Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:42:05 GMT

کار فرهنگی محور فعالیت‌های کمیته امداد است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۸۹۴۴۷

کار فرهنگی محور فعالیت‌های کمیته امداد است

کرمانشاه- قائم‌مقام کمیته امداد بر کار فرهنگی در این نهاد تاکید کرد و گفت: کار فرهنگی محور فعالیت‌های کمیته امداد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه، قائم‌مقام کمیته امداد در دومین دوره آموزشی معاونین و مدیران کمیته امداد استان کرمانشاه با تأکید بر کار فرهنگی در این نهاد، به تشریح سیاست‌های فرهنگی و حمایتی از نیازمندان پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید منصور برقعی، قائم‌مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه سیاست‌های فرهنگی باید در ارکان و اجزای این نهاد محرز و مشخص باشد، گفت: کار فرهنگی محور تمامی فعالیت‌های کمیته امداد است.

برقعی با تأکید بر اینکه خانوارهای تحت حمایت نیازمند باور هستند، افزود: توجه ویژه به تعلیم و تربیت خانوارهای تحت حمایت و ارتقای سطح آگاهی‌ و باورهای این خانوارها از نمود کار فرهنگی است.

وی بابیان اینکه این نهاد سیاست‌های فرهنگی و احسان و حمایت از نیازمندان را بر محور قرآن تنظیم‌کرده، عنوان کرد: نخستین بند از سیاست‌های حمایتی این نهاد از آیه ۳۶ سوره نساء با موضوع بسط، تعمیق و ترویج مسئولیت دینی و اجتماعی آحاد جامعه در برابر والدین، نیازمندان، مساکین، هم‌نشینان و درراه ماندگان اقتباس شده است.

قائم‌مقام کمیته امداد با اشاره به اینکه افراد خیر به‌منظور فرهنگ‌سازی عمومی باید مورد تشویق قرار گیرند، بیان کرد: در ادبیات دینی و اسلامی تکلیف افراد در برابر والدین و محرومان هرگز پایانی نداشته و این وظیفه تمام عمر همراه با انسان است.

سید منصور برقعی با یادآوری اینکه کمیته امداد با تجربیات چندین ساله خود مهارت بسیار زیادی در نظام مددکاری کسب کرده، افزود: فعالیت مددکاری این نهاد استوار بر رهنمودهای دین اسلام به منظور دلجویی و حمایت از افراد محروم و مستضعف جامعه است.

برقعی با بیان اینکه مددکاران کمیته امداد سردمداران کار فرهنگی و حافظان شان و منزلت خانوارهای تحت حمایت هستند، گفت: حمایت مبتنی بر شناسایی خانوارهای محروم یکی از اصول نظام مددکاری است.

وی با اشاره به اینکه برخی از خانوارهای محروم و نیازمند هرگز به این نهاد مراجعه نمی‌کنند و کمیته امداد موظف است در قالب نظام مددکاری این خانوارها را شناسایی و تحت حمایت قرار دهد، ادامه داد: خدماتی که این نهاد به خانوارهای مددجو ارائه می‌کند زمان‌دار و به‌منظور توانمندسازی این خانوارها ارائه می‌شود.

قائم‌مقام کمیته امداد با تأکید بر اینکه اگر ارحام و خویشاوندان برای رفع نیاز و فقر بستگان خود ورود پیدا کنند فقر و محرومیت در جامعه بسیار کمرنگ خواهد شد، عنوان کرد: کمیته امداد در نظام مددکاری بر خانواده محوری متکی و بر بازسازی پیوندهای آسیب‌دیده و روابط بین ارحام تأکید می‌کند.

سید منصور برقعی بابیان اینکه نظام مددکاری در این نهاد با آنچه در غرب متداول است تفاوت دارد، افزود: محور فعالیت مددکاری کمیته امداد تلاش برای رفع فقر و محرومیت خانوارهای مددجو است.

برقعی با اشاره به اینکه طبق آمارها بانوان سرپرست خانوار و سالمندان تحت حمایت بسیاری در کشور تنها زندگی می‌کنند، تأکید کرد: مددکاران باید به‌منظور افزایش امید به زندگی در این جمعیت حمایتی آنان را تشویق به ازدواج مجدد کنند چراکه ازدواج یکی از مسیرهای توانمندسازی این افراد است.

وی با یادآوری اینکه هیچ نهاد و ارگانی به‌اندازه کمیته امداد به محرومین و دهک‌های آسیب‌پذیر جامعه نزدیک نیست و به همین دلیل کمیته امداد مسئولیت خطیری را در مقابل جامعه تحت حمایت بر عهده دارد، گفت: تعامل این نهاد با قوای سه‌گانه به‌منظور جلوگیری از گسترش فقر خانوارهای تحت حمایت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برقرار می شود.

قائم‌مقام کمیته امداد با تاکید بر اینکه نوسانات ارزی و برخی سیاست‌گذاری‌ها بر ازدیاد فقر برای کمیته امداد تأثیر گذاشته و موجب آسیب دیدن دهک‌های پایین جامعه و فقرا می‌شود، عنوان کرد: یکی از وظایف این نهاد حمایت از اقشار آسیب پذیر در برابر این نوسانات است.

سید منصور برقعی با یادآوری اینکه اقدامات این نهاد به سمت‌وسوی وام های قرض‌الحسنه سوق داده‌شده است، بیان کرد: پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه موجب می‌شود خدمات این نهاد در زمان گسترده‌تری به خانوارهای محروم بسیاری ارائه شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۹۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ صالحی گفت: سامان‌دهی خدمات حقوقی مددجویان تحت حمایت و رسیدگی و رفع مشکلات حقوقی، صیانت از نهاد خانواده و ارائه خدمات مشاوره، مددکاری و حمایت‌های لازم حقوقی و قضایی از افراد و خانواده‌های نیازمند در کنار سایر خدمات توانمندساز، از رویکرد‌ها و اهداف مهم کمیته امداد در حوزه حقوقی است. در همین راستا سال گذشته ۱۰۱۶ نفر از مددجویان کمیته امداد استان زنجان خدمات حقوقی گرفتند.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت وکلای نیکوکاری در ارائه این خدمات، افزود: این نهاد به منظور حمایت همه جانبه از مددجویان، خدمات گسترده‌ای در زمینه مشاوره حقوقی، تنظیم لوایح، دفاع در محاکم قضایی (با همکاری وکلای نیکوکار، کانون وکلای دادگستری و مرکز مشاوران و وکلای قوه قضاییه) و ارائه آموزش‌های لازم به خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، نقش آموزش و آگاهی‌های مشاوره‌ای، حقوقی و برگزاری دوره‌های مرتبط را در زمینه توانمندسازی مددجویان تحت حمایت پیرامون مسائل حقوقی و قضایی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موثر دانست و گفت: این نهاد با برگزاری دوره‌های آموزشی و توزیع بروشور‌های حقوقی در جهت آگاه‌سازی مددجویان تحت حمایت اقدامات موثری انجام داده است.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان