Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ترافيک اين روزهاي تهران سايه خود را هر روز گسترده‌تر مي‌کند و حالا ساکنان شهرهاي اطراف پايتخت براي ورود به شهر حداقل بايد چهار ساعت در جاده‌ها انتظار بکشند.
خبرگزاري مهر، گروه استان‌ها: هر روز بايد 3 الي 4 ساعت از زمان خود را در مسير منزل تا محل کار سپري کنند، اين زمان البته در روزهاي شلوغ و ساعات پيک تردد بيشتر هم مي‌شود و افرادي که به هر دليل مجبورند روزانه به تهران رفت‌وآمد کنند، بايد 12 الي 20 درصد عمر خود را در حالي در مسير کار، دانشگاه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هدر دهند، که عامل بخش اعظمي از آن ترافيک ورودي‌هاي پايتخت است.
«ترافيک سنگين» واژه آشنايي براي حاشيه‌نشينان و ساکنان شهرک‌ها و شهرهاي اطراف تهران است، معمولاً روزهاي شهر خود را نمي‌بينند، قبل از طلوع آفتاب از خانه بيرون زده و پس از غروب آفتاب بازمي‌گردند، چاره‌اي جز اين ندارند، البته «ترافيک سنگين» مختص تهران نيست و معضل همه کلان‌شهرهاي کشور شده است، اما ترافيک تهران، معنايي فراتر دارد، بايد در اين ترافيک سنگين معطل‌مانده باشيد، تا تفاوت ترافيک تهران با ديگر نقاط کشور را احساس کنيد.
حضور در تهران، براي تفريح نيست، کمبود امکانات تحصيلي و يا نبود شغل، خدمات درماني و بسياري از امکانات ديگر در شهرهاي اطراف تهران حاشيه‌نشينان را مجبور به حضور در پايتخت مي‌کند.
حضور در تهران، براي تفريح نيست، کمبود امکانات تحصيلي و يا نبود شغل، خدمات درماني و بسياري از امکانات ديگر در شهرهاي اطراف تهران حاشيه نشينان را مجبور به حضور در پايتخت مي کند
« اين داستان هر روز است، از 5 صبح در ترافيک انديشه، بعد از شهر قدس بايد بمانيم، اين ترافيک در کل کشور مشابه ندارد، فقط بايد صبور باشيم، مسئولان هر روز وعده مي‌دهند، اما تاکنون عملي نديديم»، اين را يکي از افرادي که کارمند اداره‌اي در تهران است، به خبرنگار مهر مي‌گويد.
وي که حدود 44 سال سن دارد و ساکن غرب تهران و شهرستان شهريار است، دليل خستگي‌هاي هرروزش را ترافيک بي‌حدوحصر مسير رفت‌وبرگشت به تهران مي‌داند.
3 سال است کارم تحمل ترافيک شده است
اکرم يکي ديگر از اين افراد است، البته او براي تحصيل در دانشگاه از رباط‌کريم به تهران مي‌رود، او مي‌گويد: در انتخاب واحد سعي مي‌کنم 8 صبح کلاس برندارم، اما خوب گاهي اوقات واقعاً چاره‌اي نيست، مجبور مي‌شوم.

سرش را برمي‌گرداند، درحالي‌که در ترافيک گير کرده است، نيم‌نگاهي به بيرون از شيشه خودرو انداخته و با بي‌ميلي پاسخ مي‌دهد: «اگر 8:15 هم به کلاس برسم استاد اجازه ورود نمي‌دهد.»
اين را مي‌گويد و ادامه مي‌دهد: 3 سال است کارم همين شده که ترافيک را تحمل‌کنم، فقط يک سال ديگر مانده، ليسانس را بگيرم ديگر ادامه تحصيل نمي‌دهم، وضع ترافيک هرروز بدتر مي‌شود.
محمد هم هرروز از ورامين به تهران مي‌آيد و برمي‌گردد، دلش پر است و مي‌گويد « قبلاً در شهر خودم يک مغازه داشتم، ماهيانه 800 هزار تومان کرايه مي‌دادم، ولي با سرمايه بالاي 15 ميليون تومان، درآمد ماهيانه‌ام يک‌ميليون و 500 هزار تومان بود، که پس از کسر کرايه و مخارج آب و برق و حق اتحاديه و ... برايم 400 هزار تومان مي‌ماند، با اين پول نمي‌توانستم خرج زندگي با يک فرزند کوچک را بدهم، حالا مجبورم به تهران رفته و کار کنم.»
ساعات قطارها هر 3 ماه يک بار عوض مي‌شود، تاخير فراوان دارند، آن قدر شلوغ هستند که اگر 10 دقيقه قبل از ورود قطار در ايستگاه نباشيم، تا تهران بايد سر پا بايستيموي درحالي‌که چهره خسته‌اي دارد، مي‌گويد: حالا مجبورم با قطار به تهران بروم و برگردم، اين تازه اول مشکلات است، ساعات قطارها هر 3 ماه يک‌بار عوض مي‌شود، تأخير فراوان دارند، آن‌قدر شلوغ هستند که اگر 10 دقيقه قبل از ورود قطار در ايستگاه نباشيم، تا تهران بايد سر پا بايستيم و اين خستگي‌هايمان را افزايش مي‌دهد، اگر هم با خودرو رفت‌وآمد کنيم، بايد در ترافيک سرسام‌آور قلعه‌نو معطل شويم.
کم‌تر کسي را مي‌بينيد، که با رضايت راه دور تهران تا شهرک اقماري محل زندگي‌اش را طي کند، اين افراد مجبورند، که به تهران بروند و همين اجبارها ترافيکي را سبب مي‌شود، که گريبان حدود 3 ميليون نفر از مردم استان تهران را مي‌گيرد.
12 هزار ميليارد خسارت هدر رفت وقت مردم در تردد به پايتخت
نويسنده مقاله برتر شانزدهمين کنفرانس بين‌المللي مهندسي حمل‌ونقل و ترافيک کشور در خصوص ميزان ترددها به تهران و نيز صرف هزينه‌هاي عمومي و وقت افراد، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طبق آمارهاي مسئولين روزانه 650 هزار وسيله نقليه به تهران تردد مي‌کنند، اين خودروها شامل خودروهاي سواري و نيز وسايل نقليه عمومي هستند، که اگر حساب کنيم، هر خودرو به‌طور متوسط 5 سرنشين داشته باشد، روزانه 3 ميليون و 250 هزار نفر از اين طريق به تهران آمدوشد مي‌کنند.

سمانه شمس با بيان اين‌که اگر هرکس در مسير تردد به تهران به‌طور متوسط 3 ساعت وقت صرف کند، روزانه 9 ميليون و 750 هزار ساعت زمان صرف تردد به تهران مي‌شود، تأکيد کرد: اگر اين عدد را در 330 روز سال (با کسر تعطيلات نوروز و ديگر تعطيلات خلوتي تهران) ضرب کنيم، به عدد 3 ميليارد و 217 ميليون و 500 هزار ساعت هدر رفتن عمر براي تردد به تهران مي‌رسيم، اغلب افرادي که به تهران رفت‌وآمد مي‌کنند داراي سنين بين 18 الي 45 سال هستند و ما با احتساب کارکرد روزانه 8 ساعت، درواقع به‌اندازه کارکرد 13 ميليون و 406 هزار و 250 کارگر در سال در حال تباه کردن بهترين زمان عمر نيروي آماده کار و جوان کشور هستيم و اين امر به‌هيچ‌وجه منطقي نيست.
اين استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر اين ميزان را با حداقل دستمزد يک کارگر در سال 96، يعني 929 هزار و 931 تومان بسنجيم، در سال 12 هزار و 466 ميليارد و 887 ميليون تومان خسارت وارده به کشور ازنظر هدر رفت وقت نيروي کار و عمر مفيد در کشور خواهد شد و اين رقم آن‌قدر زياد است، که به بررسي جدي راهکارهاي کاهش ترافيک بپردازيم و ديگر نياز به محاسبات خسارات واردشده ازنظر تخريب محيط‌زيست و مصرف بنزين نباشد.
وي گفت: محورهاي مواصلاتي منتهي به تهران اصلاً پاسخگوي اين حجم تردد خودرو نيستند، اين امر زماني بسيار بغرنج‌تر مي‌شود، که بدانيم، بخش اعظمي از اين ترددها در ساعات 7 الي 10 و 14 الي 22 صورت مي‌پذيرد، درواقع ما داريم به‌سادگي مقدار زيادي بنزين و زمان را در ترافيک هدر مي‌دهيم.
اغلب محورهاي مواصلاتي ورودي به تهران 8 ساعت قفل مي‌شوند
شمس با بيان اين‌که نمي‌توان گفت: اغلب محورهاي مواصلاتي منتهي به پايتخت در تمام ساعات شبانه‌روز قفل مي‌شوند، اضافه کرد: اما در بهترين حالت بايد بپذيريم، ساعات 7 الي 9 و 14 الي 20 سرعت متوسط حرکت خودروها در محورهاي مواصلاتي منتهي به پايتخت 10 الي 30 کيلومتر بر ساعت است و اين يعني اين محورها حداقل 8 ساعت در شبانه‌روز قفل مي‌شوند.
روزانه 20 تا 25درصد خودروهاي موجود از شهرهاي اقماري وارد تهران مي‌شوندوي گفت: البته نبايد توقع داشت که معابر بر اساس ميزان تردد در ساعات پيک طراحي شود، چراکه هيچ جاي دنيا چنين طراحي وجود ندارد، اما بايد با برنامه‌ريزي‌هاي دقيق، ساعات پيک ترافيک را کاهش داد.
به گفته رئيس پليس راهنمايي و رانندگي شهر تهران، روزانه 20 تا 25درصد خودروهاي موجود از شهرهاي اقماري وارد تهران مي‌شوند، حال اين تعداد را به 4 ميليون خودرو شماره‌گذاري شده در شهر تهران تا سال 95 اضافه کنيد، تا بدانيد منشأ 18 ميليون سفر روزانه تهران کجا است.

رئيس پليس‌راه غرب استان تهران در خصوص ميزان تردد وسايل نقليه در غرب اين استان به خبرنگار مهر گفت: روزانه 605 هزار تردد در حوزه استحفاظي غرب استان تهران صورت مي‌گيرد و از اين تعداد 98 هزار تردد در آزادراه تهران- قم و 102 هزار تردد مربوط به آزادراه تهران-ساوه است.
سرهنگ حامد محمودي بيشترين ساعت تصادفات در غرب تهران را در ساعات 14 الي 16 و 18 الي 20، دانست و گفت: در اين ساعات به دليل تعويض شيفت و پايان کار ميزان تردد بيشتر بوده و بيشترين تصادفات را شاهد هستيم.
کشورهاي پيشرفته تمرکززدايي از پايتخت را انجام داده‌اند
رئيس اسبق پليس‌راه کشور نيز در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: زماني که ترافيک سنگين است، سرعت کاهش‌يافته و تصادفات جرحي و منجر به فوت کاهش مي‌يابد، اما در چنين شرايطي شاهد ميزان تصادفات خسارتي هستيم، چراکه خودروها زماني که با سرعت 5 کيلومتر بر ساعت حرکت مي‌کنند، تصادفات مرگبار نخواهند داشت.
وي سپس به ترافيک سنگين محورهاي مواصلاتي اشاره کرد و گفت: محورهاي مواصلاتي منتهي به تهران، اغلب ساعات روز داراي ترافيک نيمه سنگين و سنگين هستند، پليس هم نقش زيادي در کاهش بار ترافيک نمي‌تواند داشته باشد، عرضه و تقاضا دست نهادهاي ديگر است، زماني که ما طوري در شهر تهران برنامه‌ريزي مي‌کنيم، که همه از کرج، شهريار و انديشه براي کار مجبورند، به تهران بيايند، پس بايد انتظار ترافيک وحشتناک را نيز داشته باشيم.
سرهنگ عليرضا اسماعيلي ادامه داد: پليس مي‌تواند با اقدامات انتظامي، کمي از شدت ترافيک بکاهد و درصد پاييني در کاهش آن نقش داشته باشد، اما اتفاق خيلي جدي با کار پليس در کاهش ترافيک رخ نمي‌دهد،
وي گفت: براي کاهش ترافيک تهران چاره‌اي جز تمرکززدايي از پايتخت و ارائه خدمات سطح بالاي بيمارستاني و درماني، اشتغال‌زايي و ...در شهرستان‌ها نداريم، اگر به ترمينال‌هاي تهران مراجعه کنيد، مشاهده مي‌کنيد که انگيزه بسياري از مسافرت‌ها به تهران درمان است، چراکه بهترين بيمارستان‌ها در اين شهر است، زماني که بهترين بيمارستان قلب را در اميرآباد تهران و در وسط دود مي‌سازيم، بايد ترافيک را شاهد باشيم، بايد سياست کنوني را وارونه کنيم تا شاهد مهاجرت معکوس از تهران باشيم.

اين عضو هيئت‌علمي دانشگاه افزود: بايد منابع جذب سفر به تهران کاهش يابد، هرچقدر بتوانيم اماکن و سازمان‌هاي غيرضروري را از تهران خارج کنيم در کاهش ترافيک موفق‌تر هستيم، يکي از عوامل سفر به تهران تحصيل است، دليلي ندارد بهترين دانشگاه‌هاي کشور در تهران باشد، اگر اين دانشگاه‌ها به اطراف پايتخت منتقل شوند حجم قابل‌توجهي از ترددها به پايتخت کاهش خواهد يافت، اين اتفاق در کشورهاي پيشرفته مانند آلمان افتاده است، قرار نيست همه دانشگاه‌هاي خوب در برلين و هامبورگ باشد، آنکارا پايتخت ترکيه است، اما بسياري از امکانات اين کشور در استانبول جمع شده است و همين عامل تمرکززدايي است، در استراليا کسي به کانبرا نمي‌رود، مراجعه‌کنندگان به سيدني و يا ملبورن مي‌روند، اما در ايران همه‌چيز در تهران خلاصه مي‌شود، اين پارادايم بايد تغيير کند.
وي اضافه کرد: ما همه شهربازي‌ها و سينماهاي خوب را در تهران جمع کرده‌ايم، پس طبيعي است، که افراد مختلف به تهران تردد کنند، علاوه بر آن جمعيت خود تهران نيز افزايش‌يافته و ترافيک درون‌شهري نيز سرسام‌آور باشد.
کار فرهنگي درزمينهٔ تمرکززدايي از پايتخت
اسماعيلي با تأکيد بر کار فرهنگي درزمينهٔ تمرکززدايي از پايتخت، افزود: متأسفانه برخي افراد فکر مي‌کنند، تهراني بودن منزلت است، بايد در اين خصوص جامعه‌شناس‌ها ورود کنند و کار فرهنگي انجام دهند.
وي سپس به حمل‌ونقل عمومي به‌عنوان يکي از اقدامات مهم جلوگيري از ترافيک تهران اشاره کرد و افزود: بايد ناوگان حمل‌ونقل عمومي طوري باشد، که علاقه مردم براي استفاده از وسيله شخصي کاهش يابد، زماني که خيابان‌ها خلوت شود، هم تصادف کم‌تر شده و نيز آلودگي کاهش مي‌يابد.
رئيس اسبق پليس‌راه کشور گفت: حمل‌ونقل عمومي بايد 4 بعد سرعت، امنيت، ارزاني و قابليت دسترسي را داشته باشد، به‌موازات اين امر نيز آمايش سرزميني را تغيير دهيم و خدمات ارائه‌شده در تهران برابر و حتي پايين‌تر از شهرهاي اطراف باشد، اين اقدامات نياز به هزينه زيادي ندارد و تنها مديريت مي‌خواهد.
وي با بيان اين‌که به‌عنوان‌مثال، نبايد به بيمارستان‌هاي جديد در تهران مجوز داد، افزود: بيمارستان‌هاي جديد فقط بايد در شهرهاي ديگر راه‌اندازي شود.

اسماعيلي سپس به حمل‌ونقل پاک اشاره کرد و اظهار داشت: بايد معابر را طوري طراحي کنيم، که علاقه مردم به پياده‌روي نيز افزايش يابد، به‌عنوان‌مثال پياده‌روها عريض، روشن و جذاب طراحي شود، تا مردم به پياده‌روي علاقه‌مند شوند، اين يک اصل در دنيا است و به تعامل اجتماعي مردم و نيز سلامت آن‌ها کمک مي‌کند.
4 خسارت عمده ترافيک
بنابراين 4 خسارت عمده افزايش تصادفات به نسبت افزايش تردد، آسيب عمده به محيط‌زيست و هدر رفتن سوخت و وقت مردم، خسارات عمده‌اي است که بر اثر ترافيک شديد و تردد بيش از ظرفيت وارد مي‌شود، حال راه‌حل چيست و بايد براي ترافيک سنگين محورهاي مواصلاتي منتهي به پايتخت چه کرد.
يک محقق ترافيک و مهندسي حمل‌ونقل در اين خصوص 4 راهکار عمده تمرکززدايي از تهران، افزايش محورهاي مواصلاتي ورودي به پايتخت و نيز ارتقاي حمل‌ونقل عمومي و انتقال بخش عمده‌اي از تردد در جاده‌ها به حمل‌ونقل ريلي را کارساز مي‌داند و مي‌گويد: بايد اين راهکارها به‌طور موازي با هم انجام شود تا بتوان از آن‌ها نتيجه گرفت.
تعطيلي مدارس راهکار مقابله با آلودگي هوا نيست بلکه بايد اقدامات مثبت و زيربنايي در دستور کار مسئولان باشدشمس افزود: زماني که مسئولان همه تجهيزات، امکانات خدماتي و درماني، ادارات کل استان و ... را در شهر تهران مي‌خواهند، بايد آلودگي هوا و ترافيک طاقت‌فرسا را نيز مشاهده کرد.
وي ادامه داد: دليلي ندارد ادارات کل و يا حتي استانداري تهران در شهر تهران جمع شوند، تعطيلي مدارس راهکار مقابله با آلودگي هوا نيست بلکه بايد اقدامات مثبت و زيربنايي در دستور کار مسئولان باشد.
تمرکززدايي از تهران، مطلبي است که بيش از 2 دهه توسط مسئولان و دلسوزان شهرستان‌هاي اطراف پايتخت مطرح مي‌شود.

تمرکززدايي بهترين راهکار براي کاهش ترافيک
نماينده مردم شهرستان‌هاي ورامين، پيشوا و قرچک در اين خصوص به خبرنگار مهر گفت: مردم شهرستان‌هاي اطراف تهران مجبورند براي انجام امور اداري خود به تهران مراجعه کنند و اين امر يک فاجعه ترافيکي در محورهاي مواصلاتي را سبب مي‌شود.
سيد حسين نقوي حسيني ادامه داد: بارها گفتيم، تمرکززدايي از تهران بهترين راهکار براي کاهش ترافيک محورهاي مواصلاتي منتهي به تهران و نيز درصدي از ترافيک شهر تهران و کاهش آلودگي هوا است، با ارائه امکانات و خدمات ارائه‌شده به مردم و نيز اشتغال‌زايي مي‌توانيم حجم ترددها را کاهش دهيم.
لزوم اختصاص معابر ورودي تهران به خطوط ويژه «بي. آر. تي»
مديرکل راه و شهرسازي استان تهران در خصوص کاهش ترافيک در محورهاي مواصلاتي اين استان به خبرنگار مهر گفت: سفر آونگي بين بيرون و درون تهران به دلايل اشتغال و خدمات است، در حوزه اشتغال کار سختي است، که بتوانيم اشتغال را از تهران خارج کنيم، اما در حوزه خدمات حق مردم است، که با ارائه خدمات به اطراف تهران، سفرهاي آونگي را کاهش دهيم.
محمد نادر محمد زاده افزود: عامل ديگر که مي‌تواند به کاهش ترافيک منجر شود، تغيير وسيله سفر، از شخصي به همگاني است، بهترين سفر همگاني نيز ريلي است، سفر ريلي هم سرعت بيشتري دارد و هم بدون ترافيک است.
وي در ادامه به 2 اقدام کوتاه‌مدت در کاهش ترافيک اشاره کرد و گفت: بهبود ترافيکي گلوگاه‌ها، مانند تعريض، افزايش کيفيت معابر و اصلاح عرض کم برخي ورودي‌ها يکي از اين اقدامات است و اقدام دوم راه‌اندازي خطوط ويژه «بي. آر. تي» در برخي از ورودي‌هاي تهران است، درست است که خط «بي. آر. تي» نيز حمل‌ونقل خودرويي است، اما به‌عنوان حمل‌ونقل عمومي در کاهش ترافيک تأثيرات بسزايي دارد.

مديرکل راه و شهرسازي استان تهران با بيان اين‌که براي راه‌اندازي خطوط «بي. آر. تي» نبايد معابر تعريض شده را به خودروهاي شخصي بدهيم، اضافه کرد: در اين خطوط تعريض شده بايد خط ويژه «بي. آر. تي» راه‌اندازي شود و در اين حالت افراد زماني که ببينند انتقال با اتوبوس زمان کم‌تري صرف خواهد کرد، طبيعي است، که اتوبوس را انتخاب مي‌کنند.
طرح‌هاي اجرايي کاهش ترافيک بين يک تا 20 سال زمان مي‌خواهد
وي با بيان اين‌که روزانه 650 هزار خودرو از خارج شهر وارد تهران مي‌شود، گفت: خطوط ويژه «بي. آر. تي» همچنين نقش مهمي در کاهش ترافيک در داخل شهر تهران علاوه بر ترافيک ورودي‌هاي شهر خواهد داشت، البته همه ورودي‌هاي تهران اين قابليت را ندارند، اما در قسمت اعظمي از ورودي‌ها به‌خصوص ورودي‌هايي که در حال افزودن خط اضافه و تعريض معابر هستيم، اين طرح قابل‌اجرا در کوتاه‌مدت است.
محمد زاده بهبود وضعيت گلوگاه‌هاي ورودي را سريع‌ترين اقدام باقابليت اجرا بين يک الي 2 سال دانست و گفت: دومين اقدام سريعي که مي‌توان انجام داد، اختصاص تعريض‌هاي معبر به خطوط حمل‌ونقل همگاني با زمان‌بري يک الي 3 سال است.
وي ادامه داد: ديگر اقدامات به ترتيب قابليت اجراي سريع ايجاد خدمات موردنياز در شهرک‌هاي اقماري و شهرستان‌هاي اطراف با زمان براي 3 الي 5 سال براي کاهش سفرهاي آونگي به تهران و راه‌اندازي خطوط ريلي مناسب در اطراف تهران است، که بيشترين زمان ممکن را برده و اگر امروز آغاز شود، برنامه‌ريزي 10 الي 20 ساله نياز دارد، چراکه اين طرح پرهزينه است.
محمدزاده افزود: البته مي‌توان به‌صورت هم‌زمان همه اين طرح‌ها را اجرا کرد، اما بايد بدانيم که موضوع حمل‌ونقل در تهران بزرگ که بسياري از اوقات تا کرج را هم شامل مي‌شود، موضوع جامع ي است و همکاري همه‌جانبه را مي‌طلبد و با يک و يا 2 نسخه نمي‌توان آن را حل کرد.
اجراي اين اقدامات هزينه سنگين دارد و نياز به هماهنگي و اجماع دولت و مجلس براي تأمين اعتبار داردوي افزود: بايد يک استراتژي واحد ميان‌مدت و بلندمدت براي درمان ترافيک تهران بزرگ در نظر گرفت، وزارت راه و شهرسازي انتظارها، دلايل سفرها، راهکارها و پيشنهادها در اين خصوص را موردمطالعه قرار داده است، اجراي اين اقدامات هزينه سنگين دارد و نياز به هماهنگي و اجماع دولت و مجلس براي تأمين اعتبار دارد، بخشي از اين منابع ملي است و بخشي از آن در مديريت‌هاي شهري و محلي مانند شهرداري‌ها قابل‌اجرا است.
مديرکل راه و شهرسازي استان تهران با بيان اين‌که بايد تقسيم وظايف بين تمام دستگاه‌ها انجام شود، گفت: همه اقدامات بايد سنجيده شود، به‌عنوان‌مثال ايستگاه‌هاي تبادلي اتوبوس‌هاي خطوط ويژه با حمل‌ونقل درون‌شهري بايد بررسي شود و نياز به هم‌گرايي دارد، اين اقدامات و بررسي‌ها در بخش نرم‌افزاري شروع‌شده و براي ورود به بخش سخت‌افزاري نيز اقداماتي مانند خط ريلي تهران-کرج انجام‌شده است، اما نياز به برخي اصلاحات و اجراي ايستگاه‌هاي بين‌شهري است.
به هر روي، زماني که همه مردم و مسئولان بر تمرکززدايي از پايتخت و کاهش ترافيک و آلودگي هوا تأکيد دارند، ديگر نبايد براي اجرا وقت را هدر داد و هرچه سريع‌تر طرح‌هاي اجرايي کوتاه‌مدت، ميان‌مدت و بلندمدت را با هم‌گرايي مورداجرا قرار داد، تا از فاجعه ترافيکي و زيست‌محيطي فعلي رهايي يابيم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۸۶۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین

سید محسن هاشمی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لغو محدودیت تردد در محور کندوان و آزادراه تهران - شمال گفت: در حال حاضر تردد در محور کندوان مسیر شمال -جنوب محدوده‌های دزد بن، هزار چم و ولی آباد نیمه سنگین و گاهی اوقات سنگین است.

وی افزود: همچنین تردد در محور هراز محدوده‌های چلاو، بایجان و شاهندشت به ویژه در مسیر جنوب به شمال نیمه سنگین تا سنگین و ترافیک در دیگر راه‌های استان عادی و روان است.

وی ادامه داد: از نظر شرایط جوی نیز هیچ گونه مداخله جوی در استان شاهد نیستیم.

کد خبر 6096769

دیگر خبرها

  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • محدودیت تردد در هراز و چالوس/ ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • چرایی برقی سازی ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از منظر مسئولان و صاحبنظران
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • تردد در جاده چالوس و آزاد راه تهران - شمال یکطرفه شد
  • ممنوعیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند
  • کاهش تعداد ساختمان‌های فرسوده پایتخت
  • محدودیت تردد در بزرگراه شهید خرازی/ شهروندان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند