Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا کاتب روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : استان سمنان استعدادهای نهفته ای در زمینه گردشگری دارد که دولت در سال جاری علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی برای افزایش رونق گردشگری برای نوسازی و بازسازی اماکن گردشگر تسهیلات پرداخت می کند که این امر برای افزایش اشتغال بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت : در سال گذشته بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی پرداخت شد که این امر در رفع موانع تولید و افزایش اشتغال در کشور بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی بابیان این که استان سمنان با مشکل کم آبی مواجه است ، خاطرنشان کرد: می توان با اجرای برنامه های اشتغال آفرین، و پر بهره برای کاهش نرخ بیکاری در تلاش کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : در دولت تدبیر و امید حضور سالانه 20 میلیون نفر گردشگر هدفگذاری شده بود که می توان با توجه به زیرساخت گردشگری این اقدام ارزشمند را در کشور عملیاتی کرد.
کاتب با اشاره به ظرفیت های خوب بخش های صنعتی و گردشگری در گرمسار تصریح کرد : زیرساخت گردشگری، اقتصادی و صنعتی در این شهرستان فراهم است و باید با مدیریتی اصولی برای حضور فعالان اقتصادی در این دیار تلاش کرد.
وی اضافه کرد : بهره برداری از قطار حومه ای تهران - ورامین - گرمسار از زیرساخت های مهم رونق گردشگری در استان است و روزانه بخش قابل توجهی از مسافران برای سفر به پایتخت از این خط حمل و نقل استفاده می کنند.
گرمسارغربی ترین شهرستان استان سمنان با پنج هزار و 182 کیلومتر مربع وسعت بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان گرمسار حدود هشت شهرک و ناحیه صنعتی و چند موسسه آموزش عالی دارد که ظرفیت بیشتری برای تردد به این شهرستان به ویژه از مرکز کشور را نیاز دارد.
سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.
به گزارش ایرنا، استان سمنان دارای بیش از هزار و 147 اثر تاریخی شناسایی شده و تاکنون 718 اثر تاریخی، طبیعی و معنوی این استان به ثبت ملی رسیده است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود

استاندار سمنان بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم از هم اکنون برای اسکان مواکب اربعین اندیشیده شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیل در عبور کامیون‌ها و همچنین اسکان مواکب چه در خاک عراق و چه در مرز مهران اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: اربعین یکی از بزرگترین همایش‌های جهان اسلام است و همگان به عشق و ارادت آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این مسیر قرار می‌گیرند.

استاندار سمنان با اشاره به اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی در این استان افزود: در استان سمنان در ایام اربعین حسینی اقدامات و تمهیدات برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) اندیشیده می‌شود. همچنین در ایام صفر و در مناسبت‌های شهادتی این ماه نیز برپایی موکب‌های اسکان و پذیرایی در دستور کار است.

شناسنامه دار کردن مواکب استان سمنان در دستور کار قرار گیرد

استاندار سمنان بر ضرورت شناسنامه دار کردن مواکب این استان تأکید کرد.

هاشمی افزود: شناسنامه دار کردن مواکب استان و همچنین به‌کارگیری اقدامات و امکانات در راستای تقویت موکب‌داران به منظور حضور پررنگ و موفق در پیاده‌روی اربعین حسینی در دستور کار باشد. برنامه‌ها و همچنین اقدامات در خصوص تسهیل هرچه بهتر حضور عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در اربعین حسینی، بر پایه مشارکت مردم اجرایی شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به این استان کردنشین است
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان