Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: مرز رسمی خسروی با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی زمینی خاورمیانه، مهیای تردد زائران اربعین حسینی است و هم اکنون زیرساخت های لازم و خوبی برای پذیرش زائران در این مرز رسمی فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه ستاد اربعین که با حضور محمدحسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و هیات همراه در مرز رسمی خسروی برگزار شد، افزود: پیاده روی بزرگ اربعین بزرگترین همایش معنوی جهان اسلام است و از این رو دستگاه های مختلف دولتی و مدیران استانی و شهرستان قصرشیرین به طور جدی برای ایجاد زیرساخت های لازم و بسترهای تردد زائران شبانه روزی پای کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به بیست و یکمین روز کاری خود در استان کرمانشاه و ششمین سفر خود به قصرشیرین، بیان کرد: جنب و جوش و نشاط و پویایی خاصی در شهرستان حاکم شده و اقدام های بسیار خوبی در این مدت صورت گرفت که همگی ناشی از برکت های اربعین حسینی است.
وی از جدیت و تلاش همه دستگاه ها در بحث اربعین و ایجاد زیرساخت های لازم برای تردد زائران در مرز رسمی خسروی قدردانی کرد و افزود: استان های معین در مرز خسروی مستقر شده اند اما انتظار داریم که قوی تر وارد عمل شوند.
استاندار کرمانشاه، همچنین خواستار نصب 200 چشمه دیگر سرویس بهداشتی و استقرار اتوبوس ها برای جابه جایی زائران در مرز خسروی شد.
بازوند، اقدام های شهرداری تهران و دیگر دستگاه ها را در بحث فضا سازی شهرستان قصرشیرین و ایجاد زیرساخت های لازم در مرز خسروی را مثبت ارزیابی کرد.

**امکانات لازم برای تردد زائران در مرز خسروی فراهم است
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: امکانات موجود در مرز و پایانه بین المللی خسروی در شهرستان قصرشیرین برای تردد زائران اربعین حسینی مطلوب است.
داود کشاورزیان افزود: ناوگان حمل و نقل جاده ای برای تسهیل در تردد زائران در حال احداث و بهسازی مسیر است و نیروها به صورت جدی و شبانه روزی پای کار هستند.
وی ادامه داد: آسفالت انجام شده در مسیر قصرشیرین به مرز خسروی نیز بعد از اربعین تجدید روکش آسفالت می شود.
وی از افزایش 12 گیت گذرنامه جدید در مرز خسروی خبر داد و افزود: هم اکنون 29 گیت ورود و خروج زائران با 58 کاربر در محل پایانه مسافری مرز خسروی فعال است.

**نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس نیز خواستار حمایت مسئولان و پشتیبانی شهرداری تهران و دیگر استان های معین از شهرداری های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب شد و گفت: با توجه به شبانه روزی نبودن تردد زائران از مرز خسروی، عده ای ممکن است در شهرهای همجوار اسکان یابند که لازم است تمهیدات لازم در این زمینه اتخاذ شود.
فرهاد تجری، در ادامه از تلاش دستگاه های عضو ستاد اربعین که همه بسترهای لازم را برای تردد زائران در مرز خسروی فراهم کرده اند، قدردانی کرد.
وی همچنین روحیه استاندار پرتلاش کرمانشاه را که باعث نشاط ، پویایی و تحرک در مجموعه استان شده، قابل قدردانی دانست و گفت: تلاش های مجموعه مدیران ارشد وزارت کشور در توجه خاص به مرزها و مناطق مرزی جای تقدیر است.

**تلاش دستگاه های عضو ستاد اربعین برای آماده سازی مرزهای خسروی و منذریه عراق
فرماندار قصرشیرین نیز در ادامه جلسه ستاد اربعین گفت: دستگاه های عضو ستاد اربعین در مرز خسروی و منذریه به طور جدی پای کار هستند تا بسترهای لازم را برای خدمات رسانی به زائران اربعین انجام دهند.
فرامرز اکبری افزود: مجموعه نیروهای مسلح در مرز خسروی تلاش شبانه روزی دارند و دستگاه های مختلف را برای ایجاد زیرساخت های لازم حمایت و پشتیبانی می کنند.
وی، احداث توقفگاه خودرو در بیش از 150 هکتار زمین در چند نقطه با ظرفیت بیش از 60 هزار دستگاه خودرو در قصرشیرین و مرز خسروی، نصب سرویس های بهداشتی، تجهیز بیمارستان و درمانگاه شبانه روزی مرز خسروی و استقرار دستگاه های خدمات رسان و امدادی را از جمله اقدام های صورت گرفته در بحث ایجاد و تقویت زیرساخت های اربعین در قصرشیرین عنوان کرد.
وی، برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری زائران و همچنین استقرار آمبولانس ها و مرکز فوریت پزشکی در مسیر مرز خسروی، افزایش گیت های گذرنامه، بهسازی مسیر قصرشیرین به خسروی و تامین روشنایی و آب را از دیگر اقدام ها در ایجاد و تقویت زیرساخت های اربعین اعلام کرد.
وی با تقدیر از تلاش شهرداری تهران در بحث آماده سازی شهر قصرشیرین و مرز خسروی بر لزوم استقرار 200 چشمه جدید سرویس بهداشتی تاکید کرد.
وی گفت: قصرشیرین ویترین نظام و پیشانی و آبروی کشور است و از این رو نیازمند حمایت و توجه مسئولان برای ایجاد امکانات لازم و بهسازی و عمران شهری است.
سردار منوچهر امان اللهی و سردار لطفعلی پاکباز فرماندهان انتظامی و مرزبانی استان کرمانشاه نیز در سخنانی خواستار ایجاد زیرساخت های لازم و لزوم رایزنی با طرف عراقی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی شدند و از آمادگی کامل مجموعه پلیس و مرزبانی برای خدمات رسانی به زائران اربعین در بحث تامین نظم و امنیت این همایش بزرگ و رویداد مهم سیاسی خبر دادند.
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، استاندار کرمانشاه، نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و اعضای ستاد اربعین استان کرمانشاه امروز از زیرساخت های مرز خسروی بازدید کردند.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار است امسال 500 هزار تن از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق 190، نجف 380، کربلا 300، کاظمین 203 و تا سامرا 326 کیلومتر فاصله دارد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۷۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود

رضا کریمی، معاون توسعه کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در ارائه مشخصات کلی کتابخانه‌های سیار استان، گفت : در استان، سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود، داریم.

وی منابع کتابخانه شهدای گمنام را ۴ هزار و ۸۷ نسخه اعلام کرد و گفت: کتابخانه سیار شهدای گمنام ۵۵۰ نفر عضو با کارت عضویت فعال دارد که براساس برنامه زمانبندی شده به هشت روستای شهرستان خدمات ارائه می‌دهد.

معاون توسعه کتابخوانی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: کتابخانه شهدای بازی‌دراز با ۴ هزار و ۴۱۱ نسخه کتاب و نشریه و ۵۳۹ نفر عضو به هشت روستا و عشایر مستقر در حومه شهرستان خدمات‌رسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه کتابخانه پیک دانایی جوانرود ۲ هزار و ۸۳ نسخع منابع دارد، افزود: این کتابخانه با ۱۶۹ عضو فعال به ۵ روستا خدمات ارائه می‌دهد که فعلا به دلیل استعفای کتابدار آن تا زمان جذب نیروی جدید، فعالیتی ندارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • آغاز آماده‌سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیرهای منتهی برای اربعین حسینی