Web Analytics Made Easy - Statcounter

پول‌نیوز - لاگارد با مخالفت ترامپ درباره نقض «پیمان آب و هوایی» پاریس گفت:اگر دنیا نتواند برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم درستی بگیرد انسان‌ها از شدت گرما برشته و بریان خواهند شد وآینده‌ای تاریک در پیش خواهیم داشت.»

کریستین لاگارد رئیس صندوق بین‌المللی پول هشدار داده است که اگر جهان درباره مقابله با تغییرات آب و هوایی و نابرابری شکست بخورد جهان به دردسر بزرگی گرفتار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خانم لاگارد در کنفرانسی در ریاض گفته است:«ما اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم در 50 سال آینده آینده‌ای تاریک در پیش خواهیم داشت».

وی گفت: اگر دنیا نتواند برای مقابله با تغییرات آب و هوایی تصمیم درستی بگیرد انسان‌ها از شدت گرما برشته و بریان خواهند شد.

در سال 2015 حدود 195 کشور جهان توافق‌نامه آب و هوایی پاریس را امضا کردند که اهدافی را برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای معین کرده بود و از افزایش دمای کره زمین جلوگیری کند، طی 50 سال گذشته دمای کره زمین 2 درجه افزایش یافته است اما دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرده است که طی فرایند 3 ساله از این توافق عقب خواهد کشید.

ترامپ معتقد است که شرکت در توافق آب و هوایی پاریس می‌تواند بر اقتصاد این کشور تأثیر منفی بگذارد. این اقدام ترامپ با انتقاداتی از سوی رهبران جهانی و فعالان محیط زیست مواجه شد به طوری که بان‌کی‌مون دبیرکل سابق ملل متحد با متهم کردن ترامپ گفته است ترامپ در نقطه اشتباره تاریخ ایستاده است.

رئیس صندوق بین‌المللی پول همچنین به رفع نابرابری زن و مرد در کشورها تأکید کرد چه آنهایی که این نابرابری را دارند و چه آنهایی که هنوز این نابرابری را ندارند. در صورتی که دنیا بخواهد آینده‌ای روشن برای خود ترسیم کند لازم است که نگرانی‌ها در برابر نابرابری زن و مرد را برطرف کند.

وی پیش‌بینی کرد که طی 50 سال آینده نفت جهان به جایگاه دوم کالایی تبدیل نزول کند.

در بیانیه‌ای که صندوق بین‌المللی پول صادر کرده بود از تلاش عربستان برای اصلاحات تمجید کرده و این اقدام را به عنوان اقدام اقتصادی مناسب در برابر کاهش قیمت نفت مطرح کرد.

لاگارد همچنین در بیانیه‌ای با اشاره به تصمیم اخیر عربستان درباره اجازه به زنان برای رانندگی اعلام کرد: عربستان اصلاحاتی را برای کاهش مقاومت‌ها برای ورود زنان به بازار در دستورکار دارد.

وی افزود: بخش‌های خصوصی زنان هم می‌توانند با محرک‌های مالی تقویت شوند.

منبع: پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ببینید | انتقاد پیمان یوسفی از روند برکناری علی خطیر و خوشحالی مربی استقلال از این خبر روی آنتن زنده تلویزیون!
  • مخالفت سوئد با تحقیقات بین‌المللی درباره انفجار «نورد استریم»
  • (ویدئو) ترامپ برای آتش نشانان نیویورک پیتزا برد
  • تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی / مخالفت مردم با قطع درختان + ویدئو
  • (ویدئو) تجمع اعتراضی مردم در پارک لاله علیه زاکانی؛ مخالفت‌ها با قطع درختان
  • حمایت بازیکن استقلال از زنان پرسپولیسی؛ احترام واجب است! + عکس
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان