Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرستان اسدآباد به لحاظ قرار گرفتن در مسیر کربلا و وجود بزرگراهی شاهد عبور بیش از یک میلیون عاشق حسینی است و هرساله خادم خادمان حسین(ع) در این مسیر ایستگاه‌هایی را با نذورات خود برپا می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار آوای سیدجمال؛ از شهادت سومین امام شیعیان سیدوسالار شهیدان حضرت اباعبدالله(ع) روزها می‌گذرد و به چهلمین روز از شهادتش نزدیک می‌شویم؛

چهلمین روزی که بانام اربعین شناخته‌شده و بسیاری از مردم از نقاط مختلف کشور بعد از 40 روز عزاداری برای حسین(ع) حضور در کربلا را غنیمتی برای خود می‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال این غنیمت نصیب چه کسانی می‌شود و خود را در اربعین به کربلا می‌رسانند، جای تأمل دارد و سعادتی است که نصیب برخی‌ها می‌شود.

در آستانه اربعین حسینی خیل عظیمی از جمعیت برای حضور در پیاده‌روی آن روز به کربلا مشرف می‌شوند و هرکسی مسیری را برای حضور انتخاب می‌کند.

اسدآباد یکی از مسیرهای عبوری برای رسیدن به کربلا است که در منطقه جغرافیایی غرب کشور قرار گرفته و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بزرگراه‌های کربلا شناخته شده است.

اینجاست که مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی این مسیر حسینی را برای خود سعادتی می‌دانند که اگر قسمت نبود در این اربعین حسینی در کربلا حضور یابند، خادم خادمان او باشند.

به همین منظور با کمک‌ها و نذورات مردمی و البته بدون هیچ کمک دولتی ایستگاه‌هایی را برای ارائه خدمات در مسیر رفت‌وبرگشت زائران ترتیب می‌دهند و چه بسیار مشتاقانه در این عرصه گام برمی‌دارند.

در این زمینه با  فرماندار شهرستان اسدآباد به گفت‌وگو نشستیم.

حسین افشاری اظهار کرد: ستاد اربعین شهرستان با حضور دستگاه‌های اجرایی ، هیأت مذهبی و نیروهای انتظامی و نظامی تشکیل و کمیته‌های دوازده‌گانه‌ای زیرمجموعه آن برای ارائه خدمات تشکیل شد.

وی بابیان اینکه با تشکیل ستاد اربعین 5 ایستگاه صلواتی در محل گردنه اسدآباد، پارک ملت و جنت‌آباد پیش‌بینی شده که 140 نفر در این ایستگاه‌ها خدمات به زائران اربعین ارائه دهند، گفت: این ایستگاه‌ها از 10 آبان فعالیت خود را آغاز و به مدت 13 روز خدمات به زائران در مسیر رفت و برگشت آنان به کربلا خواهند داشت.

فرماندار شهرستان اسدآباد بابیان اینکه  پیش‌بینی می‌شود که 200هزار نفر پذیرایی به‌صورت صبحانه، نهار شام به زائران حسینی ارائه شود، افزود: ما امسال ظرفیت اسکان اضطراری 5 هزار نفر را در صورت انسداد گردنه اسدآباد به علت عوامل جوی هوا در سالن های ورزشی، پایگاه امدادی، حسینیه‌ها و مساجد بین‌راهی خواهیم داشت.

وی بابیان اینکه امسال در هر 5 ایستگاه صلواتی استقبال از زائران حسین روحانیون برای بحث اقامه نماز جماعت مستقر می‌شوند، گفت: در این ایستگاه‌ها بسته‌های فرهنگی توسط هیأت مذهبی تهیه و توزیع خواهد شد.

افشاری از ایجاد غرفه‌های از محصولات و دستاوردهای شهرستان در کنار ایستگاه‌های صلواتی این شهرستان خبر داد و گفت: این غرفه در مسیر برگشت زائران فعالیت خواهند داشت تا زائران بتوانند از محصولات این شهرستان برای سوغات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کلیه هزینه ایجاد ایستگاه‌ها و ارائه خدمات از محل نذورات مردمی است، گفت: هیچ‌گونه اعتباری از منابع دولتی در این ایستگاه‌ها هزینه نخواهد شد و دستگاه‌های اجرایی صرفاً" در امور پشتیبانی مشارکت خواهند داشت.

یکی از ایستگاه‌های صلواتی شهرستان اسدآباد در بزرگراه کربلا و روستای جنت‌آباد توسط یکی از اهالی روستا برپاشده است که گویا از سوی امام حسین(ع)حاجت‌روا شده است؛

حامد نرگسی‌دلاور مسئول ایستگاه سیدالشهدای کربلا در مسیر جنت‌آباد شهر اسدآباد از حاجت‌روا شدنش با ذکر یا حسین(ع) می‌گوید: دختر کوچکم که دچار عارضه بیماری شده بود را به دکتر بردم و دکتر گفت که باید عمل شود؛ راهی تهران شدیم تا دکتر دیگری او را ببیند؛ آنجا بود که با ذکر "یا حسین(ع)" بر لب از او خواستم که بچه‌ام بدون تیغ جراحی شفا دهد.

او ادامه داد: وقت راهی تهران شدیم دکتر قضیه را پرسید و گفت باید دوباره عکس بگیرید چراکه من آن‌ها را قبول ندارم؛ ماهم طبق درخواست دکتر دوباره عکس انداختیم و پیش دکتر بردیم که او گفت بچه شما مشکلی ندارد؛ من گفتم مگر می‌شود گفت آقا بچه شما سالم و من با گریه گفتم یا امام حسین نوکرتم و حالا فاطمه خانم قاری سوره‌های قران شده است.

نرگسی‌دلاور می‌گوید: سه سالی است ایستگاه صلواتی را در آستانه اربعین به عشق حسین(ع) و با هزینه خودم برپا کرده‌ام و حاجت‌روای او هستم.

او  ادامه می‌دهد که: ۳ سال پیش کربلا رفتم و دیدم که عراقی‌ها با عشق به زوار امام حسین خدمت می‌کنند و من هم همان آنجا با خودم نیت کردم که هرسال این خدمت را به زائران داشته باشم و۸۰ درصد از درامدم را درراه امام حسین بدهم ولی هرسال بیشتر علاقه به خادمی  امام حسین(ع) پیدا می‌کنم.

مسئول ایستگاه سیدالشهدای کربلا می‌گوید: در این ایستگاه ۲۰ نفر دلداده و عاشق سیدالشهدا فعالیت دارند و خدمات به زائران حسینی در مسیر  بزرگراه کربلا می‌دهند.

او بابیان اینکه ما در ایستگاه صلواتی خدماتی چون صبحانه، نهار و شام به ۲۵هزار نفر زائر ارائه می‌دهیم، گفت: اگر خدا بخواهد هرسال در کربلا حضور دارم.

نرگسی دلاور خدمت در راه حسین ، عشق می‌آورد و من با این حس عجیبی عشق می‌کنم، گفت: فقط می‌توانم  به رفقا و دوستان خودم بگویم که امام حسین کشتی نجات است و هرکس دست او را بگیرد بالا می‌رود و به هدف خود می‌رسد چراکه این اتفاق خوشایند برای بنده افتاده است.

او با سرودن شعر ترکی در وصف حسین(ع) با این عنوان که "یل یاتار طوفان یاتار یادمز حسینین علمه" گفت: حرف آخرم این است که خودم و زن و بچه‌ام و پدر و مادرم فدای حسین(ع).

جهانبخش عبادی هم مسئول ایستگاه شهدای جنت‌آباد در مسیر برگشت زائران حسینی است که ایستگاهی را به نام شهدای روستای جنت‌آباد در جاده اصلی راه کربلا ایجاد می‌کند؛

او می‌گوید: در این ایستگاه حدود۳۰ نفر فعالیت دارند و خدماتی مانند چای، شیرینی، میان وعدها و وعده‌های صبحانه، نهار و شام به زائران ارائه می‌دهیم.

عبادی بابیان اینکه امسال چهارمین سالی است که ما افتخار نوکری نوکران و زائران سیدالشهدا راداریم، گفت: نوکری برای امام حسین(ع) را به هیچ قیمت هم نمی‌دهیم.

او از دوستان خود که نزدیکی اربعین به کربلا مشرف می‌شوند، خواست که در بین‌الحرمین  برای اوهم دعا کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۲۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد

راه آهن با اعلام اینکه لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان توسط کنسرسیوم توسعه ریلی در مرز شمتیغ رها شده بود، از حرکت بدون مجوز این محموله به سمت مرز رازی خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن، 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا شد و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و با همراهی مرزبانی کشور به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می کند.

تاکید می شود متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران بعنوان متولی حمل و نقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این 10 واگن در شمتیغ کرد و تلاش نمود با فشارهای رسانه ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد و این محموله روز گذشته (شنبه 15 اردیبهشت) از تهران نیز عبور کرد و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. همچنین راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذیربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می کند.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تاکید میکند برقراری خط دائمی تبادلات تجاری ریلی با کشور افغانستان به ایران مستلزم انجام اصلاحات لازم بر روی خطوط ریلی افغانستان جهت رسیدن به استانداردهای مورد نیاز و همچنین انجام روال اداری و تشریفات قانونی لازم شامل اخذ مجوز‌های مربوطه از مرزبانی، گمرک و راه‌آهن توسط فورواردرها خواهد بود.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • جزئیاتی از ارائه خدمات به زائران حج تمتع ۱۴۰۳/ ۶۲۲ کاروان عازم سرزمین وحی می‌شوند
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • زائران حج در واقع سفیران جمهوری اسلامی ایران هستند
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • برپایی ایستگاه صلواتی در شب شهادت امام صادق (ع) توسط مردم بردسکن
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم