Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- جهت ارائه خدمات دهان و دندان به مردم ساکن به مناطق حاشیه‌ای کرمانشاه و همچنین زائران اربعین حسینی در مسیر تردد و مرز خسروی، ۳ موبایل کلینک در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ۳ موبایل کلینیک سیار امروز شنبه با حضور محمود رضا مرادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی به صورت نمادین در مرکز بهداشتی درمانی شهید رجایی دولت آباد افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرار است این موبایل کلینیک ها  خدمات دهان و دندان را به ساکنان در شهرک ها و مناطق حاشیه ای شهر که امکان حضور در مراکز درمانی را نداشته و یا توانایی مالی پرداخت هزینه های درمانی دهان و دندان را ندارند ارائه کنند.

موبایل کیلینیک‌ها مجهز به تمام امکانات دندانپزشکی است

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، در اینخصوص به خبرنگار مهر، گفت: ۳ موبایل کلینیک سیار مجهز به تمام امکانات مورد نیاز برای خدمات دندانپزشکی است و تمام خدمات دندانپزشکی در آنها ارائه می شود.

محمدرضا فرخی  از ارائه خدمات رایگان موبایل کلینک ها پس از رونمایی در حاشیه شهر خبر داد و گفت: این موبایل کلینیک ها سیار بوده و هر چند وقت یکبار در یکی از نقاط حاشیه ای ارائه خدمت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این موبایل کلینیک ها خدماتی نظیر خدمات پیشگیرانه از جمله پیشو سیلندر را ارائه می کنند. ترمیم دندان، کشیدن دندان و رادیو گرافی از دیگر خدماتی است که توسط این موبایل کلینیک ها ارائه می شود.

اعزام ۳ موبایل کلینیک از ۱۴ آبان به قصرشیرین و مرز خسروی

فرخی از اعزام این موبایل کلینک‌ها طی ۱۴ آبان به شهرستان قصرشیرین خبر داد و گفت: هر سه این موبایل کلینیک ها به منطقه قصرشیرین اعزام خواهند شد که ۲ تای آنها در مرز خسروی مستقر شده و خدمات اورژانس دندانپزشکی به زائران محترم را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: این موبایل کیلینک‌ها تا پایان اربعین که حدود ۲۴ تا ۲۵ آبان است، در این منطقه مستقر هستند و به صورت رایگان موارد اورژانسی را درمان خواهند کرد.

مراکز دندانپزشکی در شهرستان های مسیر تردد زوار فعال است

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: علاوه بر این موبایل کلینک ها تعدادی از مراکز ما در مسیر تردد زائران در شهرستان های کنگاور، صحنه، بیستون، دینور، سنقر، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، حمیل، گیلانغرب، دالاهو، قصرشیرین برای خدمات دهی به زائران آماده خواهند بود.

 وی افزود: در هر منطقه حداقل ۲ تا ۳ مرکز در ایام اربعین فعال است و حتی روزهای تعطیل نیز فعال خواهند بود که مشکلات دندان زائرین را حل کنند.

ارائه خدمات شبانه روزی و رایگان موبایل کلینیک ها به زائران حسینی

فرخی تعداد نیروهای موبایل کلینیک ها را ۳ نفر اعلام کرد و افزود: در هر موبایل کلینیک ۲ دندانپزشک و یک دستیار حضور دارند که یکی از دندانپزشک ها به صورت پشتیبان فعالیت می کند.

وی از استقرار شبانه روزی این موبایل کلینیک ها در مرز خبر داد و گفت: زائران به صورت شبانه روزی می توانند از این موبایل کلینیک ها خدمات دریافت کنند.

مدیرگروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، هدف از راه اندازی این موبایل کلینیک ها را دسترسی آسان و عادلانه به خدمات دندانپزشکی در سراسر استان و به ویژه مناطق محروم، دورافتاده، روستایی و حاشیه شهرها که دسترسی به مراکز دندان ندارند و یا قادر به پرداخت هزینه ها نیستند عنوان کرد، که مردم بتوانند به صورت رایگان از این خدمات بهره مند شوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۲۹۲۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن

زهرا سید معملی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه ها و رده های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان  مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستاها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت‌کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت‌کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که 17 تا 19 اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می شود، گفت: در این سه روز برنامه های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • وداع با نگرانی از مشکلات گوشی، اِلبان تضمین کیفیت عالی در تعمیرات موبایل