Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل نیروگاه خیام گفت: در تابستان ۹۶ مشکلات بسیاری داشتیم ولی حمایت های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مالک محترم در کنار تلاش های نیروهای متخصص نیروگاه موجب شد تا از تابستان به خوبی بگذریم.

سید حسین قریشی مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی خیام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: امسال در پیک بار ضریب آمادگی تمامی نیروگاههای کشور بسیار خوب بود به طوری که این میزان آمادگی در طی دوران صنعت برق بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اغلب نیروگاههای حرارتی ایران ضریب آمادگی بالای 99 درصد در پیک تابستان 96 داشتند، گفت: ضریب آمادگی نیروگاه سیکل ترکیبی خیام در ایام پیک تابستان 96 به میزان 99.16 درصد بود که رقمی قابل توجه است.

قریشی دستیابی به این میزان ضریب آمادگی را در نیروگاهی که بیش از 20 سال در مدار بهره برداری است ناشی از تلاش های شبانه روزی و مستمر نیروهای متخصص نیروگاه دانست و گفت: از آنجایی که این نیروگاه در دهه سوم عمر خود به سر می برد بروز خروج اضطراری در زمان پیک که واحدها با تمامی توان در مدار بهره برداری هستند، اجتناب ناپذیر است؛ از سوی دیگر در سال گذشته ما تعمیرات اساسی داشتیم و در دو واحد نیروگاه نواقصی داشتیم که در تابستان موجب بروز خروج اضطراری شد، اما با فعالیت های شبانه روزی و تلاشی خستگی ناپذیر، نیروهای متخصص نیروگاه توانستند در مواردی که شاهد خروج اضطراری بودیم، در اسرع وقت واحد را به مدار بهره برداری بازگردانند.

وی ادامه داد: در شروع فصل پاییز طبق برنامه اعلام شده هنوز تولید واحدها را متوقف نکرده ایم اما به دنبال آن هستیم که با تمهیداتی که در جلسات مشترک با مجموعه شرکت تولید برق حرارتی و مالک نیروگاه داریم، با حل مشکلات پیش رو، هر چه سریعتر تعمیرات دوره ای واحدها را آغازکنیم.

مدیرعامل نیروگاه سیکل ترکیبی خیام با بیان اینکه عملکرد خوب نیروگاه در تابستان 96 نشان از عدم وجود مشکلات ندارد، گفت: در تابستان 96 هم مشکلات بسیاری داشتیم ولی حمایت های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مالک محترم در کنار تلاش های نیروهای متخصص نیروگاه موجب شد تا از تابستان به خوبی بگذریم.

وی افزود: هم اکنون نیز امیدواریم که با حمایت های شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مالک محترم نیروگاه، مشکلات جاری کاهش یافته و با انجام به موقع تعمیرات دوره ای بتوانیم تابستان 97 نیز شاهد آمادگی بالای واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی خیام در روزهای پیک مصرف برق باشیم.

انتهای پیام/

R32317/P1012122/S7,80/CT1 موضوعات مرتبط شرکت تولید برق حرارتی

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  مجتبی خیام نکویی افزود: میانگین برداشت گندم آبی از هر هکتار ۴ تن و ۴۰۰ کیلوگرم است که اگر به این میزان یک تن اضافه شود تولید گندم به ۱۱ میلیون تن می‌رسد.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور  افزود:  برداشت گندم دیم از ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار به یک تن و ۴۰۰ کیلوگرم رسیده است که اگر این مقدار به ۲ تن افزایش یابد مجموع تولید گندم دیم هشت میلیون تن خواهد شد.
به گفته خیام نکویی، نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن و برای صنف و صنعت یک و نیم میلیون تن است که در مجموع نیاز کشور به گندم ۱۳ و نیم میلیون تن است.
خیام نکویی گفت: از مجموع ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در کشور ۷۰۰ شرکت در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند که هفت درصد را شامل می‌شود و این تعداد باید به ۲۰ درصد برسد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • کاهش ۱۵ درصدی تلفات برق در استان کرمانشاه
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم