Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و نقل معتبرتر از آن در روز ۲۸ ماه صفر گفت: این مناسبت‌ها فرصت مناسبی است تا به سیره این بزرگواران تأسی و به اهل بیت (علیهم‌السلام) ابراز محبت کنیم و شعائر اسلامی را تعظیم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



امام جمعه بخش مرکزی با اشاره به سالروز شهادت نوجوان بسیجی و دانش‌آموز شهید محمد حسین فهمیده گفت: دردفاع مقدس سرمایه‌های گرانقدر و ارزشمندی داریم که باید آن‌ها را معرفی کنیم و نگذاریم غبار فراموشی بر آن‌ها بنشیند که مسئولیت این کار بر ائمه جمعه، جوانان، صداو سیما، هنرمندان، آموزش و پرورش و نهاد‌های انقلابی و ارزشی است و همه باید دست در دست هم دهیم تا این سرمایه ارزشمند دوران دفاع مقدس به فراموشی سپرده نشود.

وی با بیان اینکه متأسفانه گاهی از این سرمایه‌ها غافل می‌شویم، افزود: باید سرمایه‌های دفاع مقدس را به تمام معنا حراست و عرضه و با تبلیغات و رنگ و لعاب دادن به آن‌ها جلوه‌های معنوی آن را آشکار کنیم، ولی متأسفانه گاهی دیده می‌شود که در نظام آموزش و پرورش و درمتون آموزشی و تربیتی مخصوصا در مقطع ابتدایی استفاده از این سرمایه‌ها کمرنگ و با متون دیگر تلفیق شده است که باید این موضوع جبران شود و آموزش و پرورش و مسئولین در جهت حفظ سرمایه‌هایی، چون شهید فهمیده و پر رنگ کردن آن‌ها کوشا و به آن توجه داشته باشند.

آیت‌الله مدرسی با اشاره به انتخاب استاندار و تاخیری که در این خصوص ایجاد شده است، تصریح کرد: ما انتظار داریم استانداری برای استان یزد انتخاب شود که در تراز نظام اسلامی، این مردم و ارزش‌های آن‌ها باشد، انسانی که پرکار، مجرب، دارای سبقه دینی و انقلابی باشد و مشکلات استان و راهکار‌های خروج از آن‌ها را بداند.

وی تصریح کرد: استاندار جدید باید فردی باشد که استان را به کمال هم جانبه از منظر فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اشتغال و اقتصادی سوق دهد چرا که امروز مردم و جوانان ما که علاقه به اشتغال، عرصه‌های فرهنگی، کار‌های انقلابی و ... دارند دراین زمینه‌ها احساس خلا می‌کنند و باید این موارد جبران شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: از مسئولین کشوری می‌خواهیم با هماهنگی با بزرگان استان و افرادی که در تصمیم‌گیری استان شاخص هستند استاندار جدید را که فردی صالح و جامع الشرایط در تراز نظام اسلامی و مردم یزد به نحو متعادل و همراه با عدالت برای حل مجموعه مشکلات استان انتخاب کنند.

وی با اشاره به همایش بزرگ پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: این حرکتی بسیار ارزشمند، دینی، ملی، سیاسی و مذهبی است که کشور‌های ایران، عراق و دیگر کشورهارقم می‌زنند چرا که سیدالشهدا (ع) فرا مذهبی و فرا دینی است و پیامبر (ص) فرمودند: هر کس حسین را دوست بدارد محبوب دل پروردگار است.

آیت‌الله مدرسی افزود: حضور باشکوه مردم در پیاده روی اربعین و همت بلند آن‌ها برای حضور دراین همایش بزرگ پیام زیادی را برای دوست و دشمن دارد که البته باید در آن رعایت ادب و اخلاق بیشتر از گذشته باشد و حضور در موکب‌های عراقی بر حضور در موکب‌های ایرانی اولویت دارد و از این طریق هست که رفاقت‌ها، صمیمیت‌ها و پیوند‌ها از این طریق بیشتر خود را نشان می‌دهند.

وی با تاکید بر ضرورت تامین مایحتاج زائران پیاده امام حسین (ع)، گفت: باید همانطور که در این ایام به جسم‌ها رسیدگی می‌شود به فکر، ذهن، روح و فرهنگ افراد هم رسیدگی شود، افراد و گروه‌های انحرافی هستند که نیاز به متخصصین و کارشناسانی دارند تا نکات انحرافی به آن‌ها گفته شود. یزدآوا

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۶۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه

مینویی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان مراغه گفت: رفع مشکلات ترافیکی مناطق مختلف شهری و برون شهری با همکاری و همراهی همه دستگاه‌های متولی امر ممکن خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالبات بسیاری در زمینه معضلات و مشکلات ترافیکی شهرستان مطرح می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: روان‌سازی ترافیک معابر اصلی شهر و اصلاح نواقص موجود در آنها مهمترین دغدغه‌های ترافیک شهر مراغه است.

فرماندار مراغه گفت: کمبود جای پارک در معابر داخل شهر به ویژه در هسته مرکزی مشکلات زیادی برای شهروندان بوجود آورده است افزود: وقتی در معابر داخل شهر جای پارک وجود ندارد رانندگان در محل‌های ممنوع پارک یا به صورت دوبله توقف می‌کنند که این امر موجب ایجاد نابسمانی و بی نظمی در ترافیک و نارضایتی سایر شهروندان می‌شود.

مینویی در این جلسه به رفع موانع ترافیکی و ساماندهی خیابان کاشانی و جام جم اشاره و بر رفع مشکل سد معبر و ساماندهی دست فروشان تاکید کرد.

وی اضافه کرد: فرهنگسازی برای اجرای طرح‌های ترافیکی از جمله احداث پیاده راه و نیز وارد نشدن خودرو‌های تک سرنشین به هسته مرکزی شهر از راهکار‌های اساسی برای گشودن گره ترافیک شهری مراغه است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • ۶ قرارداد برای صادرات محصولات تولیدی همدان در نمایشگاه ایران اکسپو امضاء شد
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه