Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در روزهايي که همه توجه ها به دربي پايتخت معطوف شده است، کنفدراسيون فوتبال آسيا در حال تصميم گيري درباره حضور نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا فصل آينده است.
پرسپوليس، استقلال، تراکتورسازي و نفت تهران نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان فصل بعد هستند اما کنفدراسيون فوتبال آسيا به فدراسيون فوتبال ايران اعلام کرده که حضور در ليگ قهرمانان سال آينده منوط به بسته شدن نزديک به صد پرونده اي است که در تمامي اين سالها از سوي فدراسيون فوتبال درباره آنها حکم قطعي صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از اخطار اي اف سي اينطور برمي آيد که علاوه بر نفت، احتمال حذف استقلال از آسيا حتي زيادتر از خود نفت هم هست و حتي پرسپوليس هم درخطر از دست دادن سهميه آسيايي قرار گرفته و تراکتورسازي هم اگر نجنبد مجوز حضور در ليگ قهرمانان را دريافت نخواهد کرد!
ديگر مهلتي باقي نمانده
تيم هاي ايراني تا هشتم مهر امسال براي اخذ مجوز حرفه اي و پرداخت بدهي ها مهلت داشتند. چند روز قبل از اين مهلت، نفت و استقلال اقدامات لازم را انجام نداده بودند و علاوه بر اين با مشکل عدم تسويه حساب هم مواجه بودند اما پرسپوليس و تراکتورسازي حداقل براي مجوز حرفه اي، اقدامات مربوطه را با بارگذاري مدارکي چون ورزشگاه و زمين تمريني تيم هاي بزرگسالان و پايه، آکادمي، وضعيت مالکيتي، ساختاري و چارت تشکيلاتي و مديريتي و ديگر موارد را در سامانه اخذ مجوز حرفه اي بارگذاري کرده بودند و برهمين مبنا سايت نود هم اوايل مهرماه از حذف قريب الوقوع نفت و استقلال خبر داد که يکي دو روز بعد مورد تاييد مدير صدور مجوز حرفه اي سازمان ليگ هم قرار گرفت.
البته اين را بايد گفت که نمايندگان ايران شانس آوردند که رايزني هاي تاج در سفر به مالزي جواب داد و مهلت تيم هاي ايراني تا هشتم آبان ماه تمديد شد. هر چهار باشگاه حالا فقط تا دوشنبه وقت دارند و خبرهايي به سايت نود رسيده که نشان مي دهد سخت گيري و به عبارتي بهتر قانون مداري اي اف سي فقط درباره بدهي هايي که به کنفدراسيون فوتبال آسيا يا فيفا گزارش شده نيست و فدراسيون فوتبال ايران مکلف است تيم هايي را به عنوان نماينده خود به اي اف سي معرفي کند که هيچ بدهي قطعي و مسجل شده اي نداشته باشند.
احکام داخلي چالش جديد براي نمايندگان ايران
در واقع چهار نماينده ايران مي بايست بدهي هاي خود به طلبکاراني که طي اين سالها از کميته انضباطي و استيناف حکم قطعي دريافت کرده اند پرداخت کنند و يا رضايت آنها را جلب کنند و علاوه بر اين از ساير استانداردهاي لازم براي حضور در ليگ قهرمانان برخوردار باشند. فدراسيون فوتبال هم مکلف است بر اساس الزام اي اف سي تيم هايي را معرفي کند که بدهي هاي خود را با طلبکار تعيين تکليف کرده اند و بالفرض اگر تيمي به اي اف سي معرفي شود و بعدا اثبات شود که اين تيم بدهي دارد، سهميه ايران از بين خواهد رفت. آنطور که سايت نود در اين باره استعلام کرده سه تيم پرسپوليس، استقلال و تراکتورسازي به روايتي بين هشتاد تا صد پرونده در کميته هاي انضباطي و استيناف دارند که درباره آنها مدتهاست حکم قطعي صادر شده و اين سه تيم مکلف و موظف هستند با تمامي شاکيان خود تسويه کرده و يا رضايت آنها را جلب کنند. اين در حالي است که باشگاهها با شاکيانشان تسويه حساب نکرده اند و رضايت آنها هنوز جلب نشده است. نکته عجيب اين است که هر چهار نماينده بدهي هايي از يکي دو ميليون تومان تا بيش از يک ميليارد تومان هم دارند! اينکه چرا باشگاهها بدهي هاي سبک را تسويه حساب نکرده اند هم در نوع خودش عجيب است.
تراکتورسازي کمترين چالش، استقلال بيشترين چالش
در اين ميان تراکتورسازي با پرونده هاي گمتري درگير است اما حل و فصل بيش از صد پرونده براي سه باشگاه پرطرفدار، قطعا بار مالي زيادي را به همراه دارد. خصوصا اينکه اخيرا تراکتورسازي با ده شاکي خارجي و فيفايي خود تسويه کرده و پرسپوليس هم علاوه بر درگير بودن با حکم يک و نيم ميليارد توماني فيفا به نفع گولچ در cas ، تازه بدهي يک ميليارد و ششصد ميليون يورويي ژوزه و دستيارانش را پرداخت کرده است. در حال حاضر شرايط به گونه اي است که نفت تهران علاوه بر مواجه بودن با ابهام مالکيتي و برخي تعلل ها در اخذ مجوز حرفه اي بدهي هاي پرداخت نشده اي دارد که فدراسيون را مجاب کرده به ذوب آهن اصفهان اعلام اماده باش کند. در ميان سه تيم ديگر مشکلات استقلال حادتر به نظر مي رسد تا جايي که چند روز پيش از قول تاج عنوان شد استقلال اگر بدهي هايش را در روزهاي آتي تسويه نکند از آسيا حذف مي شود. اين مصاحبه هر چند از سوي تاج تکذيب شد اما بسياري اين تکذيبيه را به برگزاري دربي ربط دادند. باشگاه استقلال هم در بيانيه اي تاکيد کرد براي اخذ مجوز حرفه اي تمامي اقدامات لازم را انجام داده است. در اين بيانيه که شب قبل از دربي صادر شد روي اخذ مجوز حرفه اي مانور شد اما درباره پرداخت بدهي ها هيچ توضيحي داده نشد در حالي که حل و فصل بدهي ها يکي از آيتم هاي مهمي است که اي اف سي روي آن تاکيد دارد و در اين باره مماشات هم نمي کند تا جايي که اخيرا پنج تيم عربستاني و دو تيم اماراتي نتوانستند مجوز حضور در ليگ قهرمانان را بگيرند و فدراسيون فوتبال عربستان و امارات به دليل برخورداري اين باشگاهها از بدهي از معرفي آنها به اي اف سي خودداري کردند.
تنها سه روز مهلت دارند
در چنين اوضاعي بايد ديد تراکتور و سرخابي ها طي روزهاي آتي و سه روز باقي مانده براي توافق يا تسويه با طلبکاران خود چه اقداماتي انجام خواهند داد و اصولا آيا از توان مالي لازم براي حل اين مشکل بزرگ برخوردار هستند يا نه. البته برخي از باشگاهها طي روزهاي اخير در پس پرده و بدون هياهو با برخي طلبکاران خود وارد مذاکره شده اند تا بتوانند با گرفتن تخفيف با آنها به توافق برسند. در واقع حالا ملاک اين نيست حتما با طلبکاراني توافق شود که طلب خود را به اي اف سي گزارش کرده اند بلکه تيم هاي حاضر در ليگ قهرمانان نبايد هيچ بدهي ثبت شده اي را در ايران و در اي اف سي و فيفا داشته باشند. استقلال که با بيش از سي حکم صادر شده و قطعي مواجه است در برخي از پرونده ها به بازيکن هايي مثل اميرحسين صادقي و آرش برهاني هر کدام حدود بيش از يک ميليارد تومان بدهکار است (در مجموع بيش از دو ميليارد تومان) و بايد در چنين وضعيتي با حدود سي طلبکار خود توافق کند. پرسپوليس هم مکلف است با تمامي شاکياني که در ادوار مختلف حکم گرفته اند تسويه کند. در مجموع شانس پرسپوليس براي حضور در ليگ قهرمانان کمي بيشتر از استقلال ارزيابي مي شود چرا که اين باشگاه بدهي هاي کمتري به مربيان و بازيکنان سابق خود دارد.
بايد ديد تا دوشنبه هشتم آبان ماه چه اتفاقاتي رخ خواهد داد. سايت نود اطلاعات جامع تر و کاملتري دراين باره دارد اما بنا به مصلحت نمايندگان ايران از انتشار دقيق و جامع اين اطلاعات صرف نظر مي کند و اميدوار است طي روزهاي باقيمانده همه فکري به حال اين ماجرا کنند چرا که حل و فصل بيش از هشتاد پرونده بدهي که حکم قطعي صادر شده شرط حضور چهار نماينده ايران در آسياست.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۵۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ محمد حسین عراقی‌زاده درباره احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشت: در صورتی که امسال نیز جام باشگاه‌های فوتسال در تقویم AFC محلی از اعراب نداشته باشد، به نوعی فاجعه رخ داد.

به نقل از تسنیم وی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: با دست فرمانی که آقایان جلو می‌روند، یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن باعث بی‌انگیزگی باشگاه‌ها می‌شوند. آقایان از سال 1398، کرونا را بهانه کردند. این در حالی بود که در همان زمان، در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود.

قائم‌مقام باشگاه گیتی‌پسند اصفهان خاطرنشان کرد: سال قبل که بازهم بهانه‌گیری‌های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند جام باشگاه‌های فوتسال امسال برگزار می‌شود. گفتند قرار است برگزاری این مسابقات در حاشیه جام ملت‌های فوتسال آسیا تصویب شود، اما تاکنون که خبری نشده است .

عراقی‌زاده در پایان عنوان کرد: ان‌شاءالله در روزهای آینده جلسه فوق‌العاده هیئت مدیره باشگاه را برگزار می‌کنیم تا در صورت ادامه این روند، پیشنهاد خروج از لیگ برتر فوتسال را ارائه می‌کنیم و به رشته های دیگر وارد می‌شویم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900344

دیگر خبرها

  • جزییات سهمیه ایران در لیگ نخبگان و قهرمانان
  • آیا تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس مشکل ساز می شود؟
  • بازگشت مصدومان بایرن مونیخ در آستانه دیدار با رئال مادرید / عکس
  • قالیباف: توانمندی قهرمانان ما فراتر از قاره پهناور آسیا است
  • جنجال حذف ستاره از لوگوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس
  • سپاهان و تراکتور محکوم به پیروزی برابر استقلال و پرسپولیس
  • لیگ قهرمانان آسیا لغو شد!
  • تکرار یک اتفاق بعد از ۱۹ سال با حذف سرخابی‌ها
  • جیب پرپول سرخابی‌ها و صنعتی‌ها در نقل و انتقالات / جزئیات شرایط تخفیف قرارداد واگذاری سرخابی‌ها
  • آدرس غلط به کل کل پرسپولیسی ها و استقلالی ها | دخل و خرج سرخابی ها بعد از واگذاری چه می شود؟