Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز حقوق بشر بحرین اعلام کرد،‌ پنج زن فعال بحرینی در اعتراض به بدرفتاری با آنها در زندان و ایجاد موانع شیشه‌ای برای ممانعت از ارتباط آنها با ملاقات‌کنندگان اعتصاب غذا کردند. همچنین در یک حمله به اتوبوس حامل نیروهای پلیس تعدادی پلیس کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، موسسه حقوق بشر و دموکراسی بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار تن از زندانیان زن شهر "عیسی"که اعتصاب غذا کرده بودند در روز چهارم از اعتصاب خود نیاز به مراقب‌های پزشکی پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعالان زندانی خواهان توقف بدرفتاری با آنها از سوی زندانبانان و برداشتن موانع شیشه‌ای در ملاقات‌ها شدند.

در ماه آوریل پارلمان بحرین موافقت کرد که دادگاه‌های نظامی به محاکمه غیرنظامیان متهم به اقدامات "تروریستی" بپردازند. این در حالی است که قانون این کشور معنای واژه "تروریسم" را به شکل شفاف توضیح نمی‌دهد.

مقامات این کشور از زمان بالا گرفتن موج اعتراضات در ۲۰۱۱ تدابیر سختی علیه مخالفان سیاسی اتخاذ کردند.

از سوی دیگر وزارت کشور بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی در یک اقدام "تروریستی" با استفاده از بمب دست ساز اتوبوس حامل نیروهای پلیس در مسیر منطقه "جدحفص" در شمال کشور را هدف قرار دادند که در پی آن یک پلیس کشته و هشت تن دیگر زخمی شدند.

پیشتر وزارت کشور بحرین اعلام کرده بود: در یک حمله به اتوبوس نیروهای پلیس تعدادی از اعضای پلیس زخمی شدند.

وزارت کشور بحرین درباره ماهیت این حمله توضیح نداد.

این دومین حمله به پلیس بحرین در ماه اکتبر است که در حمله اول در اوایل ماه مذکور نیز پنج پلیس در انفجاری در روستای "بدیع" زخمی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند

شبکه اسکای نیوز انگلیس گزارش داد که چهار نفر در نزدیکی ایستگاه مترو در شمال شرق لندن با چاقو زخمی شدند. پلیس انگلیس نیز از دستگیری یک مرد ۳۶ ساله خبر داده و از مردم محلی خواست تا از دستورات افسران پلیس در محل را اجرا کنند.

براساس گزارش النشره، فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی مردی را نشان می‌دهد که قمه‌ای را در لینگ کلوز در نزدیکی ایستگاه MRT حمل می‌کند. سازمان حمل و نقل لندن گفت که این ایستگاه متروی لندن به دلیل تحقیقات پلیس در منطقه بسته شده است و پلیس، آمبولانس و آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

روزنامه تلگراف انگلیس در همین راستا گزارش داد: پلیس گفت که اندکی قبل از ساعت ۷ صبح با آنها تماس گرفته شد تا گزارش شود که یک وسیله نقلیه به داخل خانه ای وارد شده است و افرادی در همین محل چاقو خورده اند.

تلگراف گفت که دو تن از این افرادی که چاقو خوردند افسر پلیس لندن هستند که با قمه مورد حمله قرار گرفتند. با این وجود پلیس لندن می گوید به نظر نمی‌رسد این حادثه مرتبط با تروریسم باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت
  • کشته شدن ۴ افسر آمریکایی بر اثر تیراندازی در کارولینای شمالی
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • در حمله با چاقو در لندن ۴ نفر زخمی شدند
  • فیلم/ تصادف اتوبوس در پرو با ۳۸ کشته و زخمی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • اذعان ارتش صهیونیستی به کشته و زخمی شدن 3 نظامی خود در غزه
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد