Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: این استان در شاخصهای بهبود فضای کسب و در کار تابستان امسال نسبت به فصل بهار با 20 پله صعود از رتبه 23 کشور به رتبه سوم ارتقا یافته است.

علیرضا رشیدیان پنجشنبه شب در نشست شورای استانی برنامه ریزی و توسعه با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: میزان تورم در خراسان رضوی نیز بهار امسال 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 درصد بود که پنج دهم درصد از متوسط کشور کمتر است.
وی ادامه داد: شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان رضوی به جز توزیع بودجه، در حوزه های زیربنایی استان، سند آمایش سرزمینی، سند چشم انداز توسعه و موضوع زیارت نیز فعالیت داشته و آخرین اقدام این شورا تصویب فعالیتها در حوزه عمل به برنامه ششم توسعه در استان بود.
استاندار خراسان رضوی گفت: براساس این سند ترسیم رشد 8.7 درصدی، کاهش بیکاری تا هفت درصد و رشد صادرات به میزان سه میلیارد و 340 میلیون ریال برنامه ریزی شده تا استان بتواند به نقش خود در توسعه کشور عمل کند.
وی افزود: در حوزه اقتصاد مقاومتی و تحقق شعار امسال مبنی بر اشتغال و تولید نیز نقشه توسعه و مسئولیت هر شهرستان، دستگاههای اجرایی، پنجره های واحد تجاری و بانکها برای تحقق 160 هزار فرصت شغلی تا پایان امسال مشخص شده است.
رشیدیان ادامه داد: همچنین فعالیت بسیار خوبی در حوزه تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی صورت گرفت و با وجود اینکه میزان مشارکت اقتصادی در استان طی امسال 45.1 درصد بود میزان بیکاری از 14 درصد به 10.1 درصد کاهش یافت و رشد مطلوب در حوزه اشتغال محقق شد.
وی گفت: هم اینک 300 هزار جوان بیکار در خراسان رضوی وجود دارند که 48 درصدشان تحصیلکرده دانشگاهها هستند. امیدواریم با اجرای طرحهای دولت بتوان تا پایان سال 160 هزار فرصت شغلی محقق کرد.
استاندار خراسان رضوی در ادامه همچنین اظهار کرد: ظرف 6 ماه نخست امسال صادرات کالا از استان به میزان 844 میلیون ریال در مقایسه با مدت مشابه پارسال 10 درصد بیشتر شد. با وجود رشد صادرات، ارزش واردات کالا به خراسان رضوی در همین مدت 2 درصد کاهش یافت.
وی رشد تولیدات خراسان رضوی را در همه گروههای کالایی به جز سیمان، رشد 63 درصدی در تولید کاغذ و صادرات آن به چین به میزان 200 هزار تن در هر هفته را از دیگر موفقیتهای امسال در این استان ذکر و بیان کرد: در حوزه صنعت، معدن و تجارت نیز 10 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری شد که مهمترین آنها در حوزه فولاد بود.
رشیدیان افزود: خراسان رضوی 18 طرح در حوزه جذب فاینانس خارجی ارائه کرده که همه آنها مورد حمایت مسئولان قرار گرفت. از مجموع جذب 12 درصدی فاینانس خارجی در کل کشور طی سال جاری چهار درصد مربوط به خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: حجم قراردادهای شرکتهای دانش بنیان پارسال 110 میلیارد تومان بود که رشد خوبی نسبت به سالهای قبل داشت و این شرکتها در مجموع در سال 95 حدد 10 میلیون دلار صادرات کالا به کشورهای مختلف داشتند.
استاندار خراسان رضوی همچنین گفت: 50 میلیارد تومان از مجموع 600 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه ای در نظر گرفته شده در کشور طی امسال به این استان اختصاص یافت که برای 30 میلیارد تومان آن پروژه در حوزه روستایی تعریف و تاکنون 19 میلیارد تومان از این مبلغ دریافت شده است.
وی در ادامه همچنین گفت: ظرف پنج سال اخیر به رغم کاهش حدود هفت دهم درصدی جمعیت روستایی در کشور، خراسان رضوی شاهد رشد 6 دهم درصدی جمعیت روستایی در این استان بوده است. 27 درصد جمعیت خراسان رضوی را روستاییان تشکیل می دهند که نسبت به متوسط جمعیت روستایی کشور بالاتر است.
رشیدیان افزود: در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید 391 میلیارد تومان به دهیاریهای استان کمک شد و هم اینک با اقدامات انجام شده هزار و 350 دهیاری در زمره طرح دولت الکترونیک قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: در حوزه عمرانی 37 پروژه اولویتدار در خراسان رضوی وجود دارد که یکی از مهمترین آنها اتصال راه آهن ایران به افغانستان است. امسال بخش زیادی از ریل گذاری این مسیر انجام شد.
استاندار خراسان رضوی همچنین به زلزله فروردین امسال در استان اشاره و بیان کرد: ساخت هزار و 449 خانه روستایی خسارت دیده از زمین لرزه کامل و 700 خانوار در خانه های جدید ساکن شده اند. امیدواریم تا نیمه پاییز امسال همه هزار و 738 خانواری که برای بازساری خانه خود پرونده تشکیل داده بودند در منازلشان ساکن شوند.
وی در ادامه همچنین گفت: هزار و 800 میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری خراسان رضوی تعریف شده که امید است تا پایان امسال اجرای 94 پروژه به اتمام برسد.
رشیدیان ارتقای 30 درصدی تعداد تختهای بیمارستانی در خراسان رضوی، ساخت بیمارستانهای جدید، راه اندازی خانه احزاب و خانه تشکلهای غیردولتی، راه اندازی پارلمان مشورتی استان با جذب هزار و 200 زن فرهیخته و اجرای پارسال 84 پروژه با اعتبار 40 میلیارد ریال در در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی را از دیگر دستاوردهای فعالیت دولت تدبیر و امید در خراسان رضوی برشمرد.
وی به کاهش طلاق در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: شهریور ماه امسال رشد خوبی در پرداخت تسهیلات ازدواج در استان محقق شد بطوری که در 6 ماهه نخست امسال تسهیلات به میزان 704 میلیارد تومان به 67 هزار و 396 زوج پرداخت شد اما در کل سال گذشته به 77 هزار زوج جوان تسهیلات پرداخت شده بود.
استاندار خراسان رضوی همچنین خواستار تخصیص بودجه زیارت و همچنین ردیف بودجه ای برای مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام برای ماندگاری این موضوع در این شهر به عنوان قطب فرهنگی و گفت و گو بین نحله ها و گروه های مختلف دینی و مذهبی شد.

* رشد 42 درصدی اعتبارات خراسان رضوی
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اعتبارات امسال استان در مجموع 42 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشت که این رشد در اعتبارات هزینه ای 16 درصد و اعتبارات عمرانی 49 درصد بود.
رضا جشمیدی افزود: ظرف هفت ماه گذشته 50 درصد اعتبارات هزینه ای، 38 درصد اعتبارات عمرانی و 24 میلیارد تومان از 54 میلیارد تومان کمکهای فنی و اعتباری به خراسان رضوی تخصیص یافت.
وی ادامه داد: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز سهمیه استان در سال جاری 192 پروژه است که یک چهارم از این پروژه ها ملی است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان رضوی گفت: امسال سهم استان از پروژه های واگذار شده به بخش خصوصی 145 مورد بود که دو برابر این تعداد به میزان 246 پروژه برای اجرا به بخش خصوصی واگذار شد.
وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی خراسان رضوی در سال جاری افزایش یافت. بهار امسال 20 درصد از 800 هزار فرصت شغلی ایجاد شده در کشور معادل 150 هزار فرصت شغلی در این استان محقق گردید.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۵۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست با مدیران اقتصادی این استان گفت: حضور سه هزار بازرگان از صد کشور در اکسپو تهران که با فعالیت ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی همراه است، می‌تواند نمایشگاهی از توانایی‌های خراسان رضوی و محصولات صادراتی آن باشد.   حسن نوری‌زاده اظهار کرد: اگرچه نمایشگاه‌های ایران اکسپو از سال ۱۳۹۲ شروع به کار کردند، اما این ششمین بار است که این نمایشگاه مهم اقتصادی برپا می‌شود و ما نیز باید حضور درخشان و پرتعاملی را از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت در اکسپو ۲۰۲۴ داشته باشیم.   در این جلسه توانا، سرپرست دفتر سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی جزییات برنامه‌های پیش بینی شده برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ را تشریح کرد.   همچنین مدیران دستگاه‌های اقتصادی و میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده برای شرکت فعال در این نمایشگاه را ارائه کردند.   ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴)، به عنوان بزرگ‌ترین رویداد صادراتی کشور با پیش‌بینی بازدید بیش از دو هزار تاجر و بازرگان خارجی از ۱۱۹ کشور جهان، از تاریخ هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • دستور استاندار خراسان رضوی بر راه اندازی تیمارگاه حیات وحش در استان
  • راه‌اندازی تیمارگاه حیات وحش در خراسان رضوی
  • تیمارگاه حیات وحش خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • مردم خراسان رضوی سال گذشته ۱۳۶ میلیون کیلووات برق بیشتری مصرف کردند
  • پتانسیل تحول حوزه صادرات خراسان رضوی با نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • افزایش ده درصدی مصرف برق در خراسان رضوی