Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج ناصری مقدم شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این میزان مبلغ ٦٣ میلیارد و ٨٢٥ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش از محل سرمایه گذاری شبکه تعاون روستایی به منظور تامین و توزیع انواع نهاده های کشاورزی مورد نیاز کشاورزان و خریدهای توافقی محصولات کشاورزی بوده است.
وی افزود: از محل منابع داخلی بانک ها نیز مبلغ ٣ میلیارد و ٧٤٠ میلیون ریال توسط تشکل ها جذب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* توزیع بیش از ٨ هزارتن کود شیمیایی توسط تشکل های خراسان شمالی
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در این مدت هشت هزار و ٦٩٢ تن انواع کودهای شیمیایی بین کشاورزان این استان توزیع شد.
ناصری مقدم اظهار کرد: تشکل های تحت نظارت استان از جمله تعاونی های روستایی، کشاورزی و تولید انواع کودهای شیمیایی شامل کود اوره، سوپرفسفات، سولفات پتاسیم، فسفات امونیوم ... را بین کشاورزان مناطق مختلف استان توزیع کرده اند.
وی افزود: ٨٧ درصد از کل انواع کودهای توزیع شده توسط تشکل های زیر پوشش این سازمان از نوع کود اوره بوده است.
وی گفت: هم اکنون ٣٠ تشکل به عنوان کارگزار در زمینه توزیع انواع نهاده های کشاورزی به ویژه انواع کودهای مورد نیاز کشاورزان استان فعال هستند.

* توزیع بیش از ١٥ هزار تن نهاده های دامی در استان خراسان شمالی
مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: در سال جاری، ١٥ هزار و ٧٠٥ تن انواع نهاده های دامی توسط شبکه تعاونی های روستایی و کشاورزی بین دامداران استان توزیع شده است.
ایرج ناصری مقدم اظهار کرد: این مقدار نهاده دامی شامل کنسانتره، جو، سبوس، سویا، ذرت، یونجه، کاه و کلش بوده است.
وی به تامین و توزیع نهاده های کشاورزی در سطح استان اشاره کرد و گفت: این شبکه در سال جاری تاکنون بالغ بر ٥٠٠ تن انواع بذرهای اصلاح شده گندم، جو ذرت و سایر بذور را در بخش کشاورزی استان توزیع کرده است.
خراسان شمالی با جمعیت 863 هزار نفری 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که بیش از 82 هزار بهره بردار در آن مشغول به فعالیت هستند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، جمیل زرگانی بیان کرد: حدود ۵۰۰ هزار تن گندم تولید خوزستان در فضای باز نگهداری می‌شد که باتوجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و همکاری استانداری، مدیریت بحران، هلال احمر و بسیج طی ۱۰ روز گذشته، بخش قابل توجهی از این حجم محصول به انبار‌های روباز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه برای تسریع در جابجایی گندم‌ها از ناوگان حمل کالای اساسی بندر امام خمینی (ره) کمک گرفته شد اظهار کرد: حدود ۴۵۰ هزار تن از گندم‌ها به فضای مسقف منتقل و کمتر از ۵۰ هزار تن گندم باقی مانده بود که با کاور ضد آب پوشش داده شدند.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان تصریح کرد: گندم‌های نگهداری شده در مناطق روباز در مناطق باوی و هویزه بود که با اقدامات انجام شده حفظ شدند و فقط میزان بسیار ناچیزی از محصول دچار خسارت شدند.

زرگانی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گندم خوزستان هنوز برداشت نشده گفت: مراکز تعاون روستایی بعد از بارندگی نیز آماده خرید گندم کشاورزان خوزستانی و حمل آنها به سیلو‌های مکانیزه هستند.

وی ادامه داد: گندم‌های موجود در مراکز روباز هم‌اکنون در حال حمل به مراکز مسقف هستند و احتمال می‌رود تا پایان امشب همه گندم‌ها منتقل شوند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵۶۸ هزار تن گندم توسط ۶۵ مرکز تعاون روستایی خوزستان خریداری شده و عمده محصول به مرکز مکانیزه و انبار‌های سرپوشیده منتقل شدند.

بارندگی و طوفان در روز‌های پنجشنبه و جمعه هفته گذشته، خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی برخی نقاط خوزستان وارد کرد و موجب آبگرفتگی معابر شد.

دیگر خبرها

  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • صادرات ۷۴ تُن محصولات کشاورزی از استان قزوین
  • صادرات ۷۴ تن محصولات زراعی، دامی و آبزیان در استان قزوین
  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • توزیع بیش از ۴۳ هزار تن انواع کود در استان قزوین
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی