Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-03@04:08:23 GMT

خطر دارایی‌های سمی در کمین بانک ها

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۲۹۰۲۵۷

خطر دارایی‌های سمی در کمین بانک ها

رئیس کل سابق بانک مرکزی گفت: مطالبات بانک ها یا بخش قابل توجهی از دارایی بانک ها به دارایی سمی و کم بازده یا حتی بی بازده تبدیل شده که به ایجاد مشکل برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، محمود بهمنی در خصوص بنگاهداری بانک ها گفت: دولت بابت بدهی های خود به بانک ها، کارخانه واگذار کرد، این در حالی است که بیشتر کارخانه های واگذار شده، زیان ده بودند که این موضوع به چالشی برای بانک ها تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سهیم بودن دولت در موضوع بنگاهداری بانک ها ادامه داد:گاهی بانک ها برای وصول مطالباتشان می روند و کارخانه ها را  تملیک می کنند این در حالی است که اگر کارخانه ها عملکرد مناسبی داشتند مالکان به کار خود ادامه می دادند بنابراین در اثر این فرایند بانک ها با هزینه هایی نیز روبرو می شوند.   

رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود:مطالبات بانک ها یا بخش قابل توجهی از دارایی بانک ها به دارایی سمی و کم بازده یا حتی بی بازده تبدیل شده که به ایجاد مشکل برای اقتصاد کشور تبدیل شده است.

لزوم دقت در تعیین قیمت شرکت های مشمول واگذاری

بهمنی در ادامه به خانه ملت گفت:طرح های نیمه کاره در کشور بالا بوده و حدود 600 هزار میلیارد تومان برآورد می شود، این در حالی است که بودجه دولت محدود است و تنها می توان حدود 35 هزار میلیارد تومان منابع مالی برای انجام پروژه های عمرانی هزینه کرد. بنابراین باید واگذاری کارخانه  ها صرفا به بخش خصوصی باشد.

وی تصریح کرد:نباید ارزیابی ها در زمینه تعیین قیمت برای واگذاری شرکت ها به نحوی باشد که مشتری برای کارخانه پیدا نشود بنابراین دولت باید با حسن نیت، این جسارت را داشته باشد که واگذاری شرکت ها به صورت صحیح انجام شود تا به درآمد قابل توجه دست یابد.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:با طی کردن روند واگذاری صحیح، دولت می تواند از دارایی های بی بازده رها شود.

منبع: تسنیم ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۰۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • حمایت قوه قضائیه از اقدامات دولت
  • بهترین تبلیغات برای لباس فروشی (8 روش رایگان و زود بازده)
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • لازم است دغدغه مسکن برای کارگران رفع شود/ هیچ کارخانه‌ای نباید تعطیل شود
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • کارنامه دولت در مازندران/ بازگشت کارخانه های ورشکسته به تولید