شهرداری شیراز

سرپرست شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر مطالبات شهرداری از محل چک‌هایی که به رغم سر رسید موعد پرداختشان نقد نشده‌اند، بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان است.

به گزارش ایلنا، محمد حسن اسدی در جمع اعضای کمیته وصول مطالبات شهرداری اظهار داشت: شهرداری حدود یکهزار و 200 فقره چک برگشتی به ارزش  50 میلیارد تومان در دست دارد که  برای وصول انها  تمامی راهکارهای موجود از جمله پیگیری قضایی را مد نظر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:37میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به چک‌هایی است که سر رسید آنها در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال ۹۶ بوده و مابقی به سنوات قبل  برمی‌گردد.

اسدی گفت: شهرداری برای احقاق حقوق خود اقدامات حقوقی لازم را مطابق قانون انجام می دهد اما تعداد زیادی از چک ها مربوط به دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز و مشتریان خوش حسابی است که به دلیل رکود حاکم بر بخش مسکن امکان بازپرداخت تعهدات خود را ندارند. 

سرپرست شهرداری شیراز افزود: علاوه بر این، شهرداری مطالباتی نیز از دستگاه های دولتی دارد که طبق آرای قطعی کمیسیون ماده 100 و 77 مبلغ آن بیش از 120میلیارد تومان است. همچنین شهرداری شیراز بابت کوپن‌های اوراق مشارکت قطار شهری مبلغ 70 میلیارد تومان از دولت طلبکار است که بی شک وصول آن گامی مؤثر در حرکت شیراز به سمت پیشرفت می باشد.

 اسدی با بیان این مطلب که طبق قانون، شهرداری از قوانین موضوعه همچون جرایم راهنمایی و رانندگی، حقوق گمرکی و .... نیز سهمی دارد که رقم آن در وضعیت فعلی می‌تواند گره‌گشای برخی مشکلات باشد، گفت: تا کنون هیچ مبلغی از این سهم به شهرداری پرداخت نشده‌است.

وی همچنین خاطرنشان کرد :قبلا قیمت اتوبوس 100میلیون تومان بود که شهرداری‌ها تنها17.5میلیون تومان آن را به صورت قسطی پرداخت کردند و مابقی سهم دولت بود. اما اکنون سهم دولت صفر و قیمت هر اتوبوس 550 میلیون تومان است که صد در صد آن باید به صورت نقدی پرداخت شود تا اتوبوس تحویل  شود.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، سخنگوی شهرداری شیراز گفت: طی حادثه در عملیات لوله گذاری دفع آب‌های سطحی توسط پیمانکار، متاسفانه دو کارگر پیمانکار مربوطه فوت کردند.
رضا جاویدی با بیان اینکه این حادثه پیش از ظهر امروز رخ داده است، افزود: عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بولوار میثم در حال انجام بود که سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ در حین انجام عملیات لوله‌گذاری در پی ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.
او اضافه کرد: با حضور نیرو‌های آتش نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما با وجود عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.
سخنگوی شهرداری افزود: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضایی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوط شده است.

دیگر خبرها

  • مرگ ۲ کارگر شهرداری شیراز
  • به لیگ برتر خوش برگشتی آقای جیمی واردی!
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز